A MotoGP második gyári csapataként a Yamaha bemutatta idei külsejét. Ez nem sokat változott a tavalyihoz képest, a motor teljesítményének ellenben vélhetően javulnia kell ahhoz, hogy a hangvillások meg tudják tartani Fabio Quartararót.
Véget ért a sepangi shakedown, és hamarosan kezdődik az ugyanott zajló teszt, a kettő közé viszont beszúrtak egy motorfestés-bemutatót is. A Yamaha ugyanis a MotoGP istállói közül összesen hatodikként, és a Ducati után második gyári csapatként leleplezte idei külsejét.
100% determined and ready to rumble 🥊#MonsterYamaha | #MotoGP pic.twitter.com/0t870hka4q
— Monster Energy Yamaha MotoGP (@YamahaMotoGP) February 5, 2024
A tavalyi évvel ellentétben, amikor az európaiak számára kifejezetten barátságtalan időpontban, a hajnali órákban tartották a bemutatót, most magyar idő szerint délelőtt hullott le a lepel. A festés ugyanakkor nem sokat változott az eddig megszokottakhoz képest, persze erre valójában nem is lehetett számítani, az ellenkezője lett volna meglepetés.
Back in blue colours and looking good 😎
We’re going to have fun this year, @Rins42! #MonsterYamaha | #MotoGP pic.twitter.com/LykpEKxS8L
— Monster Energy Yamaha MotoGP (@YamahaMotoGP) February 5, 2024
A Yamaha tavaly egyértelmű mélypontra került, és a Valentino Rossi első érkezését megelőző szezon, vagyis 2003 óta először fordult elő, hogy egyetlen futamot sem nyertek. Fabio Quartararo révén háromszor állhattak fel a dobogóra a főfutamokon, és csak azért nem végeztek a konstruktőri tabella utolsó helyén, mert a Honda náluk is rosszabbul teljesített.
Things are about to get serious 👊#MonsterYamaha | #MotoGP pic.twitter.com/ULJ8gTCses
— Monster Energy Yamaha MotoGP (@YamahaMotoGP) February 5, 2024
A hangvillások számára kulcsfontosságú idény következik, amelynek talán a legfontosabb kérdése az, hogy meg tudják-e tartani a francia versenyzőt. A 24 éves motoros ugyanis többször is hangot adott annak, hogy bár jelenlegi csapatával szeretne visszatérni a csúcsra, ha nem látja az egyértelmű előrelépést, akkor más gyártó után néz.
Quartararo: A Yamahának nagyon kevés ideje van, hogy meggyőzzön, különben lépnem kell
Annak érdekében, hogy ez ne történjen meg, a Yamaha több európai szakembert is szerződtetett. Többek között leigazolták a Ducati korábbi járműteljesítményért felelős mérnökét, Massimo Bartolinit, és technikai igazgatónak nevezték ki. Rajta kívül Marco Nicotra is ugyanezt az utat járta be: tavaly még a bolognaiak aerodinamikai részlegén tevékenykedett, idén pedig a Yamahánál fogja felügyelni ezt a részleget.
Quartararo csapattársa ezúttal Álex Rins lesz, aki Franco Morbidelli helyét veszi át. Bár a spanyol pilóta tavaly futamot nyert az LCR Hondával, összességében borzalmas szezonon van túl, amelynek nagyobbik részét ki kellett hagynia a mugellói súlyos sérülése miatt. A 28 esztendős motoros a Suzuki után ismét sornégyes motorblokk által hajtott versenygépen fog ülni, igaz, szerinte ennek nincs nagy jelentősége.
Miután a Hondához hasonlóan a Yamaha is a D kategóriába került be a koncessziós jogok szempontjából, a tesztpilóta Cal Crutchlow mellett Quartararo és Rins is részt vehetett a shakedownon, ahol a francia pilóta a negyedik helyet szerezte meg, 249 ezredmásodperccel lemaradva az élen záró Pedro Acostától. Tekintve, hogy a hangvillások továbbra sem rendelkeznek szatellitcsapattal, vélhetően kevesebbet profitáltak az extra tesztlehetőségből, mint a másik japán márka. A minden más ellenfélénél kevesebb adat pedig a szezon során is problémát jelenthet nekik.
Itt lehet visszanézni a Yamaha bemutatóját