Valentino Rossi triója az ötödik helyet szerezte meg a változó időjárási körülmények között lezajlott Bathursti 12 órás versenyen. Az olasz pilóta váltótársa a hajrában a második helyért támadott, de manővere után a dobogóról is lecsúszott.
Magyar idő szerint szombaton este kezdődött a Bathursti 12 órás verseny, amely vasárnap reggel ért véget. Ahogyan tavaly, úgy Valentino Rossi idén is részt vett a legendás Mount Panorama versenypályán zajló viadalon, a BMW gyári pilótájaként, a WRT színeiben, a legmagasabbnak számító Pro kategóriában. Egyik váltótársa ezúttal is Maxime Martin volt, a harmadik pilóta viszont ezúttal nem Augusto Farfus, hanem Raffaele Marciello volt.
Rossi Forma–1-es csapatot is megjárt pilótával az oldalán feledtetné a fájdalmas emlékeket
A trió természetesen a 46-os számú autóval küzdött meg az ellenfelekkel. Az időmérőn a nyolcadik helyet sikerült megszerezniük, a 2:02.8230 másodperces körnek köszönhetően. Ezzel egyébként 842 ezreddel maradtak el a pole pozíciós időtől, amelyet történetesen a WRT másik, 32-es számú autóját vezető Sheldon van der Linde futott meg.
A meglehetősen kaotikusra sikeredett futamon a 46-os számú autó első versenyzője Martin volt. Ami Rossit illeti, az első etapjában hozta a kötelezőt, és az élmezőnyben autózott, ameddig át nem adta a volánt. Később aztán nehéz feladat jutott neki, ugyanis ő ült az autóban, amikor nem sokkal féltáv után leszakadt az ég, és ki kellett menni az esőgumikért.
WRT switch Rossi to wets! Big rain in the pitlane.
LIVE 📺 https://t.co/IFFxoZVKSA#IGTC | #B12Hr 🦘 pic.twitter.com/CXfcISlawC
— Intercontinental GT Challenge (@IntercontGTC) February 18, 2024
A viadal összesen kilenc biztonsági autós fázist hozott. Ezek közül a negyediket a verseny talán legdrámaibb pillanata előzte meg, amikor a pole pozícióból induló BMW kiesett a versenyből. Charles Weerts ugyanis összeért egy lekörözöttel, majd a kocsi a falban kötött ki, véget vetve ezzel a trió futamának.
All angles of the BMW #32 incident at The Cutting 👀
Tune in on Foxtel, Kayo and Seven. International fans can tune in to our live stream here: https://t.co/3R7eaT6jhq #B12Hr#B12Hr pic.twitter.com/KpBN4JVgbh
— Bathurst 12 Hour (@Bathurst12hour) February 17, 2024
Rossiék ennél szerencsésebbek voltak, ugyanis Martin a hatodik Safety Car-fázis után hibázott, és kisodródott a kavicságyba, de vissza tudott térni a pályára. A hajrában szintén a belga pilóta vezette az autót, és mivel a biztonsági autó utoljára fél órával a vége előtt hagyta el a pályát, együtt volt a mezőny. Martin ekkor a negyedik pozícióban haladt.
How about this with 7mins remaining?!
LIVE 📺 https://t.co/IFFxoZVKSA#IGTC | #B12Hr 🦘 pic.twitter.com/P1ud4L8Pl8
— Intercontinental GT Challenge (@IntercontGTC) February 18, 2024
A hajrában aztán a győzelemért is támadott. Az egyenesben feljött a második helyre, megelőzve a 75-ös számú Mercedest vezető Jules Gounont, ám ez csak egy pillanat erejéig tartott. Egy lekörözött ugyanis pont előtte volt, így a külső ívre szorult, így két pozíciót is veszített, sőt, utána visszaesett az ötödik helyre. Végül aztán itt is futott be a célba, miután letelt az idő. A futamot a 912-es Porsche nyerte Matt Campbell-lel, Ayhancan Güvennel és Laurens Vanthoorral.
Itt lehet visszanézni a futam második felét