back to top
2024. május 04. 16:33
KezdőlapNégykerékRossi Forma–1-es csapatot is megjárt pilótával az oldalán feledtetné a fájdalmas emlékeket

Rossi Forma–1-es csapatot is megjárt pilótával az oldalán feledtetné a fájdalmas emlékeket

Február 18-án, a Bathursti 12 órás futamon fog először versenyezni idén Valentino Rossi az Intercontinental GT Challenge keretében. A kilencszeres gyorsaságimotoros-világbajnok egyik csapattársa a formaautózásban viszonylag magasra jutó Raffaele Marciello lesz.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Valentino Rossi csapata, a W Racing Team visszalépett a Dubaji 24 órás versenytől. Mint ismert, a húti lázadók több kereskedelmi hajót is megtámadtak az elmúlt időszakban, így a viadalt két héttel el kellett halasztani, az új időpont viszont már logisztikailag kivitelezhetetlen a belga istálló számára. Ennek következtében később kezdik meg a szereplésüket.

Most pedig az is kiderült, hogy mikor és hol. Az addigra már 45 éves exmotorost február 18-án, a Bathursti 12 órás versenyen láthatjuk először versenyezni. A legendás Mount Panorama versenypályán megrendezendő viadal az Intercontinental GT Challenge idei kiírásának nyitófordulója lesz. A BMW gyári csapata két autóval képviselteti magát, Rossiék célja pedig egyértelműen a tavalyi csalódás feledtetése lehet.

2023-ban a Maxime Martinnal és Augusto Farfusszal kiegészülő egysége az ötödik helyen haladt, ám még reális eséllyel pályázhatott a dobogóra. A futam körülbelül háromnegyedénél azonban a bokszba rendelték a 46-os számú autót, mivel nem működött a hátsó lámpája. Innentől kezdve minden sanszuk elszállt a pódiumra, és csak a hatodik pozíciót szerezték meg.

Hihetetlen hiba fosztotta meg Rossiékat az újabb dobogó esélyétől

Ami Rossi idei csapattársait illeti, a belga versenyző ezúttal is ott lesz mellette, Farfus helyét viszont Raffaele Marciello veszi át. A korábban olasz, jelenleg svájci színekben induló pilóta 2010-ben kezdte meg együléses karrierjét a Ferrari akadémistájaként, majd 2011-ben harmadik lett az olasz Forma–3-as bajnokságban. Egy évvel később szintén bronzérmes lett a Forma–3-as Euro Series utolsó kiírásában, valamint második az F3-as Európa-bajnokságon. 2013-ban aztán az összetettbeli győzelem is összejött.

Ennek köszönhetően felkerülhetett a Forma–1 előszobájának számító GP2-be, ahol három évig versenyzett. Első évében megnyerte a spa-francorchamps-i főversenyt, de többször nem állt a dobogó tetején. A bajnoki helyezéseket tekintve ugyanakkor folyamatosan javult, hiszen először a nyolcadik, majd a hetedik, végül pedig a negyedik pozícióban zárt. 2015-ben az F1-es Sauber is foglalkoztatta őt teszt- és tartalékpilótaként.

2016 végén kikerült a Ferrari akadémiájáról, és ezután GT-autókra váltott. 2018-tól egészen tavalyi a Mercedes gyári versenyzője volt. A csillagosokkal 2019-ben és tavaly is megnyerte a GT-világkupát, és az utóbbi két évben a GT World Challenge Europe Endurance Cupban sem találtak legyőzőre csapattársaival. Legjelentősebb győzelmét a 2022-es Spái 24 órás versenyen aratta. „Nagyon különleges számomra, hogy Valéval osztozom az autón – nyilatkozta a 29 éves pilóta. – Gyerekkoromban néztem őt a MotoGP-ben.”