back to top
2024. május 02. 14:02
KezdőlapP1MotoMotor tesztekSportmotornak látszó tárgy

Sportmotornak látszó tárgy

A Triumph reaktiválta a Daytona nevet, amit eddig csak a kőkemény sportmotorok oldalidomán lehetett olvasni. Az új 660-as sportgép fejlesztésénél viszont sokkal inkább a mindennapi használhatóságot tartották szem előtt, mint a minél jobb köridőt.

Fotó: Triumph

A fő konkurensekhez hasonlóan itt is a csupasz alapmodellt öltöztették sportos ruhába. A Trident 660-hoz képest azonban nem csak az idom jelenti az eltérést, a blokkba is rendesen belenyúltak. A jelentős (17 százalékos) teljesítménynövekedés az új főtengely és vezérműtengely mellett a magasabb kompressziót eredményező dugattyúknak és az átdolgozott kipufogórendszernek is köszönhető. 95 lóerővel már tényleg arrébb lehet állni, a megállásról pedig radiálisan rögzített első féknyergek gondoskodnak. Az egyszerű acélváz és lengővilla miatt azonban a teletankolt súly kétszáz kiló fölé csúszik. A futómű csillapítása nem állítható, de a Michelin Power 6 gumiabroncsokon azért minden bizonnyal be lehet vállalni egy könnyed pályanapot.

Fotó: Triumph

Bár a lábtartót némileg magasabbra helyezték, az üléspozíció inkább a kényelemről szól – a kormánycsutkák a villahíd felett vannak rögzítve. A részben LCD, részben TFT műszerfal megegyezik a Tridentével. Három menetmód közül lehet választani, bluetoothkapcsolattal, valamint navigációtükrözéssel is rendelkezik. Árát minden bizonnyal a két- és négyhengeres (Suzuki GSX8 R, illetve Honda CBR 650 R) konkurensek közelébe lövik be, tehát négymillió forint alatti összeggel számolhatunk a márciustól elérhető újdonság esetében.

Fotó: Triumph
Fotó: Triumph