Kötelező lesz a kerékcsere a Superbike-világbajnokság ausztráliai szezonnyitójának futamain, amelyeket 22-ről 20 körösre rövidítenek le. Korábban többek között Toprak Razgatlıoğlu is panaszkodott arra, hogy a Phillip Island-i pályán túl gyorsan elhasználódnak a Pirelli-gumik.
Kedden rendezték meg a Superbike-világbajnokság logisztikai okok miatt egynaposra rövidült ausztráliai tesztjét. A gyakorláson a leggyorsabbnak bizonyuló Toprak Razgatlıoğlu nemrég arra hívta fel a figyelmet, hogy a Phillip Island Grand Prix Circuiten kiemelkedő mértékben elhasználódnak a Pirelli-gumik. A pálya már korábban is ismert volt erről, és úgy tűnik, hogy a decemberi újraaszfaltozása sem oldotta meg ezt a problémát. Emiatt a múltban többször felmerült, hogy lerövidítik a sorozat itteni futamait, Razgatlıoğlu azonban egy másik megoldást javasol a hétvégén sorra kerülő szezonnyitóra.
Razgatlıoğlu a végén állt az élre a Superbike-teszten, Bautista a középmezőnyben, Rea bukott
„Az elején nagyon jó volt a tempónk a versenygumikkal, de azok aztán körülbelül tizenhárom kör után teljesen elfogytak. El tudom képzelni, hogy megállunk gumit cserélni a futam közben – idézi Razgatlıoğlut a Todocircuito.com. – Ha [egy szettel] kell végigcsinálnunk a teljes távot, akkor 1:31-es köröket fognak látni majd a nézők, hiszen ha valaki végig 1:30-al kezdődő időket motorozik, akkor legfeljebb tizenkét kör alatt teljesen el fogja pusztítani a gumijait.”
„Ha nem lesz változtatás, akkor megint olyan futamunk lehet, amilyen három éve volt, amikor csak három körrel a vége előtt indult be a verseny, addig pedig mindenki szándékosan nagyon lassan ment. Ha ez fog bekövetkezni, akkor egy szörnyű futamunk lesz, amelyet nagyon fogok unni. Ezért reménykedek abban, hogy végül egy flag to flag versenyt rendeznek, amelyen úgy körülbelül tíz kör után váltunk majd.”
A flag to flag futam ebben az esetben azt jelentené, hogy a pilóták egy előre meghatározott számú kör megtétele után behajtanának a bokszba, ahol vagy a szerelők kicserélnék a gumijaikat, vagy a versenyzők átülnének egy másik, új abroncsokkal szerelt motorjukra. Ez a megoldás a két „normális” futam – amelyeknek a tervezett hossza egyenként 22 kör – esetén merülhet fel, a Superpole minden bizonnyal gond nélkül le fog majd zajlani.
Marc Bongers, a BMW motorsport igazgatója osztja Razgatlıoğlu véleményét. “Egyszerűen nem tudnánk teljesíteni az előre meghatározott versenytávot ezekkel a gumikkal. Ez nemcsak ránk, hanem a vetélytársainkra is igaz – nyilatkozta a SPEEDWEEK.com-nak Bongers. – Lesznek erről megbeszélések a Pirellivel a következő napokban. Nem hiszem, hogy végül a teljes távot kell majd teljesítenünk, és talán az is elképzelhető, hogy flag to flag versenyünk lesz. Mivel még nem tisztázott, hogy mi lesz erről a döntés, nem akarok találgatni arról, hogy milyen eredményeket érhetünk el. Ugyanis vagy egy nagyon taktikus, a gumik kímélését szem előtt tartó futamot, vagy két egymást követő sprintet fogunk majd látni.”
Frissítés: cikkünk publikálása után jelentette be a sorozat a hivatalos honlapján, hogy kötelezővé teszik a kerékcserét a Superbike-világbajnokság idei szezonnyitójának futamain, amelyeket ráadásul 22-ről 20 körösre rövidítenek le. A pilóták egy-egy gumiszettet legfeljebb 11 kör erejéig használhatnak majd. Ugyanígy jártak el a Supersport-vb esetében is, ennek a szériának a versenyzői maximum 10 kört tölthetnek majd a pályán ugyanazokkal a gumikkal.
Akár a MotoGP is szóba jöhet? – interjú Giorgio Barbierrel, a Pirelli motorsportfőnökével