back to top
2024. május 03. 12:11
KezdőlapMotoGPMartín elmondta, hogy miért nehéz előzni a mai MotoGP-ben

Martín elmondta, hogy miért nehéz előzni a mai MotoGP-ben

Jorge Martín szerint a 2027-ben érvénybe lépő szabályok segítségével a MotoGP-nek vissza kell térnie a tíz évvel ezelőtti önmagához. A spanyol pilóta azt is kifejtette, hogy miért nehéz előzni jelenleg a királykategóriában.

Ahogy már korábban beszámoltunk róla, a 2027-es szezontól érvénybe lépő új szabálykönyv jelentősen megváltoztathatja majd a MotoGP-t. Az eddig beharangozott újítások közül a legtöbben a motorblokkok térfogatának csökkentését emelik ki.

Közel a megállapodás, szinte biztosan csökken az erőforrások térfogata a MotoGP-ben

Viszont emellett fontos szerepe lehet az elektronikai segédeszközök részleges kivezetésének, és a szárnyelemek méretének korlátozásának is, csak ezekkel kapcsolatban még nincs megegyezés a gyártók között. Jorge Martín mindenképpen azt szeretné, ha végül ezekben a kérdésekben is megszületne a megállapodás, mivel szerinte jelenleg részben a „technikai kütyük” miatt nehéz előzni a MotoGP-ben.

„Nagyon várom a 2027-es szezont, mivel az elmúlt években sokkal nehezebb lett előzni az új technikai kütyük miatt – idézi Martínt a SPEEDWEEK.com. – A 2027-es szabályok segítségével tíz évvel vissza kell forgatnunk az idő kerekét. Akkor még egy jó versenyző bárhol tudott előzni, és észrevehetőek voltak a vezetési stílusok közti különbségek.”

Martín azt is kifejtette, hogy ténylegesen mi nehezíti az előzést a mai MotoGP-ben. „Még a rajtrácson a huszadik helyet megszerző pilóta is ugyanolyan sebességgel gyorsít ki a kanyarokból, mint a leggyorsabb versenyzők – legalábbis új gumikon. Így tehát senki sem tud különbséget teremteni. Használt abroncsokkal persze már kicsit más a helyzet, úgy sokkal többet lehet játszani a testhelyzettel, de az alapvető felállás akkor is ugyanaz. Mindazonáltal egy jó versenyző a következő területeken tud időt nyerni: a gumik jobb kezelésével, és a versenyek alatt a kanyarokból való kijövetellel lehet tizedeket szerezni. Ezeken kívül a féktávokon lehet még több vagy kevesebb kockázatot vállalni.”

Unalmas a MotoGP, mert minden az időmérőn múlik?

„Amikor valaki mögötted van, akkor még az általad keltett turbulenciákat is ki tudod használni. Ezeket nem lehet látni, de így is meg kell velük küzdeni.” Arról is megkérdezték Martínt, hogy egy hosszabb egyenes végén a jelenlegi motorokkal mennyire vannak egymástól a fékezési pontok turbulens, illetve nyugodt levegőben. „Úgy jó húsz méter van köztük” – válaszolta a madridi versenyző.