Aleix Espargaró összességében elégedett az Aprilia előszezonjával, ám úgy véli, a motorblokk teljesítményén kellene még javítani. Pedig a lóerők tekintetében minden eddiginél magasabb szinten járnak, de tudják, hogy ez sem elég.
A MotoGP 2024-es szezonjában minden bizonnyal az Aprilia és a KTM lesznek a Ducati első számú üldözői, de persze nagyon nem mindegy, hogy melyikük milyen közel lesz a bolognaiakhoz. Az előszezoni tesztekkel mindenesetre alighanem a noalei gyártónál lehetnek elégedettebbek, mind az egykörös teljesítmény, mind a versenytempó alapján.
Ami a legjobb köridőket illeti, Aleix Espargaró volt a leggyorsabb azok közül, akik nem Ducatin, sőt, akik nem gyári Ducatin mennek. A 34 éves versenyző 308 ezreddel maradt el az élen záró Francesco Bagnaiától, ami a harmadik helyre volt elég. A versenyszimuláció még ennél is biztatóbban nézett ki, de egyvalami nagyon hiányzik.
Bagnaia történelmi magasságokba került a katari MotoGP-teszt második napján
„Magasabb szinten vagyunk, mint amire az előszezon kezdete előtt számítottam – nyilatkozta. – Két teljesen különböző pályán [teszteltünk], és gyorsak voltunk. Az Aprilia mindenhol jobb, már csak a motorblokkon kell javítanunk. Több nyomatékra, nagyobb teljesítményre van szükségünk, különösen a lágy gumikon, mert úgy tűnik, hogy a határon vagyunk. Nem tudunk többet kihozni a lágy abroncsból. Szombatonként tehát szenvedni fogunk. Ami viszont a vasárnapot illeti, a közepes gumival lenyűgöző volt, valósággal szárnyaltunk. Nagyon boldog vagyok.”
„Teniszütő” jelent meg az Aprilián, az is kiderült, hogy miért
Az Aprilia már a sepangi teszten felhívta magára a figyelmet a radikális aerodinamikai újításaival. Jelenleg úgy tűnik, hogy ezek meghozták a várt eredményt, különösen versenytávon. Espargaró azonban úgy véli, azt a tempót egyszerűen nem tudja átültetni egy körre, amit a motorblokk hiányosságaira vezet vissza.
„Az RS-GP jó, nagyon elégedett vagyok – fogalmazott. – Ha megnézzük a balesetem előtti versenyszimulációmat, néhány kört 1:51 másodpercen belül tettem meg, ami közepes gumin őrület. Ez azt jelenti, hogy ha lágyat teszünk fel, akkor az ember azt várná, hogy legalább pár tizeddel gyorsabb legyen. Erre azonban nem voltam képes, mert olyan, mintha mindenhol rossz állapotban lenne a gumi. Több erőre van szükségem. Szóval a motor mindenhol elképesztő, csak az erőt illetően kell javítanunk a teljesítményen.”
Ujjtöréssel megúszta élete egyik legnagyobb bukását Aleix Espargaró
Pedig az Aprilia ebből a szempontból minden eddiginél magasabb szinten jár, legalábbis Espargaró elmondása alapján. Az állandó mezőny korelnöke szerint azonban ez nem elég, és ezzel a mérnökök is egyetértenek. A noalei gyártó azonban nem kapta meg azokat a koncessziós jogokat, mint a Yamaha és a Honda, így idén már aligha tehetnek érdemi előrelépéseket a motorblokk terén.
„Ezt a kérdést Romano [Albesiano technikai igazgatónak] kell feltennie – válaszolta. – Őszintén szólva nagyon nehéz lesz. Romano azt mondta nekem a télen, hogy nagyon magas számnál tartunk a négy-öt évvel ezelőttihez képest, [de] egyszer sem mondta meg pontosan, hogy az Aprilia hány lóerővel rendelkezik. Soha nem számítottak arra, hogy elérik ezeket a számokat, de elismeri, hogy ez nem elég. Szóval remélhetőleg tudnak javítani, de nem lesz könnyű dolguk.”