Pit Beirer kijelentette, szinte biztos, hogy Dani Pedrosa részt vesz a Spanyol Nagydíjon. A KTM motorsport-igazgatója hozzátette, Pol Espargarót is be akarják vetni, de nem tervezik kihasználni az összes szabadkártyás lehetőségüket.
A tavaly év végén elfogadott új koncessziós szabályok jelenleg elsősorban a Yamahának és a Hondának kedveznek, de bizonyos területeken a KTM és az Aprilia is előnybe kerül a Ducatival szemben. Ezek közül az egyik a szabadkártyás lehetőségek száma, ahol jelentős különbség van a bolognai gyártó és a többiek lehetőségei között: a címvédő ugyanis egyszer sem indíthat egy extra motort, míg a riválisok ezt hatszor is megtehetik.
Pit Beirer ugyanakkor kijelentette, nem hiszi, hogy ezen alkalmak mindegyikét ki fogják használni. Ugyanakkor még nem hoztak döntést arról, hogy mely hétvégéken fognak élni a lehetőséggel, ahogyan arról sem, hogy kit hányszor vetnek be. Egyvalamit viszont már most szinte teljes bizonyossággal kijelentett a német szakember: Dani Pedrosa a 2023-as idényhez hasonlóan alighanem részt vesz a Spanyol Nagydíjon.
„Dani versenyezni fog Jerezben, ez elég biztosnak tűnik – nyilatkozta a német sajtó képviselőinek Beirer. – Minden mást a szezon menete, a futamok döntenek majd el, amelyeken tesztelnünk kell. Daninak megvannak a kedvenc pályái, ahol szeretne versenyezni. Aztán ott van Pol, aki inkább ma szeretne versenyezni, mintsem holnap.”
Utolsó mondatával természetesen Pol Espargaróra utalt, aki idén állandó versenyzőként már nem lesz ott a mezőnyben, de a KTM tesztpilótaként továbbra is számít rá. Beirer elmondta, hogy sérülés esetén mindenképpen ő fog beugrani, és minden bizonnyal szabadkártyát is kap. Azt viszont tagadta, hogy ez valamilyen kompenzálás lenne, miután ő lett az áldozata Pedro Acosta érkezésének.
„Ez nem egy olyan megállapodás, amelyet csak a rossz lelkiismeretünk megnyugtatására akarunk használni – szögezte le. – Akik követik őt, azok elismerik, hogy jelenleg nem tűnik rossznak. A tél folyamán élvezte, hogy fontos tagja lehet a tesztcsapatunknak. Ettől még jobbak lettünk. Ott volt az [állandó] versenyzőknek a tapasztalatával, és még mindig nagyon közel van a tűzhöz, legyen szó technikai kérdésekről, a pályán történő vezetésről vagy arról, hogy a szerelők hogyan bánnak a pilótákkal. Minden területen segít nekünk, és tisztában van vele, hogy mekkora szükség van rá.”
A két spanyol pilóta mellett adott esetben Jonas Folger is motorra ülhet, aki ugyan tavaly szabadkártyával nem indult, de Espargarót hat fordulón át helyettesítette. Ugyanakkor ezzel kapcsolatban még nem született döntés, Beirer azonban kiemelte, hogy ezek a lehetőségek fontosak a fejlődés szempontjából.
„Elemeznünk kell a projektet, és el kell döntenünk, hogy az adott pillanatban minek van értelme – fogalmazott. – A mai MotoGP-ben tesztelni kell, hogy [a pilóták] a versenyzés jelentette nyomás nélkül fejlődhessenek. Emellett viszont a megerősítésre is szükség van, hogy a versenyzés okozta stresszben hogyan működnek a dolgok.”