Mat Oxley szerint a Superbike-világbajnokság mezőnyét olyan motoroknak, például az úgynevezett baggeröknek kellene alkotnia, amilyeneket napjainkban sokan vásárolnak.
Február elején jelentették be, hogy a MotoGP idei Amerikai Nagydíjának betétfutamaiként rendezik meg a King of The Baggers 2024-es szezonjának második fordulóját. A MotoAmerica ernyője alatt megszervezett sorozat pilótái nem „szokványos” gyorsaságimotorok, hanem úgynevezett baggerök nyergében ülve csapnak össze.
Ennek a hírnek az apropóján mutatott rá egy rutinos szakíró, Mat Oxley a Superbike-világbajnokság egyik problémájára. „Ha esetleg még nem tudnátok, lesz egy baggerverseny a MotoGP COTA-n tartott fordulóján – írta az X-oldalán Oxley. – Még mindig nem értem, hogy a Superbike-vb miért nem reagál erre az új valóságra. Senki sem vesz már Superbike-ot.”
Később kifejtette, hogy pontosan mire gondolt. „Nem konkrétan a baggeröket értem ez alatt – szögezte le. – Hanem általában az olyan motorokat, amilyeneket mostanában vesznek az emberek – ez ugye a Superbike-vb egész koncepciója. Sohasem látok új [Honda] Fireblade-et az utakon, sohasem látok [Ducati] Panigale V4-et az utakon stb. Húsz évvel ezelőtt mindenkinek volt egy a Superbike-világbajnokságon látható motorja. Viszont mostanra a piac drámaian megváltozott – ha több szurkolót szeretnének elcsábítani a futamokra, akkor olyan motorokkal kellene versenyezniük, amilyeneket ők vásárolnak.”
A Superbike-világbajnokság mezőnyét alkotó gépek nem prototípusok – mint a MotoGP-ben – hanem szériamotorok (vagyis azok továbbfejlesztett változatai). Ezek tehát olyanok, amilyeneket elméletileg bárki megvásárolhat, aki ehhez kedvet kap egy-egy futam megnézése után.
A bagger kifejezés általában olyan nagy, nehéz túramotorokra vonatkozik, amelyeket hosszabb utak megtételére terveztek. Az Amerikai Egyesült Államokban nagyon népszerű kategória típusai jellemzően erős motorblokkal és számos kényelmi funkcióval, illetve – ahogy a névből sejteni lehet – jelentős tárolókapacitással (a bagger kifejezés az angol bag, azaz táska szóból származik) vannak ellátva.
A King of The Baggers első versenyére 2020-ban, a bemutatkozó idényére pedig 2021-ben került sor. A sorozatban az indulása ót két gyártó van jelen: a Harley-Davidson és az Indian. A széria idei naptára kilenc fordulót és tizennyolc futamot tartalmaz, a meglátogatott pályák között pedig az Egyesült Államok leghíresebb aszfaltcsíkjait, mint például a Daytona International Speedway-t és a Laguna Seca Raceway-t találhatjuk meg. Amennyiben valaki kedvet kapott volna egy ilyen viadal összefoglalójának megtekintéséhez, ezen a linken keresztül megtalál egyet.