Johann Zarco egy, a Honda által eddig nem használt hátsó felnivel motorozott a Katari Nagydíj egyik edzésén. A francia pilóta számára nem vált be a megoldás, de a gyári versenyzők egyébként sem vehetnék igénybe az alkatrészt.
A koncesszióra vonatkozó új szabályok lehetővé teszik a Honda számára, hogy gyorsabban zárkózzanak fel az európai gyártókra. A japán gyártók ugyanis számos előnyt élvezhetnek az európai márkákkal szemben: például jóval többet tesztelhetnek, ráadásul ezeken az állandó versenyzőik is részt vehetnek.
Múlt héten ugyanakkor nem ők, hanem a Honda tesztpilótája, Stefan Bradl gurult pályára Jerezben. A német versenyző többek között egy új hátsó felnit próbált ki. Ezután, a Katari Nagydíj hétvégéjén Johann Zarco motorjára is felszerelték ezt az alkatrészt, ám az LCR motorosa csak a szombati edzésen használta, mivel vibrációt tapasztalt.
Marini nem értette, hogy miért van mögötte Miller, majd elengedte, és megvilágosodott
A kérdéses felnit a Marchesini gyártja, és néhány csapatnál már ezzel versenyeznek. Ennek oka, hogy olyan réteggel vonják be, amely bizonyos előnyökkel jár, mint például a jobb hővezetés. A Hondánál viszont egyelőre nem vált be az újítás, ám a gyári csapat pilótái a jelenlegi körülmények között egyébként sem használhatnák.
Ennek pedig egyszerű oka van: a Honda Racing Corporation egy konkurens márkával kötött szerződést, és ők az OZ-tól vásárolják a szóban forgó alkatrészt. Az Autosport úgy tudja, hogy Joan Mir és Luca Marini emiatt nem használhatja a Marchesini által gyártott hátsó felnit. Az OZ állítólag szintén kísérletezik hasonlóval, ám egyelőre nem találták meg az utat ehhez. Hogy addig mi lehet a megoldás, azt nem tudni.
Szintén a brit portál információja, hogy Marini egyébként szerdán Jerezben tesztelt, hogy minél jobban összeszokjon az RC213V-vel. Ez a folyamat Katarban még korántsem járt kielégítő fázisban, hiszen az időmérőn, a sprinten és a főfutamon egyaránt kikapott márkatársaitól. Ráadásul mindkét versenyen óriási hátrányban ért célba a győzteshez képest.