2024. április 20. 11:18
KezdőlapSuperbikeBulega épphogy megverte Razgatlıoğlut a teszten, Rea az élmezőnyben zárt a Yamahával

Bulega épphogy megverte Razgatlıoğlut a teszten, Rea az élmezőnyben zárt a Yamahával

Nicolò Bulega volt a leggyorsabb a Superbike-világbajnokság montmelói tesztjén, de Toprak Razgatlıoğlu nem sokkal maradt el tőle. A köridők alapján elképzelhető, hogy Jonathan Rea és a Yamaha számára láthatóvá vált a fény az alagút végén.

Csütörtökön és pénteken rendezték a Superbike-világbajnokság tesztjét. Az eseménynek a montmelói Circuit de Barcelona-Catalunya versenypálya adott otthont, ahol jövő héten éles körülmények között is összecsapnak a mezőny tagjai. Az első napon Nicolò Bulega volt a leggyorsabb 1:40.304 másodperccel, 464 ezreddel megelőzve Toprak Razgatlıoğlut.

Razgatlıoğlu elesett a Superbike-teszten, a motor a lassú tempó ellenére is összetört

A második, pénteki napon reggel 7 órakor eleredt az eső, így bár előzetesen 10 órakor kezdték volna a tesztet, a munka végül csak 11 órakor indult. Délután 2 órakor megint csak Bulega vezetett 1:40.714-gyel, de Jonathan Rea csupán 58 ezreddel maradt el tőle, Danilo Petruccinak pedig 289 ezredmásodperc volt a hátránya.

Utóbbi aztán 2 és fél órával a leintés előtt 1:40.601-gyel átvette a vezetést, de nem sokáig örülhetett, ugyanis nem sokkal később elesett a 10-es kanyarban. Szűk 1 órával a vége előtt aztán a Supersport-vb tavalyi győztese 1:40.172-vel visszaállt az élre. Ezzel megjavította előző napi köridejét, és tovább javított Álvaro Bautista pályacsúcsán, ám hivatalosan nem döntött körrekordot, hiszen azt csak futamhétvégéken számolják.

Razgatlıoğlu a hajrában előbb körülbelül 3 tizedre közelítette meg az első Phillip Island-i futam győztesét, majd az utolsó mért köre mindössze 27 ezreddel bizonyult lassabbnak Bulegáénál. Petrucci hátránya már 429 ezred volt, mögötte pedig Andrea Iannone, valamint a Yamaha két gyári versenyzője, Jonathan Rea és Andrea Locatelli végzett.

A brit versenyzőnek 676 ezred volt a lemaradása, de a helyezés alapján könnyen lehet, hogy sikerült előrelépnie a katasztrofális bemutatkozásához képest. A Superpole versenyt és a második futamot megnyerő Alex Lowes kevésbé lehetett elégedett. Nem is elsősorban a kilencedik hely, illetve a 813 ezredes lemaradás miatt, hanem azért, mert előbb az 5-ös, majd a 10-es kanyarban esett el, és mindkétszer megsérült a motor kormányának bal oldala.

A címvédő Álvaro Bautista mindössze a tizenhatodik pozíciót szerezte meg a teszten, de így is gyorsabbnak bizonyult a Honda leggyorsabb pilótájánál. Xavi Vierge ugyanis csupán a tizenkilencedik pozícióban zárt, 1,632 másodperces lemaradással. Hozzá kell tenni, hogy a köridőkből nem feltétlenül érdemes messzemenő következtetéseket levonni, hiszen nem tudni, hogy ki melyik keveréken teljesítette a leggyorsabb körét.