2024. április 27. 14:24
KezdőlapSuperbikeRazgatlıoğlu elesett a Superbike-teszten, a motor a lassú tempó ellenére is összetört

Razgatlıoğlu elesett a Superbike-teszten, a motor a lassú tempó ellenére is összetört

Toprak Razgatlıoğlu elárulta, miért esett el a montmelói Superbike-teszt első napján. Az új lengőkart tesztelő török versenyző a második helyen zárta a csütörtöki napot az ismét remeklő Nicolò Bulega mögött.

Egy hét múlva folytatódik a Superbike-világbajnokság, a helyszín pedig a montmelói pálya lesz. A mezőny tagjai friss emlékekkel és tapasztalatokkal kezdik majd meg a hétvégét, hiszen ezen a héten ugyanezen a helyszínen tesztelnek két napon keresztül. Az állandó versenyzők mellett egyébként a gyártók tesztpilótái is motorra ülnek.

Az első tesztnap csütörtökön zajlott, és bár Toprak Razgatlıoğlu a legjobb köridőt tekintve előkelő helyen végzett, nem ment minden simán a számára. A 10-es kanyarban ugyanis elesett, és bár ez Bradley Smith-szel, Remy Gardnerrel, Michael Ruben Rinaldival, Tito Rabattal és Alex Lowesszal is megtörtént, az ő motorja eléggé összetört.

Volt egy kisebb balesetem a tízes kanyarban, amikor a motorféken próbáltam javítani – nyilatkozta. – A hátsó kicsit blokkolt, majd felengedett, megcsúszott, aztán visszajött [a tapadás], és belökött engem a kanyarba, így elestem. Lassú tempónál történt a baleset, de a motor összetört. Láttam néhány alkatrészt. Visszaszálltam, hogy megpróbáljam helyrehozni a hátsó tapadást, de még mindig nem vagyok száz százalékon, főleg itt. A bejárat rendben van, de a kijáratnál a gázadás után nagyon kipörög. Emlékszem, hogy a Yamahával jobb volt a tapadás. Pénteken többet fogunk dolgozni, és remélem, hogy jobban fogom érezni magam.”

A Yamahától a BMW-hez igazoló pilóta két lengőkart tesztel a két nap során. Csütörtökön egy újat próbált ki, amelyet a német gyártó már korábban tesztelt, míg pénteken a tervek szerint a régi verzióval fog körözni. Ez utóbbit a Kalex készítette, és ez volt a motoron a Phillip Island-i nyitóhétvégén, ahol Razgatlıoğlu 18 pontot gyűjtött.

A pilóták, a csapatok, illetve a gyártók számos abronccsal pályára gurulhattak, többek között az SCX-szel, vagyis a Pirelli új, lágy versenygumijával is. A versenyzők egy-egy szett szuperlágy kvalifikációs abroncsot is kaptak, de lehetett többet is igényelni, ám az extra költséggel járt. Mivel nem lehet tudni, hogy az adott pillanatban melyik motoron milyen gumik voltak, ezért a végeredményből sem érdemes messzemenő következtetéseket levonni.

Ezzel együtt tény, hogy az első ausztráliai versenyt megnyerő Nicolò Bulega bizonyult a leggyorsabbnak. A gyári Ducati újonca 1:40.304 másodperces kört motorozott, aminek köszönhetően 4 századdal túlszárnyalta a pályacsúcsot. Razgatlıoğlu 464, míg Álvaro Bautista 725 ezreddel maradt el tőle a második, illetve a harmadik helyen. Jonathan Rea az ötödik, míg a Superpole versenyen és a második futamon diadalmaskodó Lowes a tizedik pozíciót szerezte meg, de nekik már bőven 1 másodperc felett volt a hátrányuk.