Ricard Jové szerint a KTM továbbra is szeretné megszerezni Marc Márquezt. A MotoGP szakértője úgy tudja, hogy a márka egy legendás nevet hozna vissza, adott esetben a jelenlegi szatellitcsapatuk helyére.
Továbbra is csupán öt, hely biztos a MotoGP jövő évi mezőnyében, pontosabban négy plusz egy, hiszen Fermín Aldeguer esetében csak a gyártó ismert, a csapat nem. Mindez azt jelenti, hogy a pályán kívül is izgalmas eseményekre lehet számítani, és az sem kizárt, hogy az átigazolási piac jelentős változásokat fog hozni.
Az egyik kulcsfigura Marc Márquez lehet, aki a Francesco Bagnaiával történt baleset ellenére viszonylag jól kezdett a Ducatinál, így továbbra sem lehet kizárni, hogy jövőre gyári ülést kap. Ugyanakkor Francesco Guidotti, a gyári KTM csapatfőnöke nemrég kijelentette, továbbra sem tett le a nyolcszoros világbajnok megszerzéséről, és ez egy szakértő szerint is reális lehetőség.
„Sok mozgás lesz – jelentette ki Jorge Lorenzo podcastjában, a ‘DURALAVITA’-ban a tavalyig a DAZN szakértőjeként dolgozó Ricard Jové. – Marc számára egyértelmű, hogy Gigi Dall’Igna kedveli őt, és ki nem? A logika alapján arra lehet következtetni, hogy Marc Márqueznek sok lehetősége van vagy lesz, hogy a KTM csoportban, a Pierer Mobilitynél, a Red Bullnál, stb. legyen. Miért mondom, hogy a csoportban? Mert nem azt fogjuk majd mondani, hogy a KTM-nél lesz, ahogyan a GasGasnál és a Husqvarnánál sem.”
A KTM csapatfőnöke szerint „nagy dolog” lenne, ha Marc Márquez és Acosta is náluk versenyezne
A spanyol szakértő egy forrására hivatkozva kijelentette, hogy egy legendás név, az MV Agusta lehet a befutó. Pár nappal ezelőtt a KTM-et is birtokló Pierer Mobility többségi tulajdonjogot szerzett az olasz cégnél, így könnyen lehet, hogy előbb-utóbb az osztrák gyártó szatellitcsapataként látjuk viszont. „Mondtam egy évvel ezelőtt, és most mondom újra: a Pierer Mobility csoportnak, amely már teljes mértékben átvette az MV Agusta irányítását, az a célja, hogy versenyezzen [a márkával], és ez nem újdonság, ezt már mondtam” – szögezte le Jové.
A KTM célja, hogy a GasGas mellett egy második szatellitistállója is legyen a mezőnyben, ám a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna inkább egy új gyártónak adná a Suzuki 2022-es távozása óta üresen maradt helyeket a rajtrácson. Ha az osztrákok törekvése továbbra sem valósul meg, akkor Jové szerint a jelenlegi szatellitcsapatukat cserélhetik le.
„Ha nem lesz új motor, akkor a GasGas eltűnhet, így az MV Agusta imázsa megmaradhat, de Marc Márquezzel, aki a fő projektet jelenti” – fogalmazott. Ha pedig mindez megvalósul, akkor Márquez minden bizonnyal Pedro Acostát fogja váltani, akinek a teljesítménye láttán elképzelhetetlennek tűnik, hogy a KTM ne vigye őt fel a gyári csapathoz.