back to top
2024. május 30. 12:59
KezdőlapMoto2Óriási fölény a Moto2-ben és a Moto3-ban is, Aldegueré, illetve Alonsóé a...

Óriási fölény a Moto2-ben és a Moto3-ban is, Aldegueré, illetve Alonsóé a jerezi pole pozíció

David Alonso, illetve Fermín Aldeguer szerezte meg a pole pozíciót a Spanyol Nagydíj Moto3-as és Moto2-es időmérőjén. Előbbit csak David Muñoz tudta valamennyire megszorítani, utóbbihoz végül Albert Arenas volt a legközelebb.

A délelőtti etap után kérdéses volt, hogy milyen időjárási körülmények fogadják a Moto3 és a Moto2 mezőnyét az időmérőre: a válasz az, hogy száraz. A korábbi esőzés miatt viszont a pénteki edzés sorrendje határozta meg, hogy ki kezdhetett a Q2-ben. A legkisebb géposztályban David Alonso, Jacob Roulstone, Collin Veijer, Daniel Holgado, David Almansa, Joel Kelso, Iván Ortolá, Riccardo Rossi, David Muñoz, Stefano Nepa, Szuzuki Tacuki, Jamanaka Riuszej, Joel Esteban és Scott Ogden alkották ezt a névsort.

A Q1 első gyorskörét Adrián Fernández futotta volna meg, ám a spanyol versenyző a végén elvette. Luca Lunetta egy fokkal rosszabbul járt nála, ugyanis ő el is esett, de hamar tudta folytatni a körözést. Ennek következtében Noah Dettwileré volt az első kör, a CIP Green Power pilótája 1:51.039-cel kezdett. Persze aztán jöttek a javítások, a második próbálkozások után Nicola Carraro állt az élre 1:49.083-mal, mögötte pedig Fernández, Filippo Farioli és Matteo Bertelle volt az első négy sorrendje.

A következő körök után ismét változott a sorrend: Carraro 1:48.064-gyel maradt az élen, mögötte az 59 századdal lemaradó Bertelle, Fernández és Ángel Piqueras volt az állás. Utóbbinak már 1 másodperc felett volt a hátránya, az ötödik Furuszató Taijót viszont 252 ezreddel múlta felül az újonc.

Bő 5 perccel a vége előtt Xabi Zurutuza esett el a 13-as kanyarban, miközben a Leopard Racing mindkét pilótája javított, és mind Fernández, mind Piqueras megelőzte Bertellét. Furuszató szintén javított, de nem eleget, így maradt az ötödik pozícióban. A japán versenyző aztán egy pillanat erejéig feljött a negyedik helyre, de mivel a mögötte érkező Bertelle szintén gyorsult, ismét kiszorult a továbbjutók közül.

A véghajrában aztán Farioli feljött a második helyre, de nem sokáig, ugyanis Piqueras 241 ezredes előnnyel átvette a vezetést. Innentől kezdve nem változott a sorrend, ugyanis Tatchakorn Buasri közvetlenül előtte a 8-as kanyarban bukott, aminek következtében sokan nem javíthattak. Így tehát Piqueras, Carraro, Farioli és Fernández jutottak be a Q2-be.

Az időmérő második szakasza rögtön drámával kezdődött, ugyanis Daniel Holgado az 5-ös kanyarban bemutatott egy highside-ot. Ami az első próbálkozásokat illeti, Muñoz 1:47.553-mal kezdett, 143 megelőzve Alonsót, és további 18 századdal Fernándezt. Másodszorra viszont a kolumbiai pilóta brutális, 1:46.431-es kört rakott össze, amit csak Veijer tudott valamennyire megközelíteni. A Husqvarna versenyzőjének 467 ezred volt a hátránya, Kelso viszont már 1,015 másodperccel volt lassabb.

A holland motoros aztán tovább javított, és 197 ezredes előnnyel felugrott az eredményjelző tetejére, míg Jamanaka 794 ezredes lemaradással feljött a harmadik pozícióba, miközben a legtöbben a garázsban tartózkodtak. Veijer azonban inkább kint maradt, és tovább emelte a lécet: 1:46.123-mal tovább növelte előnyét.

Bő 5 perccel a leintés előtt a GasGas másik versenyzője is bukott: Roulstone az 5-ös kanyarban járt nagyon pórul, és még a motorja is ráesett. Holgadóhoz hasonlóan az ő állapota sem tűnt túlságosan biztatónak. Mindeközben Alonso visszavágott Veijernek, és 891 ezredes előnnyel visszaállt az élre.

Utóbbi aztán javított, de csak 11 századot, míg az Aspar pilótája már 1:44.954-nél tartott, ami 1,059 másodperccel volt jobb a második helyen álló Veijer körénél. Ezzel meg is szerezte zsinórban a második pole pozícióját, de Muñoznak sikerült 228 ezredre megközelítenie őt. Mögöttük Veijer, Kelso, Jamanaka, Piqueras, Ortolá, Esteban, Szuzuki és Carraro lett az első tíz sorrendje.

A Moto3 jerezi időmérőjének végeredménye

A legkisebb kategóriához hasonlóan a Moto2-esekről is elmondható, hogy a pénteki edzés döntött arról, hogy melyik tizennégy versenyző kezdhet a Q2-ben. Joe Roberts, Fermín Aldeguer, Sergio García, Marcos Ramírez, Ogura Aj, Manuel González, Zonta van den Goorbergh, Alonso López, Albert Arenas, Izan Guevara, Jake Dixon, Somkiat Chantra, Filip Salač és Barry Baltus voltak azok, akik ebből a szempontból mindenképpen örülhettek a délelőtti esőnek.

A Q1 Szaszaki Ajumu nélkül kezdődött, aki a második edzésen óriásit bukott, és kórházba vitték kivizsgálásra. Az első gyorskört  pont csapattársa, Jeremy Alcoba futotta meg, a spanyol pilóta 1:43.630-cal kezdett, amivel az első próbálkozások után maradt is az élen, 278 ezreddel megelőzve Dennis Foggiát. Utána viszont rengetegen megelőzték, és Darryn Binder vette át a vezetést 1:42.809 másodperccel, megelőzve Diogo Moreirát, Senna Agiust és a szabadkártyával versenyző Jorge Navarrót.

 

Nem sokkal félidő után Tony Arbolino is megérkezett, és 1:42.427-tel vette át a vezetést, 144 ezreddel felülmúlva Binder idejét. Az olasz versenyző aztán csak átmenetileg vesztette el a vezetést, ugyanis 1:41.961-gyel tovább javított, előnye pedig 419 ezred volt Moreirával szemben, míg mögöttük Alcoba és Binder álltak továbbjutásra.

A hajrában Bo Bendsneyder jött fel a negyedik pozícióba, de sokáig nem állt továbbjutásra, ugyanis Celestino Vietti mindössze 357 ezreddel maradt el honfitársától. Igaz, Agius nála is gyorsabb volt, de az ő körét pályaelhagyás miatt elvették. Foggia eközben kiszállt a csatából, ugyanis az 1-es kanyarban elesett. Igaz, innentől kezdve más sem tudta beverekedni magát az első négybe: a legközelebb az ausztrál pilóta állt ehhez, ám végül a rossz utolsó szektora miatt 11 ezreddel kikapott Alcobától. Rajta kívül Arbolino, Vietti és Moreira vehettek részt a Q2-ben.

A Q2 előtt biztos volt, hogy nem az idén eddig két rajtelsőséggel rendelkező Arón Caneté lesz a pole pozíció, hiszen a spanyol versenyző még pénteken eltörte a bokáját. Az időmérő rögtön egy bukással kezdődött, ugyanis Van den Goorbergh még a kivezető körén dobta el a motort az 5-ös kanyarban. A gyorsköröket sem úszták meg esés nélkül, López szintén az 5-ös kanyarban kötött ki a kavicságyban.

Ami az első gyorsköröket illeti, az eddig pont nélküli Dixon állt az élre 1:42.574-gyel, 151 ezreddel megelőzve Aldeguert, és további 104-gyel Gonzálezt. A Speed Up motorosa aztán jelentős mértékben javított, és 1:41.669-cel vette át a vezetést. A második helyre Arbolino zárkózott fel, 326 ezreddel elmaradva a Ducati jövő évi MotoGP-versenyzőjétől, de 55-tel megelőzve Gonzálezt.

A hajrában aztán Gonzáleznek sikerült felülmúlnia Aldeguert, de csak átmenetileg, ugyanis hamar honfitársa visszaelőzte őt, sőt, még Dixon is bejött elé. A Boscoscuro pilótája aztán tovább gyorsult, és 1:40.673-mal növelte előnyét, 793 ezreddel megelőzve Dixont. Aldeguer ezzel megszerezte a pole pozíciót, a brit versenyző viszont visszacsúszott a harmadik helyre, ugyanis 355 ezreddel felülmúlta őt. Mögöttük González, Moreira, García, Vietti, Arbolino, Alcoba és Ramírez lett az első tíz sorrendje.

A Moto2 jerezi időmérőjének végeredménye