back to top
2024. május 30. 11:43
KezdőlapMotoGPA BMW igazgatója állítja, nincs befolyásuk a MotoGP új szabályainak megalkotására

A BMW igazgatója állítja, nincs befolyásuk a MotoGP új szabályainak megalkotására

Marc Bongers, a BMW Motorrad Motorsport igazgatója leszögezte, hogy nincsenek ráhatással a MotoGP 2027-ben érkező új technikai szabályzatának kialakítására.

2027-től új technikai szabályzata lesz a MotoGP-nek. Ez várhatóan eléggé fel fogja majd forgatni a mostani erőviszonyokat, hiszen szélsőséges változások egész sorát hozhatja el a motorblokkok térfogatának csökkentésétől az aerodinamika hátrább szorításáig. Ezzel pedig ideális környezetet biztosíthatna egy új gyártó beszállásához, hiszen az újonc így kevésbé lenne lemaradva a fejlesztésben rutinosabb vetélytársai mögött.

Így nem meglepő, hogy sokan azt rebesgették: a beszállással kacérkodó BMW a kívánságaival aktívan formálja az új szabályzatot. Nemrég viszont a münchenieknél a kétkerekű motorsportot felügyelő Marc Bongers – aki júniustól már teljes mértékben a Superbike-projektre fog koncentrálni – cáfolta ezt.

Akár a BMW beszállását is hozhatják a MotoGP új szabályai

„Ez nem így van, de nem is lenne lehetséges – idézi a Motorsport-Total.com Bongerst. A BMW Motorrad Motorsport igazgatójának szavaiból kiderült, az MSMA vagyis a gyártók érdekvédelmi szervezetének alapszabálya meggátolja, hogy a sorozatban aktívan részt nem vevő szereplők be tudják folyásolni az ügymenetet.

„A múltban voltak olyan gyártók, amelyek beleszóltak az új szabályokba, de aztán mégis kihátráltak – magyarázta meg a holland szakember, hogy miért van erre szükség. – Viszont nem aktív gyártóként is részt vehetsz az MSMA ülésein, ha nyilvános szándéknyilatkozatot teszel. Ott lehetsz, de ebben az esetben nincs szavazati jogod. Csak akkor kapsz szavazati jogot, ha aktív résztvevője vagy a sorozatnak.”

A BMW azonban még akkor sem feltétlenül folyna bele a szabályalkotásba, ha képes lenne rá. „Őszintén szólva nem tudunk eleget [a MotoGP-ről], mivel most nem veszünk benne részt – érvelt Bongers. – Igazából csak a marketing területén tudnánk kívánságokat kifejezni. Viszont ami a technológiát illeti, abban nagyon el kell mélyülni ahhoz, hogy jól meg tudd ítélni a helyzetet.”

„Most a legmagasabb szintű, prototípus alapú motorsportról beszélünk – folytatta. – Tehát minden ilyen szabályozás nagy kihívás elé állítja a gyártókat. De mi nem mondanánk azt, hogy nem veszünk részt, ha például a magasságállító eszközök használatát betiltanák. Egyáltalán nem ez a helyzet.”

Bongers megérti, hogy miért van szükség ezekre a tervezett változtatásokra. „Tény, hogy sok pályát nem a mostani sebességekhez terveztek. És ilyenkor nemcsak a végsebességről beszélek, hanem a kanyarsebességről is. Ez az új szabályozás fő oka, szóval a cél az, hogy a motorok lassabbak legyenek. Ésszerű lépés lesz mind a motorblokkok térfogatának csökkentése, mind a magasságállító eszközök valószínű kitiltása.”

Nincs egyetértés egy lényeges kérdésben, ezért csúszhat a MotoGP új technikai szabályzatának bejelentése