2024. április 14. 00:52
KezdőlapMotoGPAkár a BMW beszállását is hozhatják a MotoGP új szabályai

Akár a BMW beszállását is hozhatják a MotoGP új szabályai

Markus Flasch, a BMW motoros részlegének vezérigazgatója kijelentette, nem zárják ki a MotoGP-be történő beszállás lehetőségét. Hozzátette, hisz benne, hogy a motorsportban elért sikerek valóban jót tesznek a márkának.

A BMW talán a legnagyobb gyártó, amely még soha nem mérettette meg magát a MotoGP-ben. A német márka még a hőskorban vett részt a gyorsaságimotoros-világbajnokság 500 köbcentiméteres kategóriájában, ahol hét dobogóig jutottak. Ez azonban csak a 60-as évek elejéig tartott, és azóta nincsenek ott a mezőnyben, így nyilvánvalóan a négyütemű korszakban sem szerepeltek.

Azonban lehetséges, hogy ez néhány év múlva megváltozik. A márka motoros részlegének, a BMW Motorradnak az élén novemberben fontos változás történt, hiszen Markus Schrammot Markus Flasch váltotta a vezérigazgatói poszton. Míg előbbi korábban rendre elzárkózott a MotoGP-vel kapcsolatos kérdésektől, addig utóbbi teljesen másképpen kommunikál a témában.

„A BMW M már évek óta a MotoGP partnere – nyilatkozta a német Motorrad magazinnak, utalva a sorozatban használt biztonsági autóra. – A BMW M főnökeként minden futamon ott voltam, ismerem az illetékeseket. Mi egy olyan márka vagyunk, amely ott jelen van. Azonban világos, hogy ennek kell hogy legyen értelme számunkra, és ezért vizsgáljuk meg alaposan [a csatlakozás lehetőségét]. Nem zárnám ki.”

Csatlakozik a BMW? Teljesül a KTM kívánsága? – a MotoGP első embere válaszolt

Mindez legkorábban 2027-ben jöhet szóba, hiszen akkor alakul át a MotoGP technikai szabályzata. A hírek szerint ennek keretében 850 köbcentire redukálják a motorblokk méretét, és teljes mértékben fenntartható üzemanyagot vezetnek be. A kereskedelmi jogokat birtokló Dorna nem titkolt célja, hogy egy hatodik gyártót vonzzanak be az új előírásokkal.

A német márka persze már jelen van a kétkerekű motorsportban, hiszen az Endurance-világbajnokság és az IDM, azaz a német bajnokság mellett 2019-ben visszatértek a Superbike-vb mezőnyébe. Száraz körülmények között ugyan még nem jött össze a futamgyőzelem, de a projekt fejlődik, amit remekül bizonyít, hogy sikerült magukhoz csábítaniuk a 2021-es kiírást megnyerő Toprak Razgatlıoğlut. Azt is szem előtt tartjuk, hogy az Endurance-világbajnoksággal és az IDM-mel együtt ez maradjon-e az egyetlen kötelezettségvállalásunk, vagy pedig más formátumokat is válasszunk” – fogalmazott Flasch.

Ami Flasch korábbi karrierjét illeti, a tavalyi váltásig a nagy teljesítményű utcai autókat gyártó M részleg első embere volt, és regnálása alatt történt egy fontos lépés. A BMW M vezetőjeként úgy határoztam, hogy a BMW M GmbH-t egyesítem a BMW Motorsporttal – idézte fel a 2021-es döntését. – Számomra nem vitás, hogy a motorsportbeli siker valóban hozzájárul a márka erejéhez és a márka közösségén belüli lelkesedéshez.”

A következő hónapokban lesz még néhány jelentős változás a BMW-n belül: a jelenleg a kétkerekű motorsportot felügyelő Marc Bongers júniustól teljes mértékben a Superbike-projektre fog koncentrálni, a helyét pedig Sven Blusch veszi át. Flasch azonban leszögezte, hogy ez semmit nem jelent az esetleges csatlakozás vagy éppen kiszállás szempontjából. Ez nem előlegezi meg a döntést egyik vagy másik sorozat mellett” – szögezte le, de leszögezte, hogy a Superbike-vb „nem az egyetlen lehetőség” a márka számára.