back to top
2024. május 05. 04:54
KezdőlapMotoGPCsatlakozik a BMW? Teljesül a KTM kívánsága? – a MotoGP első embere...

Csatlakozik a BMW? Teljesül a KTM kívánsága? – a MotoGP első embere válaszolt

Carmelo Ezpeleta reagált arra a felvetésre, hogy a BMW esetleg csatlakozhat a MotoGP-hez. A sorozat kereskedelmi jogait birtokló Dorna vezérigazgatója arról is beszélt, hogy a KTM kap-e extra helyeket.

Még csak most kezdődött el a 2024-es shakedown, vagyis még nagyon az elején vagyunk a szezonnak, de már most megkezdődtek a találgatások a következő évvel kapcsolatban. Sőt, Carmelo Ezpeletát, a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna vezérigazgatóját olyasmiről kérdezték, ami ennél is hosszabb távon valósulhat meg.

Újra pályán a MotoGP: a KTM volt a leggyorsabb a szezon első hivatalos tesztnapján

A BMW a legnagyobb motorgyártó, amely soha nem szerepelt a MotoGP 2002 óta íródó történetében. A német gyártó még a hőskorban versenyzett az 500 köbcentiméteres kategóriában, és az 50-es évek végén, illetve a 60-as évek elején hét dobogóig jutottak, de futamgyőzelmet és pole pozíciót nem szereztek, és a leggyorsabb kört sem futották meg egyetlen futamon sem.

Senkinek nem mondunk semmit – reagált a MARCA-nak adott interjújában a spanyol szakember arra a kérdésre, hogy a német márka beszállhat-e a királykategóriába. – A gyártók tudják, hogyan zajlik a bajnokság, mit teszünk, és ők döntenek arról, hogy jönnek-e vagy sem. Jelenleg semmilyen [információnk] nincs.”

A BMW a másik, szintén a Dorna által birtokolt nagy sorozatban, a Superbike-világbajnokságon szerepel 2009 óta. A márka tavaly mindössze a konstruktőri tabella negyedik helyén végzett, de az idei szezonnak nagy reményekkel vágnak neki, hiszen szerződtették Toprak Razgatlıoğlut. A tesztek mindenesetre biztatóan alakultak számukra.

Csak Razgatlıoğlu tudta megelőzni a Ducati legyőzhetetlennek tűnő újoncát a portimãói teszten

Ezpeleta emellett arra a kérdésre is felelt, hogy tervezik-e bővíteni a mezőnyt. Ez leginkább a KTM esetében lehet lényeges, hiszen az osztrák gyártó az idei évre is szeretett volna két extra motort kapni. A Dorna álláspontja viszont az volt, hogy a két új helyet legfeljebb egy új gyártónak adják oda, és ez most sem változott, így az osztrákoknak egy meglévő szatellitcsapatot kell magukhoz csábítaniuk.

Nem akarjuk növelni az ülések számát – fogalmazott Ezpeleta. – A KTM-nek már megmondtuk, hogy ez olyan módon működik, hogy megegyeznek valamelyik meglévő csapattal. Ezt is fogják tenni, gondolom. 2027-ig biztosan nem fogjuk növelni a létszámot. Ha jönne egy gyártó… Attól függ, hogyan érkezik. Lehet, hogy lesz egy gyártó, amelynek azt mondjuk, hogy csinálja ugyanazt, amit kezdetben az Aprilia tett, azaz legyen egy franchise a Gresinivel. Vagy legyen egy franchise gyártói elköteleződéssel.”