Carmelo Ezpeleta elmondta, hogy az új technikai szabályzat kapcsán egyes gyártók jelezték az érdeklődésüket a bajnokságban való jövőbeli részvétel iránt. A MotoGP-t irányító Dorna vezérigazgatója arról is beszélt, hogy tervezik-e a mezőny létszámának növelését és az egy gyártóra jutó motorok számának korlátozását.
Nagyjából egy hete jelentették be, hogy pontosan miként fog módosulni a MotoGP technikai szabályzata 2027-től. Azt már korábban is sejteni lehetett, hogy ez a változás több olyan gyártó, például a BMW figyelmét is felkeltheti, amely egyelőre még csak a pálya mellől nézi a királykategória küzdelmeit. Nemrég Carmelo Ezpeleta, a sorozatot irányító Dorna vezérigazgatója szót ejtett erről.
„Már megkerestek minket különböző gyártók, de eddig nyilvánvalóan mindenki arra várt, hogy megismerje a 2027-es technikai szabályzatot – nyilatkozta Ezpeleta. – De mi rendkívül elégedettek vagyunk azzal az öt gyártóval, amely most itt van a MotoGP-ben. Hihetetlenül jó együttműködés volt közöttünk abban a tekintetben, ahogyan mindannyiukkal beszélgettünk, és ahogyan segítettek minket az új szabályok megalkotásában. De igen, voltak különböző egyéb gyártók, amelyek érdeklődést mutattak a bajnokságban való jövőbeli részvétel iránt. Viszont nyilvánvalóan bizalmasan kezeljük [hogy melyik gyártókról van szó].”
Nemrég Marc Bongers, a BMW Motorrad Motorsport igazgatója leszögezte, hogy a híresztelésekkel szemben nem volt ráhatásuk az új szabályzatra, ezt pedig a Dorna részéről is megerősítették. „Megpróbáltuk a jelenlegi gyártóinkkal közösen a lehető legjobbá tenni a sportágunkat – reagálta a felvetésre Carlos Ezpeleta, a spanyol vállalat sportigazgatója. – Azt feltételezzük, hogy ez [az új szabályzat] új gyártókat vonzhat be, mivel jó irányba mozdultunk el, és ezzel jobbá tettük a MotoGP-t. De persze nem volt konkrétan semmilyen tárgyalás erről más gyártókkal, amelyek nem érintettek.”
A Suzuki távozásával 24-ről 22-re csökkent az állandó mezőny létszáma, és úgy tűnik, hogy ez nem is fog változni a közeljövőben. Ahogyan az sem várható, hogy a most túlsúlyban lévő Ducatik – jelenleg nyolc Desmosedici található a rajtrácson, míg a többi gyártónak négy-négy, a Yamahának pedig csak kettő motorja van– számát korlátozni fogják.
„Sokat beszélgettünk arról, hogy egy gyártóra mennyi motor juthat – jegyezte meg Carmelo Ezpeleta. – Vannak szabályaink erre, de valójában az az oka, hogy az egyik gyártónak több [motorja] van, mint a másiknak, hogy jobb lehetőségeket kínál az ügyfeleinek. Szerintem nagyon jó a mostani hat szatellitcsapattal működő rendszerünk. Ma öt gyártóval és hat ügyfélcsapattal megyünk, szóval most egy nagyon jó időszak van üzleti, kereskedelmi szempontból. Hiszen ugye emlékszünk még az évekkel ezelőtti helyzetre, amikor ez másképp volt.”
Fellélegezhetnek a szurkolók? – a Libertynél nem gondolják, hogy a MotoGP javításra szorul
„Nem gondolkozunk abban, hogy 2027-ben jelentősen növeljük a motorok számát, mert fontosnak tartjuk, hogy megőrizzük a bajnokság fenntarthatóságát – tette hozzá. – Ha új gyártók jönnek, akkor is megvan annak a lehetősége, hogy a meglévő szatellitcsapatok kerüljenek hozzájuk. De persze a mi elképzelésünk az az, hogy megőrizzük ezt a kereskedelmi szabadságot. Úgy gondolom, hogy a jövőben nem lesz szükség arra, hogy szabályokkal tiltsuk meg, hogy egyes gyártóknak négynél több motorja legyen, vagy bármi ilyesmi. Számunkra a legfőbb cél a bajnokság gazdasági fenntarthatóságának megvédése.”