back to top
2024. június 23. 21:08
KezdőlapMotoGPZarco: Meg kell változnia a motor DNS-ének, hogy újra kapjunk levegőt

Zarco: Meg kell változnia a motor DNS-ének, hogy újra kapjunk levegőt

Johann Zarco örül annak, hogy sikerült pontokat szereznie a Francia Nagydíjon. Az LCR pilótája szerint a Honda motorjának alapjaival is problémák vannak, de már nagyon várja a mugellói privát tesztet.

Eddig nem egy kimondott diadalmenet Johann Zarco idei szereplése. Az első futamgyőzelmét tavaly megszerző pilóta az idei szezonra igazolt a jelenleg eléggé küszködő Honda ügyfélcsapatához, az LCR-hez. A Francia Nagydíj, a hazai fordulója főfutamán valamivel bíztatóbb volt a tempója, mint a korábbi versenyhétvégéken, és végül be is jött a tizenkettedik helyre, ezzel megismételve a legjobb idei vasárnapi eredményét.

„Azt pozitívumként értékeljük, hogy szereztünk négy pontot – kezdte Zarco. – Az elsődleges cél ugyanis az, hogy befejezzük a versenyeket, és meg tudjuk szerezni ezeket a pontokat. Tisztában vagyunk vele, hogy még nem vagyunk versenyképesek, ezt már elfogadtuk, de megpróbálunk úgy dolgozni, mintha a dobogóért mennénk, hogy fenntartsuk a megfelelő érzetet.”

Így áll a MotoGP-tabella a Francia Nagydíj után

„Minden hétvégén külön kezelem a saját teljesítményemet és a motorét. És én Jerez óta elég versenyképesnek érzem magam. Úgy hiszem, hogy nagyon koncentrált vagyok, tudom, hogy mit kell tennem, képes vagyok támadni, amikor támadni kell, és ez pedig elégedettséggel tölt el.”

Megkérdezték a 33 éves pilótát, hogy kipróbálta-e már a csapattársa, Nakagami Takaaki motorjára korábban felkerült módosított lengőkart. „Az jelenleg nem sokat változtatna – válaszolta Zarco. – Egyelőre még csak néhány tesztről volt szó [a lengőkart illetően], hogy több adatot szerezzünk arról, hogy miként tudnánk jobban kezelni a [hátsó] tapadást. Viszont van ennél nagyobb problémánk is, például, ha a motor alapjáról, a motor szívéről beszélünk. Bár a motor szíve az a motorblokk, és én nem arra gondoltam, hanem úgy értettem ezt, hogy a motor DNS-ének kell megváltoznia ahhoz, hogy újra kapjunk levegőt. De már nagyon várom a szerdai privát tesztet Mugellóban.”

A Honda most a koncessziós jogoknak köszönhetően lényegében bármennyi privát tesztet tarthat, és ezzel a lehetőséggel a gyártó már több alkalommal élt is idén. Azonban ezeken a gyakorlásokon eddig csak a gyári csapat versenyzői és Stefan Bradl, a tesztpilótájuk ült motorra, viszont ez szerdán megváltozik. „A héten tesztelni fogok, ráadásul ez lesz az első tesztem Mugellóban, szóval mindenképpen érdekes lesz – mondta Zarco. – A jerezi [kollektív] teszt hasznos volt, hiszen az is lényeges információ, hogy egy új dolog nem működik.”

Zarco szerint „félre kell tenniük”, nem szabad tovább tesztelniük a legújabb Hondát

Cannes szülötte elismerte, hogy nehezen tudják megtalálni a problémát, amely leginkább hátráltatja őket. „Nem akarok csak úgy bemondani valamit [legfőbb problémaként], ha ez ilyen egyszerű lenne, akkor nem lenne ezzel problémánk – magyarázta. – Több dolog kombinációja miatt alakult úgy a helyzet, hogy a Honda eddig nem tudott előállni egy megoldással. Versenyzőként nekem az a feladatom, hogy koncentráljak, a legjobbamat nyújtsam a motoron, és mindig rá tudjak jönni arra, hogyan tudok reagálni a motor jeleire.”