back to top
2025. december 12. 21:44
További
    KezdőlapMotoGPA gyári KTM lett az „új Honda” a bukási statisztikában a két...

    A gyári KTM lett az „új Honda” a bukási statisztikában a két Márquez előtt

    Vélhetően a szezon negyedének elteltével elkészültek az első bukási statisztikák a MotoGP-ben. A gyári Honda helyét a gyári KTM vette át a lista első két helyén, őket pedig a Márquez testvérek követik. Az öt forduló során mindenki került már a földre legalább egyszer.

    Öt forduló telt el a MotoGP idei szezonjából, ami valószínűleg azt jelenti, hogy az idény negyedénél tartunk. Azért csak valószínűleg, mert az eredetileg huszonkét hétvégére tervezett idényből az Argentin Nagydíjat biztosan törölték, a kazahsztáni futamot viszont egyelőre csak elhalasztották, de minden bizonnyal legfeljebb egy másik helyszín kárára találhatnak neki új időpontot.

    Az viszont biztos, hogy az év ezen szakaszában a SPEEDWEEK.com-nak köszönhetően megjelentek az első bukási statisztikák, már ami a nagydíjhétvégéket illeti. Ahogyan arról a tavalyi év végén beszámoltunk, 2023-ban a gyári Honda akkori pilótái, Marc Márquez és Joan Mir végeztek a nem túl dicsőséges lista első két helyén.

    Marc Márqueztől Bagnaiáékig – ennyit estek a MotoGP versenyzői az idei szezonban

    Az egyelőre nem változott, hogy ezúttal is egy gyári alakulat versenyzői vezetnek, csak most a KTM pilótáiról, Brad Binderről és Jack Millerről van szó. A dél-afrikai versenyző 9, míg csapattársa 8 esésnél tart, és ha ilyen ütemben folytatják, akkor mindketten felül fogják múlni a nyolcszoros világbajnok tavalyi, 28-as termését (igaz, ez utóbbi jó néhány futam kihagyásával jött össze).

    A harmadik helyen szintén egy csapat két pilótája található, hiszen a Gresininél szereplő Márquez testvérek egyaránt 7-szer kerültek a földre az eddig megrendezett hétvégéken. Ez különösen az idősebbik fivérnek lehet fájó, hiszen a Portimãóban és Austinban a fő-, míg Jerezben a sprintversenyen esett el, ezek nélkül pedig jóval kisebb lenne a lemaradása a pontversenyben. Persze úgy is lehet nézni, hogy ennyi bukás ellenére a bajnoki tabellán is ott van a harmadik helyen.

    A tavalyi szezon után talán meglepetés, hogy a Hondával először csak az ötödik helyen lehet találkozni Mir és Johann Zarco személyében, 6-6 balesettel, ráadásul a másik két versenyző, Luca Marini és Nakagami Takaaki csupán 3, illetve 2 bukásnál tart. Ami a tabella első két helyezettjét illeti, Jorge Martín és Francesco Bagnaia összesen buktak annyit, mint Marc Márquez, hiszen a spanyol motoros 4-szer, míg az olasz 3-szor veszítette el az irányítást a motorja felett.

    Valamilyen szinten meglepő, hogy a fiatal, illetve tapasztalatlan versenyzők nem az élmezőnyben vannak, legalábbis ezen a ranglistán. Az újonc és messze legfiatalabb Pedro Acosta 4, míg a másodéves Augusto Fernández, valamint a második legfiatalabb Raúl Fernández pedig 3-3 esésnél tart. Az ebben a mutatóban kifejezetten előkelőnek számító utolsó helyet pedig utóbbi csapattársa, Miguel Oliveira foglalja el, a portugál pilóta mindössze 1-szer bukott.

    A MotoGP idei bukásainak száma versenyzőnként

    Versenyző Gyártó Bukások száma
    Brad Binder KTM 9
    Jack Miller KTM 8
    Marc Márquez Ducati 7
    Álex Márquez Ducati 7
    Joan Mir Honda 6
    Johann Zarco Honda 6
    Maverick Viñales Aprilia 5
    Aleix Espargaró Aprilia 5
    Marco Bezzecchi Ducati 5
    Franco Morbidelli Ducati 5
    Jorge Martín Ducati 4
    Pedro Acosta KTM 4
    Fabio Di Giannantonio Ducati 4
    Álex Rins Yamaha 4
    Francesco Bagnaia Ducati 3
    Fabio Quartararo Yamaha 3
    Raúl Fernández Aprilia 3
    Augusto Fernández KTM 3
    Luca Marini Honda 3
    Enea Bastianini Ducati 2
    Nakagami Takaaki Honda 2
    Miguel Oliveira Aprilia 1