Álex Rins elárulta, agresszív beállításmódosításnak köszönhetően jutott be a Q2-be a Katalán Nagydíj edzésén. A Yamaha versenyzője ugyanakkor kijelentette, a Mugellóban tesztelt aerodinamikai csomag itt nem sokat hozott a konyhára.
A Katalán Nagydíj kétségkívül legnagyobb pozitív meglepetése a Yamaha, illetve Álex Rins szereplése. A spanyol pilóta 481 ezreddel volt lassabb a leggyorsabb kört megfutó Aleix Espargarónál, ami az eredményjelző kilencedik helyére volt elég. Ezzel a portimãói hétvége után idén másodszor jutott be a Q2-be.
Az Aprilia és a KTM is megverte a Ducatit, Rins bejutott a Q2-be, Marc Márqueznek ismét nem sikerült
Ezzel pedig jelentősen megkönnyítette a dolgát, hiszen mind a sprinten, mind a főfutamon legrosszabb esetben is a középmezőnyből indul, már amennyiben nem kap rajtbüntetést. A minden kategóriát figyelembe véve 200. nagydíjára készülő versenyző délelőtt küszködött, ám délutánra egy bátor húzásnak köszönhetően sikerült jelentősen előrelépnie.
„Jó nap volt – nyilatkozta. – Az is fontos, hogy egyenesen a Q2-be jutottunk. Ez segít abban, hogy a középmezőnyből induljunk. Délelőtt sokat küszködtünk a hátsó tapadással. Úgy tűnik, ezen a pályán másképp érzem magam, mint általában. Hogy mit értek ezalatt? Általában, amikor a pályán nincs tapadás, elég magabiztosnak érzem magam. Megtaláljuk a tapadást, de most délelőtt nem így volt. Sokat küszködtem. Teljesen megváltoztattuk a motort a beállítások terén, és sokkal jobban éreztem magam. Rengeteget dolgoztunk a sprintfutam [szimulációján], és próbáltuk kontrollálni a gumit. Jó nap volt, mert délelőttről délutánra sokat tudtunk javulni.”
Rinst ezután kicsit részletesebben is belement a beállításmódosításokba. A Yamaha kifejezetten szokatlan és egyben bátor döntést hozott, hiszen lényegében „mindent vagy semmit” alapon változtattak a motoron. „Ez valami teljesen új volt, és extrém módosításokat hajtottunk végre – fogalmazott. – Általában kis lépéseket teszünk a villákon, a villaszögön, de ez most nagy lépés volt.”
A Yamaha versenyzői a csapat tesztpilótájával, Cal Crutchlow-val együtt privát teszten vettek részt Mugellóban, ahol többek között egy új aerodinamikai csomagot is kipróbáltak. Később kiderült, hogy ezt már a Katalán Nagydíj hétvégéjén bevetik, így logikusnak tűnő következtetés, hogy ennek jelentős szerepe volt a továbbjutásban. Rins azonban nem így látja.
A Yamaha Barcelonában már éles körülmények között is kipróbálja az egyik jelentős fejlesztését
„Nem hiszem, hogy ezen a pályán sokat segít – vélekedett. – A tapadás hiánya miatt a probléma inkább a hátsó résszel van, mintsem az elsővel vagy a kanyarsebességgel. Ez a burkolat segít, és úgy éreztem, kicsit nagyobb kanyarsebességet tudok bevinni. Jobban tartja az ívet a motor, de több a gondunk hátul, mint elöl. Mugellóban sokkal jobb volt. Talán két tizedmásodperccel voltam gyorsabb. Végső soron az ember mindig többet akar két tizednél, de körönként két tized sok.”