Mauro Grassilli szerint a jelenlegi egy nagyon kényes része az idénynek, mivel minden versenyző megpróbálja manőverezéssel a legjobb helyzetbe hozni magát. A Ducati sportigazgatóját pont ezért nem lepte meg, hogy Marc Márquez kijelentette, a Pramac neki „nem opció”.
Egyre nő a feszültség a MotoGP paddockjában, ahogy közeledik a nap, amelyen kiderül, ki lesz Francesco Bagnaia következő csapattársa. A Ducati gyári alakulatának egyelőre még gazdátlan ülésére feltehetően már csak ketten esélyesek: Jorge Martín és Marc Márquez. Az pedig egészen biztos, hogy mind a ketten nagyon szeretnének felülni a piros Desmosedicire.
Eldőlt? – értesülések szerint Martín és a Ducati közel kerültek a megállapodáshoz
A Ducati persze egyiküket sem szeretné elveszíteni, de a szabályok miatt nem indíthatnak három saját motort, így dönteniük kell. Azonban sokáig úgy tűnt, hogy a bolognaiak mégis megúszhatják a választást. Látszólag ugyanis megvolt az a mesterterv, amellyel mindkettőjüket elégedetté tudták volna tenni. Eszerint Martín került volna a gyári csapathoz, Márquez pedig a Pramacnál kapta volna meg a motor legújabb verzióját (idén a tavalyit használja). Hiszen a nyolcszoros világbajnok egy korábbi nyilatkozatában elég egyértelműen arra utalt, hogy neki ez a legfontosabb.
Csütörtökön viszont Márquez megfúrta ezt a tervet azzal, hogy kijelentette, a Pramac neki „nem opció”. A Ducatinál azonban ettől nem dőltek a kardjukba, legalábbis a sportigazgató Mauro Grassilli biztosan nem. „A mostani egy nagyon kényes része a szezonnak – kezdte Grassilli az olasz Sky Sportsnak adott interjúját. – Minden versenyző próbálja a lehető legjobb stratégiát kialakítani saját maga és a jövője szempontjából. Szóval [Márquez] nyilatkozata ezért nem lepett meg minket, és tudomásul is vettük. Pedig a Pramac egy félelmetesen jó, professzionálisan irányított csapat, amelynek ráadásul gyári motorjai vannak.”
„Persze nem voltunk felkészülve arra, hogy ilyen nyilatkozatot tesz, de általában sok más ilyen nyilatkozatra sem vagyunk felkészülve – tette hozzá az olasz szakember. – Nem mindig tudhatjuk, hogy mit fognak mondani a versenyzők. Ők mind különleges és nagyon intelligens emberek, akiknek ki kell mondaniuk, amit az adott pillanatban éreznek.”
Egyes források szerint, ha Márquez nem öltözhet majd pirosba, akkor elképzelhető, hogy a Ducati elveszíti, és KTM-nél fog kikötni. Az osztrákok az elmúlt időszakban legalább kétszer tárgyaltak a cerverai pilóta menedzserével. Viszont Grassilli szerint egyáltalán nincs minden veszve, mivel vannak még ötletek a tarsolyukban. „Az elmúlt hónapokban különféle elemzéseket végeztünk, és még most is végzünk ilyeneket – jegyezte meg. – Az, hogy [Márquez] a Pramachoz kerül, természetesen a különböző lehetőségek egyike volt, de nem az egyetlen. Még sok más felvetést kiértékelünk.”
Pénteken Gino Borsoi, a Pramac csapatfőnöke kijelentette, jövőre is gyári Ducatikat fognak használni. Ezt – legalábbis egy részét – Grassilli is megerősítette. „Arra számítok, hogy a Pramac és Paolo Campinoti [a csapat tulajdonosa – a szerk.] még legalább a következő két évben velünk marad” – tekintett előre.
Fontos kijelentést tett a Pramac főnöke, ami Marc Márquez jövőjét is befolyásolhatja