Hubert Trunkenpolz, a KTM-et is tulajdonló Pierer Mobility Group igazgatótanácsának egyik tagja megerősítette, hogy továbbra is szeretnék visszahozni az MV Agustát a MotoGP-be. Szerinte erre legkorábban 2027-ben kerülhet majd sor.
Ahogy korábban mi beszámoltunk róla, a KTM-et és a GasGast is birtokló Pierer Mobility AG azt fontolgatta, hogy visszahozza a MotoGP-be a szintén hozzájuk tartozó MV Agustát, amely legendás márkának számít a motorversenyzésben. Ami az 500 köbcentiméteres kategóriát illeti, 1956-ban, valamint 1958 és 1974 között zsinórban 17 évig ők adták az egyéni világbajnokot – többek között John Surtees és Giacomo Agostini révén –, és ezekben az években 1966 és 1974 kivételével a gyártók közötti pontversenyt is megnyerték. Emellett a kisebb kategóriákban is szép sikereket értek el. Az 1976-os idény végén viszont kiszálltak, és a legmagasabb géposztályba azóta sem tértek vissza, de a Moto2-ben 2019 és 2022 szerepelt egy csapat ezen a néven.
Nevetséges okból nem kapott gyári támogatást a „szél fia”, aki elindította a brutális sorozatot
Viszont egy ideje már nem lehetett hallani erről a projektről, egészen mostanáig. „Továbbra is az a szándékunk, azt tervezzük, hogy az MV Agustát visszavisszük a királykategóriába – jelentette ki Hubert Trunkenpolz, a Pierer Mobility AG igazgatótanácsának egyik tagja a GPOne.com-nak. – De ezt biztosan nem egy külön motorblokk kifejlesztésével fogjuk megtenni, mivel az a legjobb, ha házon belül csak egy erőforrás van, és ettől [a motorblokktól] nem akarjuk megfosztani az MV-t. Ennél a márkánknál is ugyanaz a tervünk [mint a többinél].”
A MotoGP technikai szabályzata jelentősen módosul majd a 2027-es szezonra. A legfontosabb változás a motorblokkok 1000-ről 850 köbcentire való csökkentése. Már korábban – a BMW kapcsán – felmerült, hogy ez egy jó időpont lehet új gyártók, vagy márkák beszállásához. Ebben pedig Trunkenpolz is egyetért, bár teljesen más okból.
„2027-től a KTM-nek és az MV-nek meg kell osztoznia az új 850 köbcentis erőforrásunkon, szóval az MV 2027-ben nem lesz különálló gyártó – mondta. – Ezt nem engedhetjük meg magunknak anyagi és más szempontok miatt sem. Nagyon egyszerű az MV Agustával kapcsolatos tervünk. Először 2024 és 2026 között vissza kell állítanunk a céget a helyes útra, időbe telik, amíg minden szempontból stabilizáljuk, a termékpalettától kezdve a gyártási helyszíneken át az üzleti oldalig. Amíg mindent rendbe nem teszünk, addig nincs értelme a MotoGP-ben versenyezni ezzel a névvel. Viszont 2027 jó év lehet arra, hogy az MV Agusta csatlakozzon a MotoGP-hez.”