Sajtóértesülések szerint Marco Bezzecchi hamarosan aláírhat az Apriliához, míg a Pramac közel van ahhoz, hogy Yamahára váltson. Ezzel a VR46 lépne elő a Ducati első számú ügyfelévé, ám Valentino Rossi csapatának nem nyerte el a tetszését, hogy Marc Márquez a gyári csapathoz igazol.
Azóta, hogy a Ducatinál eldőltek a legfontosabb kérdések, és a gyári ülés három várományosa közül Marc Márquez ténylegesen megkapta azt, Jorge Martín a gyári Apriliához igazolt, míg Enea Bastianini Maverick Viñalesszel együtt a Tech3-nál folytatja, kicsit elcsendesedett az átigazolási piac, legalábbis ami a bejelentéseket illeti. Azonban várhatóan ez már nem sokáig lesz így.
Hivatalos: Bastianini mellett Viñales is a KTM-nél folytatja
Az Autosport értesülései szerint ugyanis Marco Bezzecchi közel van ahhoz, hogy aláírjon az Apriliához, és 2025-ben Martín csapattársaként a gyári istállónál versenyezzen. Az elismert szakportálnál úgy tudják, hogy a feleknek már csak véglegesíteniük kell a megállapodást, vagyis könnyen lehet, hogy napokon belül hivatalossá válik az átigazolás.
Mint ismert, Bezzecchinek tavaly felajánlották a Ducatitól gyári motorokat kapó Pramac ülését, ám az olasz versenyző ezt visszautasította. Számítása azonban nem jött be, hiszen az idei és a tavalyi Desmosedici között nagyobb a különbség, mint amire számított. Ennek következtében idén még csak egy dobogóig jutott, és a bajnokság tizenegyedik helyét foglalja el.
A bolognai gyártó állítólag 2025-re is felkínálta Bezzecchinek a Pramac motorját, amivel két legyet akart ütni egy csapásra: egyrészt megtartani a 25 éves pilótát, másrészt magukhoz láncolni jelenlegi első számú ügyfelüket. Azonban úgy tűnik, hogy egyik sem jön össze, hiszen az Autosport cikkében valószínűsítik, hogy a Pramac jövőre már a Yamaha gépeivel fog versenyezni.
Amennyiben ez utóbbi megtörténik, akkor minden bizonnyal a VR46 lépne elő első számú partnerré, vagyis jövőre ők kapnának 2025-ös motort. Csakhogy most arrafelé sincs minden rendben, legalábbis ami a Ducatival ápolt viszonyt illeti: Valentino Rossi csapatának ugyanis nem nyerte el a tetszését, hogy a bolognaiak Márqueznek adják a másik gyári ülést.
Marc Márquez leigazolásával a Ducati sutba dobta jól bevált receptjét, véli a veterán menedzser
Az istálló vezetése attól tart, hogy a spanyol motoros fenyegetést jelent a fennálló rendszerre, amely egyfelől a VR46 Akadémia növendékének, Francesco Bagnaiának a két világbajnoki címét hozta az előző két idényben, másfelől pedig megteremtette a gyár és a csapat tökéletes szövetségét. „Egyértelmű, hogy Marc szerződtetése nem csapódott le jól – nyilatkozta egy VR46-on belüli meg nem nevezett forrás. – Nemcsak arról van szó, hogy elszúrta a márka filozófiáját, hanem arról is, hogy biztosan nem hoz stabilitást.”
Mindez pedig nemcsak a VR46-nál, hanem Bezzecchinél is bizalmatlanságot szülhetett, és hozzájárulhatott a döntéshez, miszerint inkább az Apriliához távozik, mintsem hogy elfogadná a mezőny valószínűleg legjobb motorját. A noaleiek szempontjából pedig ideális jelölt, hiszen így megvalósulhat az, amit Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója már többször is hangoztatott: olasz gyártóként olasz versenyzőt foglalkoztatnak.
Sztárparádé Silverstone-ban – vajon hány vb-cím és futamgyőzelem látható Rossi szelfijén? (kép)