back to top
2024. július 14. 23:01
KezdőlapMotoGPVisszatérhet a legendás márka a MotoGP-be, de ehhez komoly váltásra van szükség...

Visszatérhet a legendás márka a MotoGP-be, de ehhez komoly váltásra van szükség a KTM-nél

Nem kizárt, hogy 2027-ben, az új technikai szabályok bevezetésének évében az MV Agusta visszatér a MotoGP-be a KTM oldalán. Ehhez azonban az osztrák gyártónak minden bizonnyal szakítania kell az eddigi koncepciójával.

Az MV Agusta 1949 és 1976 között szerepelt a gyorsaságimotoros-világbajnokság különböző géposztályaiban, és a királykategóriában jó számos megdönthetetlen rekordot állított fel. 1958 és 1974 között például zsinórban 17-szer övék volt az egyéni bajnoki cím az 500-asok között, a gyártóknál pedig 1958 és 1973 között mindössze egyszer, 1966-ban nem ők végeztek a tabella élén.

1976-ban viszont kivonultak a sorozatból, és azóta nem is tértek vissza. 2022 elején azonban a KTM-et is birtokló Pierer Mobility AG elkezdte felvásárolni a legendás márkát, és március óta már övék a teljes kontroll. A korábbi tulajdonos, illetve ügyvezető igazgató, Timur Szardarov jelenleg tanácsadói és márkanagyköveti szerepet tölt be, míg az operatív irányítás a teljes csoport elnökhelyettesének, Hubert Trunkenpolznak a kezébe került.

A KTM-nél nem adták fel, továbbra is az a céljuk, hogy visszahozzák a legendás márkát a MotoGP-be

Utóbbi sokszor kijelentette, hogy vannak olyan tervek, miszerint az MV Agustát visszahozzák a MotoGP-be, ám ez nem egyik napról a másikra fog megtörténni. Előbb ugyanis rendbe kell tenni a cég struktúráját, hiszen intenzív motorsportprogramot csak nyereséges keretek között lehet működtetni. Éppen ezért néhány kulcsfontosságú területet, mint például a beszerzést és az értékesítést meg kell újítani, ami időigényes.

A 2027-es év viszont kapóra jöhet a visszatéréshez, hiszen ebben az idényben jelentősen megváltoznak a MotoGP technikai szabályai. Egyebek mellett a motorblokk mérete a jelenlegi 1000-ről 850 köbcentiméterre csökken, ami már önmagában nagy változást jelent, viszont könnyen lehet, hogy a KTM-nek még inkább szakítania kellene eddigi koncepciójával, ha az anyacég vissza akarja hozni az MV Agustát.

Így változik meg a MotoGP, hivatalossá váltak a 2027-es új szabályok

Utóbbinál ugyanis fontos hagyományt jelent a soros három-, illetve négyhengeres motorblokk. Az elmúlt években a Supersport-világbajnokságban az előbbivel, míg a Superbike-vb-n az utóbbival próbálkoztak, és bár a nagyobbik kategóriában nem bizonyultak sikeresnek, a kisebbeknél még tavaly is futamokat nyertek, idén pedig többször felállhattak a dobogóra.

A KTM azonban jelenleg a Ducatihoz, az Apriliához és a Hondához hasonlóan V4-es motorblokkal versenyez, ám a SPEEDWEEK.com arról ír, hogy az MV Agusta beszállása esetén váltaniuk kellene. Merthogy az olasz márka csak amolyan szatellitcsapatként térhet vissza, mivel külön gyárként nem lenne életképes a működés. Sebastian Risse, a KTM technikai igazgatója egyébként nemrég elárulta, hogy zajlanak a kutatások azzal kapcsolatban, hogy érdemes-e soros négyhengeres blokkra váltaniuk. Mindenesetre megfontolandó, hiszen az MV Agusta visszatérése marketingszempontból sokat hozhat a konyhára.

Koncepciót válthat a KTM a MotoGP új szabályai miatt