back to top
2024. július 05. 19:08
KezdőlapMotoGPQuartararo már hónapok óta forszírozta a Yamaha és a Pramac házasságát

Quartararo már hónapok óta forszírozta a Yamaha és a Pramac házasságát

Fabio Quartararo és Álex Rins is lelkesen fogadta a hírt, miszerint a Pramac jövőre a Yamaha motorjait fogja használni a MotoGP-ben. Franco Morbidelli nem tudja, hogy 2025-ben visszaül-e ilyen formában a japán gyártó versenygépére.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, hivatalossá vált, hogy a Pramac az idei év végén szakít a Ducatival, és jövőre már a Yamaha motorjait fogja használni. A felek szokatlanul hosszú, hétéves szerződést írtak alá egymással, amely szerint az olasz alakulat egyfajta második gyári csapatként fog funkcionálni, és a jövőben egy Moto2-es projektet is el akarnak indítani.

Ami a királykategóriát illeti, a Yamahának ezzel megszűnik az egyik nagy versenyhátránya, legalábbis a riválisok többségével szemben. A hangvillások ugyanis a WithU RNF távozása óta nem tudtak szatellitcsapatot indítani, így kevesebb adatot gyűjthettek be, mint a riválisok. Ez viszont jövőre megszűnik, Fabio Quartararo legnagyobb örömére.

„Őszintén szólva nagyon boldog vagyok – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának. – Tavaly megnyerték a csapat-világbajnokságot, úgyhogy megragadjuk a lehetőséget, hogy velük legyünk. Végső soron lenyűgöző, hogy további két Yamaha lesz [a mezőnyben]. Ezzel gyorsabbak lehetünk, és megpróbálhatunk több adatot gyűjteni. Hónapok óta forszíroztam ezt, szóval nagyon örülök, hogy csatlakoznak hozzánk.”

Hivatalos: vége a Pramac és a Ducati házasságának, ismét lesz szatellitcsapata a Yamahának

A francia motoros csapattársa, Álex Rins eddig nem sokszor tapasztalhatta meg, hogy milyen egy olyan gyártónál versenyezni, amelynek legalább egy ügyfele van. A Suzukinál anno nem állt fenn ez a helyzet, ahogyan most a Yamahánál sem. Tavaly ugyan az LCR pilótájaként a Honda szatellitcsapatánál szerepelt, de súlyos sérülése miatt rengeteget ki kellett hagynia.

„Ez nagyon izgalmas – kezdte. – A jövőben több adatunk lesz, amivel dolgozhatunk, hogy fejlesszük a motort, úgyhogy szerintem ez jó hír. Mindig is csak egy motorral többel dolgoztam a pályán, kivéve tavaly, amikor nem indultam túl sok futamon. A Suzukival és idén a Yamahával is. Ugyanakkor már azon a kevés versenyen, amelyet tavaly a Hondán teljesítettem, nagyszerű dolog volt, hogy sok különböző pilótától és vezetési stílusról jött adat. Szóval ez fontos lesz.”

Franco Morbidelli kifejezetten érdekes helyzetben van, hiszen egyfelől jól ismeri a Yamahát, hiszen 2019 és 2023 között náluk versenyzett. Másfelől viszont tavaly pont azért jött el a japán gyártótól, mert már hosszú ideje nem tudott megbarátkozni a motorral. Kérdés, hogy a Pramac versenyzőjeként visszatér-e az ivataiakhoz.

„Ezt nem tudom, de azt igen, hogy a Pramac csatlakozása segít a Yamahának, hogy kilábaljon a helyzetéből, amely elég nehéz egy olyan márka számára, mint a Yamaha – válaszolta. – Szóval ez még egy dolog, ami segíteni fog a Yamahán, amelyhez nagyon kötődöm. Még mindig sok barátom van ott, és továbbra is nagy szenvedéllyel viseltetek a márka iránt. Az biztos, hogy ez segíteni fog nekik a fejlődésben és a javulásban.”