Sajtóértesülések szerint idén is törölni fogják a Kazah Nagydíjat, mivel a rendező nem tud elég garanciát vállalni. A MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna állítólag egy második katari fordulót szeretne pótlásként.
Egyelőre rendkívül hányattatott sorsa van a Kazah Nagydíjnak, amely egyelőre csak elméletben létezik, és nagyon úgy tűnik, hogy ez még egy ideig így is marad. Az ország délkeleti részén található Sokol International Racetrack a tavalyi versenynaptárba került be először, de akkor törölni kellett a versenyt, mert a létesítményen belüli és kívüli munkálatok sem haladtak megfelelően.
Idén eredetileg június 14-e és 16-a között rendezték volna, de a térséget sújtó áradások miatt akkor nem lehetett megtartani. Emiatt a szeptember 20-a és 22-e között esedékes hétvégére tették át, abban az időpontban esedékes Indiai Nagydíjat pedig törölték a programból, a promóter ugyanis nem teljesítette fizetési kötelezettségét.
Hivatalos: elmarad az idei Indiai Nagydíj, helyette Kazahsztánba látogat el a MotoGP
Csakhogy úgy tűnik, hogy ebben az időpontban sem lesz verseny Kazahsztánban. Az Autosport értesülései szerint ugyanis törölni fogják a viadalt, ugyanis a helyi szervezők állítólag nem vállaltak olyan mértékű garanciát, amely a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna számára elégséges lett volna. Ebből a szempontból nyilvánvaló hátrány, hogy a pálya egy meglehetősen elhagyatott területen van, ahol általánosságban nem túl fejlett az infrastruktúra.
Az idei versenynaptár eredetileg huszonkét futamból állt volna, de ez már a harmadik futam, amelyet törölni fognak, már amennyiben valóban ez fog történni. Az indiai viadalról már esett szó, az év elején pedig az Argentin Nagydíj megrendezése vált lehetetlenné, mivel az esemény az elmúlt évekkel ellentétben nem kapta meg a szükséges kormányzati támogatást.
Mindez azonban nem jelenti azt, hogy a fordulók száma tizenkilencre csökken, ugyanis a brit szakportál úgy tudja, hogy a Dorna Katarban pótolná a hétvégét, és információik szerint ebben a többi érintett is partner. Mindez logisztikai szempontból sem lenne rossz ötlet, hiszen a mezőny két héttel korábban Misanóba látogat, majd egy héttel a Kazah Nagydíj időpontja után az indonéziai fordulóval megkezdődik a távol-keleti túra Phillip Islanddel kiegészülve.
A MotoGP-ben a közelmúltban jó néhány példa volt arra, hogy egy pálya több fordulónak is otthont adott. 2020-ban és 2021-ben a koronavírus-járvány miatt törölt versenyek miatt volt erre szükség, hogy meglegyen a kellő számú futamhétvége. 2021-ben loszaíli is ilyen pálya volt, és előbb a Katari, majd egy héttel később a Dohai Nagydíjat rendezték meg rajta. Az sem példa nélküli, hogy egy helyszín nem két egymást követő versenynek ad otthont, hiszen ugyanebben az évben a portimãói és a misanói aszfaltcsíkkal is ez volt a helyzet.