Jorge Martín zárta az élen a Német Nagydíj első szabadedzését a MotoGP-ben a hajrában eleső Marc Márquez, valamint Maverick Viñales előtt. Aleix Espargaró megpróbálta, de hamar kiderült, hogy sérülése nem teszi lehetővé, hogy rajthoz álljon a hétvégén.
A Moto3 és a Moto2 után a MotoGP mezőnye is megkezdte a Német Nagydíj hétvégéjét, hiszen péntek délelőtt megrendezték az első szabadedzést. Előzetesen a hétvége mindhárom napján van esély az esőre, de a csapadék egyelőre elkerülte a helyszínt. Nem sokkal a kezdés előtt a levegő hőmérséklete 17, míg az aszfalté 23 fokos volt.
Veretlen marad Marc Márquez, akinek rekordját Acosta utoljára döntheti meg? – hétvégi menetrend
Miután a bokszutca kinyitott, a versenyzők szokás szerint a pályára rajzottak, de Marc Márquez mindössze egy kör után visszatért a garázsába. Az első gyorskört öccse, Álex futotta meg, a spanyol motoros 1:23.536-tal kezdett. Jorge Martín azonban sokkal gyorsabb volt nála, és 1:22.442.vel állt az élre, 873 ezreddel megelőzve Fabio Quartararót.
✅ #MotoGP FP1 is GO! ✅
45 minutes on the clock ⌛#GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/UZap1CcBzm
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) July 5, 2024
Nem sokkal később Marco Bezzecchi ezredre azonos idővel vette át a vezetést, de csak néhány másodperc erejéig, ugyanis a Pramac pilótája 1:21.952-re módosította a legjobb időt. Álex Márquez azonban 225 ezreddel még őt is felülmúlta, , és Miguel Oliveira is bejött közéjük, de Martín ismét gyorsult, és 1:21.307-tel megint ő volt az élen, 415 ezreddel megelőzve Maverick Viñalest.
Taking top spot early 👊@88jorgemartin is wasting no time 🔝#GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/0LqFFVULtd
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) July 5, 2024
Az ifjabbik Márquez aztán 48 ezrede megközelítette márkatársát, majd 49 ezreddel meg is előzte őt, míg előbb Jack Miller, aztán Oliveira jött fel a harmadik pozícióba 331, illetve 312 ezredes lemaradásban, ezután viszont Viñales mindkettőjüket felülmúlta 29 százados hátrányának köszönhetően.
Bő 10 perc után aztán Marc Márquez is megfutotta első érdemi körét, és 221 ezredes előnnyel átvette a vezetést Franco Morbidelli szélárnyékát is kihasználva. Nem sokkal korábban Aleix Espargarót mutatták a közvetítésben, ahogyan megadja az első visszajelzéseket az állapotáról a múlt heti sérülése kapcsán. Később, még a tréning alatt hivatalossá vált, hogy kihagyja a hétvége további részét, így a Német Nagydíjon sem lesz ott.
⚠️ @AleixEspargaro does not look comfortable after a brief outing
Dr Charte is at the Aprilia box! #GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/uq1fqhKz6K
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) July 5, 2024
A nyolcszoros világbajnok aztán előbb sikertelenül próbált javítani, részben azért, mert Johann Zarco kicsit feltartotta, de utána 293 ezreddel múlta felül saját addigi legjobb idejét, elsősorban a negyedik szektorban nyújtott teljesítményének köszönhetően. A Gresini versenyzője egyébként lágy első és közepes hátsó gumin ment, ahogyan a mezőny nagy része is, csupán a két gyári KTM pilótáink tettek fel előre is közepes abroncsot.
Over half a second clear of his brother @alexmarquez73 in 2nd 💥@marcmarquez93 is looking comfortable out there 👌#GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/SqTX5ygAeo
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) July 5, 2024
Félidőhöz közeledve aztán Martín javított, de az első két piros szektora ellenére 333 ezreddel elmaradt az idősebbik Márqueztől, így csak a második helyre jött fel. Ezt követően még egyszer nekilendült, de újabb két piros szektor után a 8-as kanyarban hibázott, és a kavicságyból kellett visszatérnie a pályára. Sőt, a következő kör első kanyarjában ismét a bukótérbe hajtott, ami technikai hiba gyanújára adott okot, és ennek megfelelően vissza is tért a bokszutcába.
Wiiiide at T8 ⚠️
Just when @88jorgemartin was going to improve, this happened 😮#GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/vGTWzz4Bpv
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) July 5, 2024
Mindeközben Enea Bastianini révén a gyári Ducati is megjelent az élmezőnyben, a 26 éves pilóta 477 ezredes lemaradással a harmadik pozícióba jött fel. Mindez egészen a hajráig nem is változott, ám szűk 10 perccel a leintés előtt Martín két lágy gumin 15 századdal megelőzte Marc Márquezt, és hosszú idő után visszavette a vezetést.
Getting down to business 🔨@88jorgemartin takes top spot with less than 10 minutes to go 🚀#GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/bX1z096IJA
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) July 5, 2024
A világbajnoki tabella éllovasával ellentétben Francesco Bagnaia szokása szerint ilyenkor nem cserélt abroncsot, de így is feljött az ötödik helyre, 713 ezredes hátrányban. Nem sokkal később viszont többen is felülmúlták, hiszen Viñales, Oliveira és Acosta is bejött Marc Márquez és Bastianini közé.
A T1 tumble for @marcmarquez93! 💥
But the Spaniard is already back on track! 👍#GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/2iBoU6BixN
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) July 5, 2024
A Gresini pilótája aztán szintén igyekezett javítani, de már az 1-es kanyarban hibázott, és minden kategóriát figyelembe véve bemutatta a hétvége első bukását. Ráadásul először nem is tudott visszatérni a pályára, de végül ebben sikerrel járt. Ugyanakkor ez csak arra volt jó, hogy visszatérhessen a bokszba, így számára véget ért a szabadedzés, sőt, később a rajtgyakorlatra sem ment ki. Persze a körülményeket figyelembe véve így is optimista lehet a hétvége további részére nézve.
Late drama for @37_pedroacosta as well! 😱
The rookie hits the deck at T13 at the very end of FP1 💥#GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/0UlA8gU77Z
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) July 5, 2024
Kevesebb mint fél perccel a vége előtt Acosta is elesett a 13-asban, így az élmezőny sorrendje nem is változott. Martín 1:20.584-gyel végzett az élen, de a hajrában problémákba ütközött, ugyanis kinyílt a légzsákja. Mögötte Marc Márquez, Viñales, Oliveira, Acosta, Augusto Fernández, Bastianini, Álex Márquez, Bagnaia és Raúl Fernández lett az első tíz sorrendje. A szabadkártyásként szereplő Stefan Bradl Joan Mirt megelőzve a huszadik, az Álex Rinst helyettesítő Remy Gardner a huszonkettedik pozícióban zárt.
A MotoGP első sachsenringi szabadedzésének végeredménye
FP1 in the books as @88jorgemartin leads @marcmarquez93 ✌️
But the two hit various sorts of trouble in this first session at the Sachsenring ⚠️#GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/fU3q9MGWZQ
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) July 5, 2024