Marc Márquez kijelentette, idén nem látja, hogy a világbajnoki címért fog harcolni, de úgy véli, a jövőben legalább egyszer fel fog még érni a csúcsra. A spanyol versenyző elmondta, felmerült benne, hogy ismét gyártót vált, és azt is, hogyan reagálna az érkezésére Francesco Bagnaia helyében.
Marc Márquez idén új fejezetet nyitott pályafutásában, hiszen tizenegy év után elhagyta a Hondát, és a Gresinihez igazolt, ahol egy Ducatival versenyezhet. Ezzel pályafutása egyértelműen pozitív fordulatot vett, hiszen a Desmosedicivel ismét dobogókért harcolhat, és ott van a világbajnoki összetett harmadik helyén.
Igaz, az nem történt meg, amire néhányan számítottak, hogy Márquez még egy tavalyi Ducatival is letarolja a mezőnyt. Olyannyira, hogy egyelőre a futamgyőzelem sem jött neki össze, hátránya pedig már 56 pont Francesco Bagnaiával szemben. Persze a szezonnak még több mint a fele hátravan, vagyis bőven van idő a javításra, és az elmúlt években láttunk már nagy felzárkózásokat, de a 31 éves motoros nem gondolja, hogy idén érdemi esélye lesz.
„A világbajnokság? Az emberek mondogatják nekem – nyilatkozta a DAZN streamingszolgáltatónak. – Közel voltam hozzá, de a realitást kell nézni. A realitás pedig az, hogy nem lehetek részese a világbajnoki harcnak, ha vasárnaponként fel kell zárkóznom, ha kiesem, vagy ha ez meg az történik. Két versenyző van, nem egy, hanem kettő, akik konzisztensen gyorsabbak nálam, és jobb munkát végeznek. Nem látom, hogy a bajnokságért fogok harcolni, túl sok mindennek kellene történnie.”
Marc Márquez értékelte a szezon első felét, és elárulta, hogy mi lenne „jó cél” a másodikra
Bagnaia mellett természetesen Jorge Martínra célzott, aki 10 egységgel marad el a címvédőtől. Márquez számára így az egyetlen reális cél a képzeletbeli bronzérem megtartása. „Jelenleg Peccót látom a legerősebbnek – fogalmazott. – Mentálisan stabil, és megvannak az eredmények. A cél, hogy a legjobb háromban végezzek, de nem lesz könnyű tartani Enea Bastianinit.”
Persze mindez csak a mostani szezonra vonatkozik, jövőre természetesen mindenki tiszta lappal indul, ahogyan később is. Márquez mind összességében, mind a királykategóriát figyelembe véve csupán egy végső győzelemre van Valentino Rossitól, és úgy véli, hogy riválisa számainak beállítása össze fog jönni neki. „Szerintem legalább egy világbajnoki címet fogok még nyerni, minimum egyet, remélem” – jelentette ki.
Rossi szerint Marc Márquez személyében „egy nagyon kellemetlen” csapattársa lesz Bagnaiának
Ehhez nagy segítségére lesz, hogy jövőre már a gyári Ducatin fog ülni. Ennek kapcsán korábban elmondta, hogy három opciója van, ezek közül a második a Gresini volt, amennyiben a csapat gyári motort kap. Azt lehetett sejteni, hogy a harmadik az újabb márkaváltás, és Márquez elmondta, hogy ezzel kapcsolatban két lehetősége is lett volna. „Az Aprilia vagy a KTM a C terv volt, de mérlegeltem – árulta el. – Mindkét európai gyártó jól teljesít, a munkát és a fejlődést tekintve jövőbemutatóak, és versenyeket nyernek. Ez valós és kivitelezhető opció volt.”
Egy ponton úgy tűnt, hogy a Ducati Martínt viszi fel a gyári istállóba, de miután Márquez leszögezte, hogy a Pramac számára nem opció, inkább őt választották. Sokak szerint azért, mert nem akarták őt egy másik gyártónál látni, de a nyolcszoros világbajnok úgy véli, a bolognaiaknak nem kéne, hogy félnivalójuk legyen. „Ha a Ducati helyében lennék, nem tartanék egy másik márkától – hangsúlyozta. – Tudják, hogy náluk van a mezőny leggyorsabb versenyzője, aki Pecco, és tisztában voltak vele, hogy ha nem én kerülök mellé, akkor Martín fog.”
Persze felmerül a kérdés, hogy Bagnaia valójában mit szólt ahhoz, hogy a jelenlegi mezőny legeredményesebb versenyzője került mellé. A 27 éves motoros állítólag maga kérte, hogy ne vonják be őt a döntésbe, amelyet aztán teljesen normálisan fogadott. Márquez elmondta, hogy a címvédő helyében ő hogyan állna hozzá a megváltozó helyzethez.
„Nagyon egyértelműek voltak velem szemben, elmondták nekem, hogy látva a 2023-as [motoron] mutatott fejlődésemet az első hat futamon, úgy gondolják, hogy jó teljesítményre lennék képes a gyári motoron, amit én elfogadtam – idézte fel. – Ha Bagnaia helyében lennék, kihívásként fognám fel. »Odateszik mellém a mezőny legtöbb világbajnoki címével rendelkező pilótáját, ugyanolyan motort adnak neki, mint nekem, én pedig megmutatom az embereknek, hogy le tudom őt győzni.« Azonban őt kell megkérdezni, hogyan fogadta.”
A Ducati elárulta, hogyan reagált Bagnaia, amikor megtudta, jövőre Marc Márquez lesz a csapattársa
A Ducati jövőre már egy fokkal nehezebb helyzetben lesz, mint idén, hiszen 2025-ben a jelenlegi nyolc helyett már csak hat motorjuk lesz a rajtrácson. Bár ez még mindig a legtöbb, de nyilvánvalóan ennyivel kevesebb adattal tudnak majd dolgozni. Márquez ugyanakkor úgy véli, a MotoGP-nek jót tesz, hogy a Pramac a következő idényben már Yamahákkal fog versenyezni.
Marc Márquez tehet arról, hogy a Pramac elhagyja a Ducatit? – erre utalt a csapat tulajdonosa
„Azt írták, hogy a Ducati azért veszít el két motort, mert a bajnokság [szervezője] ezt kérte – felelte az erre vonatkozó kérdésre. – Gyártóként és a Ducati pilótájaként azt preferálnám, hogy nyolc Ducati legyen a pályán, de MotoGP-rajongóként azt szeretném, hogy négy Yamaha legyen. Nyolcnál nem lehet több, ez egy íratlan szabály.”