back to top
2024. október 30. 11:30
KezdőlapMotoGPVálságértekezletet tartottak a Hondánál a MotoGP előző futama után

Válságértekezletet tartottak a Hondánál a MotoGP előző futama után

Joan Mir elárulta, válságértekezletet hívott össze a Német Nagydíj leintése után, mivel számos problémával szembesült. A spanyol versenyző a főfutam napjáig más beállításokat használt, mint a többiek.

Véget ért az idény első része a MotoGP-ben, a Hondánál pedig finoman szólva is van bőven feladat. A japán gyártó még a tavalyinál is sokkal rosszabbul szerepelt a szezon első kilenc hétvégéjén: míg 2023-ban 89 pontot szereztek gyártói szinten, addig idén eddig mindössze 24 egységig jutottak, amivel természetesen a tabella utolsó helyén állnak, hiszen még a Yamaha is kétszer annyi pontot gyűjtött.

A legutóbbi, Német Nagydíjon Joan Mir lógott ki a márka pilótái közül, csak éppen nem fel-, hanem lefelé. A spanyol pilóta a sprinten csak a végén nagyot hibázó Pedro Acostát tudta megelőzni, míg a főversenyen csak a beugróként szereplő Remy Gardnert, valamint a szabadkártyával versenyző Stefan Bradlt múlta felül. Ráadásul úgy lett utolsó a Honda állandó versenyzői közül, hogy Johann Zarcót 16 másodperce megbüntették a guminyomásra vonatkozó szabályok megszegése miatt. A 2020-as MotoGP-világbajnok a leintés után válságértekezletet kezdeményezett.

Büntetések miatt változott a Német Nagydíj végeredménye, megvan Marini első pontja a Hondával

„Azért hívtam össze ezt a találkozót, mert számos probléma gyötört, és nem tudtam mindent kipréselni a motorból – nyilatkozta később. – Talán lesz néhány [új] ötletünk. A sachsenringi nehéz hétvége volt a Honda számára, nekem pedig különösen. Azt is ki kell derítenünk, hogy a sprinten miért szenvedtünk annyira.”

Az idény elején Mirnek legalább annyi sikerélménye volt, hogy új csapattársát, Luca Marinit stabilan megverte, de Németországban már nem ez volt a helyzet. Az időmérőn 597 ezreddel marad le tőle, míg a futamokon 11,238, majd 17,291 másodperc volt a különbség az olasz motoros javára. A gyári Honda ifjabbik versenyzője elmondta, a hétvége alatt a beállításokkal is kísérleteztek.

„Az első napot egy teljesen más irányba beállított motorral kezdtük – fogalmazott. – A motor túlságosan is mozgott. Csak a futam napján állítottuk be először úgy, ahogyan a többi versenyző is, és rengeteg dolgot kellett kiigazítani. Azonban nem akarok kifogásokat keresni. Keményen fogunk dolgozni, hogy változtassunk a helyzeten. Ha a következő versenyen erősebbek leszünk, akkor ez a viadal már senkit nem fog érdekelni.”

A Honda valóban próbálkozik, és a nyári szünet alatt Montmelóban fognak tesztelni az állandó pilótáikkal, amit a jelenlegi koncessziós szabályok továbbra is lehetővé tesznek számukra. Az idei évben bevezetett előírások szerint ugyanis most kell felülvizsgálni a kategóriákat, és az aszakaiak továbbra is a D-ben lesznek, ahogyan egyébként egyik márka esetében sem változott a helyzet.

Marini nem szeretné, hogy a Honda leigazolja Razgatlıoğlut, inkább továbbra is Mir csapattársa lenne