back to top
2024. szeptember 08. 01:33
KezdőlapMotoGPA Pramac mentheti meg Millert? – a korábbi MotoGP-pilóta szerint jó választás...

A Pramac mentheti meg Millert? – a korábbi MotoGP-pilóta szerint jó választás lenne az egyik Yamahára

Neil Hodgson úgy látja, hogy Jack Millernek el kell fogadnia a Pramac ajánlatát, már ha valóban megkereste őt a Yamahára váltó csapat. Sylvain Guintoli szerint Miller jó választás lenne, mivel hasznos tudást tudna vinni a japán gyártóhoz.

Nem olyan rég derült ki – még az érintett számára is –, hogy Jack Miller a szezon végén elveszíti a helyét a KTM-nél, hiszen az osztrákok egyszerre jelentették be Enea Bastianini és Maverick Viñales leigazolását a szatellitcsapatukhoz. A gyári istállójuknál pedig Pedro Acosta és Brad Binder foglalja el a két motort. Miller jövőjéről egyelőre biztosan szinte semmit sem lehet tudni, legfeljebb annyit, hogy nem szeretne tesztpilóta lenni. Pedig első körben úgy tűnt, hogy a 29 éves versenyző nem fog magának ülést találni.

Miller elárulta, hogy a KTM-nél az utolsó pillanatokig hazudtak neki a jövőjével kapcsolatban

Viszont a Német Nagydíj hétvégéjén megjelent hírek szerint mégis megnyílhatott előtte egy ajtó: a Yamahára váltó Pramacé. Az olasz csapat jelenlegi pilótái közül Jorge Martín egészen, Franco Morbidelli pedig közel teljesen biztosan távozik, így két új versenyző után kell nézniük. Értesülések szerint emiatt Paolo Campinotiék Millert és a Trackhouse Racinget képviselő Miguel Oliveirát is megkörnyékezték. Az iwataiak korábban már kinyilvánították, hogy olyanokat szeretnének az új ügyfelük motorjaira ültetni, akiknek van MotoGP-tapasztalatuk.

Az ausztrál pilóta mellett pedig pont az szólhat, hogy a közelmúltban szerzett tapasztalatokat mind a Ducatival, mind a KTM-el. Így feltételezhetően tudna hasznos információkkal szolgálni az épp felzárkózás közben lévő Yamahának. Az ő szempontjából pedig ez egy kimondottan jó lehetőségnek néz ki, legalábbis a 2003-as Superbike-világbajnok Neil Hodgson szerint.

„Ez [a lehetőség] egy biztos gyári motort, és a Yamaha [jelentős] anyagi támogatását is jelentené – mondta a televíziós szakértőként dolgozó Hodgson a TNT Sports adásában. – Úgy tűnik, hogy a [Pramac] versenyzőinek fizetését is ők [a Yamaha] fogja állni. Az időzítés a legfontosabb. A Yamaha most gödörben van, de azért küzdenek. A Honda viszont egy még mélyebb gödörben van, és még kevésbé találják a jó irányt.”

A korábbi MotoGP-pilóta, Sylvain Guintoli más oldalról fogta meg a kérdést, de annak lényegét tekintve egyetért Hodgsonnal. „Hamarosan [2027-ben] jön majd a nagy szabályváltoztatás – emlékeztetett Guintoli. – A Yamaha pedig annak a jeleit mutatja, hogy legalább akkor majd újra versenyképesek lesznek. A KTM-nél azt mondták, hogy Jack a Ducatitól áthozta a tudást hozzájuk [és hogy ez szerepet játszott a leigazolásában]. Szóval [a Yamahának szintén] jó választás lenne.”

Szenved a Yamaha – éppen ezért szakíthatnak nagyot a MotoGP új szabályrendszerében?