back to top
2024. október 30. 11:30
KezdőlapMotoGPA VR46-nál nem értenek egyet a Ducati döntésével, egy helyett kettő gyári...

A VR46-nál nem értenek egyet a Ducati döntésével, egy helyett kettő gyári motort akarnak

Alessio „Uccio” Salucci elárulta, hogy a Ducatinál már a Pramac távozása előtt őket jelölték ki „referenciának” 2027-től. A VR46 csapatigazgatója nem ért egyet a bolognai gyártó azon döntésével, miszerint csak egy gyári motort adnak nekik.

Nagy változás fog beállni az idei szezont követően a VR46 háza táján. A Ducati eddigi első számú szatellitcsapata, a Pramac ugyanis jövőre már a Yamaha ügyfele lesz, és így Valentino Rossi alakulata kerül majd ebbe a kiemelt szerepbe. Viszont Alessio „Uccio” Salucci csapatigazgató úgy látja, hogy ez nekik nem jelent majd annyira nagy fordulatot, amekkorát sokan vizionálnak.

Hivatalos: vége a Pramac és a Ducati házasságának, ismét lesz szatellitcsapata a Yamahának

„Van egy csodálatos csapatunk, amelynél van néhány igazán nagyszerű srác, de mi soha nem leszünk gyári csapat, mivel nem építünk motorokat, de amikor a versenyzők ide jönnek, fantasztikus helyzetben találják magukat – nyilatkozta Salucci az Autosportnak. – Még Gigi Dall’Igna [a Ducati versenyrészlegének vezérigazgatója] is megdicsért minket azért, ahogy a csapatot menedzseljük. És tulajdonképpen minket jelöltek ki referenciacsapatnak 2025-től kezdve, hiszen akkor a Pramac elmegy. Viszont a Ducati már korábban minket választott referenciacsapatnak 2027-től, a Pramac [távozásától] függetlenül.”

Ahogy korábban, úgy a Pramac idén is két gyári, legfrissebb verziójú motort kap a Ducatitól, a VR46-hoz azonban már csak egy fog kerülni. Egyébként arra a Desmosedici GP25-re a legutóbbi értesülések szerint Fabio Di Giannantonio ülhet majd fel.

Nem teljesül Quartararo kívánsága? – Di Giannantonio gyári motort kaphat a Ducatitól

Ennek oka, hogy bolognai gyártónál kimondott cél a szatellitcsapataik támogatásának csökkentése a kedvezőtlen világgazdasági helyzet miatt. Ez viszont azt a furcsa helyzetet idézi elő, hogy hiába lesz mindenkinél több – az egyéb gyártóknak mind négy-négy gépe lesz –, pontosabban hat motorja a Ducatinak, abból csak három lesz gyári, ellentétben a KTM-mel, a Yamahával és az Apriliával, amelyek négy-négy azévi motort fognak versenyeztetni.

„Igazából a GP25-öt illetően nem értek egyet Dall’Ignával, hiszen így [jövőre] csak egy azévi motorunk lesz, míg én kettőt szerettem volna, ahogy a Ducati mindig is csinálta – emlékeztetett Salucci. – De szerencsétlenségre vagy szerencsére a Ducati dönt, tehát nekünk csak egy [azévi motorunk] lesz, de beérjük vele. Megpróbáljuk majd a lehető legtöbbet kihozni ebből a helyzetből, még akkor is, ha a többi gyártónak négy, nekünk meg csak három legfrissebb motorunk lesz a rajtrácson. De ez nekünk így még egyedibb lesz, hiszen a két piros mellett a miénk lesz a [harmadik azévi motor].”

Rossi jobbkeze először nem a Ducati motorjait nézte ki maguknak