Luca Marini elárulta, bár eleinte nehéz volt, de most már tud tanácsot kérni Valentino Rossitól, még úgy is, hogy nem a VR46 csapatát, illetve a Ducatit erősíti. A 26 éves versenyző addig akar maradni a Hondánál, amíg nem viszi sikerre a projektet.
Francesco Bagnaiához, Marco Bezzecchihez és Franco Morbidellihez hasonlóan Luca Marini is a VR46 Akadémián nevelkedett. Persze esetében ez meglehetősen evidens út volt, hiszen az utánpótlásképző műhely alapítójának, Valentino Rossinak a féltestvéréről van szó. Ugyanakkor felmerül a kérdés, hogy mennyire lehet segítséget kérni a kilencszeres világbajnoktól, ha nemhogy másik csapatnál, de másik gyártónál versenyez.
A kétszeres MotoGP-dobogós esetében ugyanis az idei évtől kezdve ez a helyzet, hiszen a tavalyi szezon végén elhagyta a VR46 csapatát, illetve a Ducatit, és a gyári Hondához igazolt. Így tehát vele is előállt az a szituáció, mint korábban Franco Morbidellivel: a VR46 Akadémiának a tagja, de másik gyártónál versenyez. Marini elárulta, most már így is meg tudják oldani, hogy Rossi érdemi segítséget tudjon nyújtani neki.
Acosta Rossi csapatához is igazolhatott volna, nem sportszakmai okokból esett kútba a házasság
„Az elején kicsit bonyolult volt, mert ő a csapat tulajdonosa, a főnök – nyilatkozta. – Most viszont már beszélgetünk egymással, üzenetet írunk egymásnak. Próbálok kérni tőle ezt-azt. Megértem, hogy a Hondánál kicsit komplikált a helyzet, így inkább az érzéseimre koncentrálok, és arra, hogy jó munkát végezzek a csapattal.”
Marini már csak a rokoni kapcsolat miatt sem tudta elkerülni, hogy Rossihoz hasonlítsák. Ezzel kapcsolatban úgy véli, senkinek nem tesz jót, ha a modern kor legeredményesebb pilótájával vetik össze. „A Valéval történő összehasonlítás minden versenyző számára csak vereséget jelent – fogalmazott. – Vale volt a sportág valaha volt legnagyobbja. Nagyszerű dolog az öccsének lenni. Ő egy jó srác.”
Ha már összehasonlítás, Marini a Hondától tizenegy év után távozó Marc Márquez helyére érkezett, ezért úgy tűnt, hogy a vele való összevetést sem kerülheti el. Azonban első félszezonja annyira rosszul sikerült, hogy ez a kérdés teljes mértékben értelmét vesztette: 26 éves motoros kilenc forduló alatt mindössze egyetlen pontot szerzett, azt is Augusto Fernández sachsenringi büntetésének köszönhetően. Ő viszont továbbra is hisz benne, hogy a japán gyártó visszatér az élmezőnybe, méghozzá vele együtt.
Büntetések miatt változott a Német Nagydíj végeredménye, megvan Marini első pontja a Hondával
„Nagyon is fejlődünk – bizonygatta. – A dolgok változnak. Nem könnyű, mert a szezon során minden gyártó hajt, és mindenki sokat javul. Ugyanakkor én is részese akarok lenni ennek a folyamatnak. Ez a projekt számomra nagyszerű, rengeteg motivációt ad. Győzni akarok a Hondával. Addig a pillanatig itt szeretnék lenni.”
Marini megfogalmazta a Honda célját, szavai sokat elárulnak a japán gyártók helyzetéről