back to top
2024. szeptember 08. 01:17
KezdőlapMotorsportA Ducati Bagnaiával mérne újabb komoly csapást a japán gyártókra

A Ducati Bagnaiával mérne újabb komoly csapást a japán gyártókra

Francesco Bagnaia kifejezte abbeli szándékát, hogy a jövőben részt vegyen a Szuzukai 8 órás versenyen. A Ducatinál erre alighanem lesz is lehetősége: az olasz gyártó idén debütált a viadalon, a következő évekre pedig komoly tervekkel készülnek.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Johann Zarco részt vett az idei Szuzukai 8 órás versenyen, sőt, ha már ott volt, meg is nyerte azt a gyári Honda egységének tagjaként. Ezzel ő lett a tizenharmadik olyan versenyző, aki aktív állandó királykategóriás pilótaként győzni tudott az Endurance-világbajnokság patinás viadalán. A MotoGP-korszakban előtte mindössze hárman voltak erre képesek: 2002-ben Kató Daidzsiró, míg 2015-ben Bradley Smith és Pol Espargaró.

Zarco futamot nyert a Hondával, két komoly rekord megdöntésében is komoly szerepet vállalt

A mezőnyben mindössze két nem japán motor volt: egy Aprilia mellett elindult egy Ducati is. A bolognaiak hivatalosan nem gyári alakulattal debütáltak a Szuzukai 8 órás versenyen, hiszen a japán Kagayama színeiben vettek részt a viadalon, de gyári támogatást nyújtottak a csapatnak. A helyszínen jelen volt Paolo Ciabatti, a gyártó MotoGP-részlegének korábbi sportigazgatója, aki idén az offroad-tevékenységekért és a nemzeti Superbike-bajnokságokban történő szereplésért felel.

Az olasz szakember még a futam előtt megosztott egy képet az Instagramon, ahol a három pilóta társaságában fotózták le. A bejegyzéshez Francesco Bagnaia is hozzászólt: „Mindent készítsetek elő megfelelően, majd jövök” – írta, utalva arra, hogy a jövőben ő is szeretne elindulni a viadalon. Erre pedig meg is lehet az esélye, ugyanis Ciabatti kijelentette, a jövőben még szorosabbra szeretnék fűzni az együttműködést a Kagayamával.

„Együtt dolgozunk [Kagajama] Jukjó csapatával, hogy tapasztalatot szerezzünk a 8 órás versenyen, és hogy újra kapcsolatot építsünk ki a Bridgestone-nal – nyilatkozta a japán Motorsport.com-nak. – Az ő támogatásuk nagyon fontos a 8 órás futamon. A jövőre nézve azt tervezzük, hogy gyári motorokat és MotoGP-pilótákat hozunk Bolognából, hogy Jukjó csapatával versenyezzenek. Olaszországból nehézkes a logisztika, így ha ugyanazzal a csapattal is, mint most, de kihasználjuk a Jukjó és az ő istállója által biztosított logisztikát, és még nagyobbá tesszük az alakulatot.”

A Szuzukai 8 órás versenyt 1978-ban rendezték meg először, és azóta csak 2020-ban és 2021-ben maradt el a koronavírus-járvány miatt. Az eddigi negyvenöt kiírásnak a kétharmadát a Honda nyerte meg, rajtuk kívül a Yamahának, a Suzukinak és a Kawasakinak vannak győzelmei. Nem japán gyártó tehát még nem diadalmaskodott, de a most negyedikként záró Ducati szeretné megtörni ezt a sorozatot, újabb komoly csapást mérve a szigetország motorsportjára.

„A Szuzukai 8 órás egy különleges verseny – fogalmazott Ciabatti. – Az Endurance-világbajnokság része, de maga a futam kiemelkedik. Korábban Valentino Rossi és a MotoGP más élversenyzői győzelemről álmodozva érkeztek meg Szuzukába. Az elmúlt években kicsit talán elhalványult ez a tendencia, de a Szuzukai 8 órás még mindig különleges viadal a a motorgyártók számára. Itt még egyetlen, Japánon kívüli gyártó sem nyert. Az az álmunk, hogy egy nap ezt elérjük. A közeljövőben mi szeretnénk lenni az első nem japán gyártó, amely Szuzukában győz.”

Amennyiben ezt Bagnaiával teszik meg, úgy a jelenleg 27 éves pilóta csatlakozik Wayne Gardnerhez, Wayne Rainey-hez, Eddie Lawsonhoz, Mick Doohanhez és a már említett Rossihoz, akik egyaránt elmondhatják magukról, hogy királykategóriás vb-címet és szuzukai győzelmet egyaránt szereztek. Azonban nem a mostani címvédőé lehet az egyetlen jól ismert név a Ducati majdani triójában.

„Nem tudom, hogy Marc [Márquezzel] és Álvaro [Bautistával] mi a helyzet, de a Ducati MotoGP-versenyzőivel szeretnék részt venni [a futamon] – szögezte le Ciabatti. – Pecco és Fabio [Di Giannantonio] azt mondták, hogy el akarnak indulni a Szuzukai 8 óráson, úgyhogy szeretnék találni egy motivált pilótát a MotoGP-ből vagy a Superbike-világbajnokságból harmadiknak. Túl korai lenne még megmondani, hogy ez jövőre vagy 2026-ban fog megtörténni, de adatokat és különböző információkat akarunk vinni Bolognába, utána pedig alaposan átgondoljuk a jövőbeli terveket.”