back to top
2024. szeptember 19. 02:15
KezdőlapMotoGPMeglepőt húzhat a japán ígéretről lemaradó LCR: náluk debütálhat az első thai...

Meglepőt húzhat a japán ígéretről lemaradó LCR: náluk debütálhat az első thai pilóta a MotoGP-ben

Az LCR csapatfőnöke, Lucio Cecchinello elárulta, hogy Somkiat Chantra a motorjuk egyik legfőbb esélyese Nakagami Takaaki mellett. Amennyiben a Moto2-ben versenyző Chantra tényleg a monacói csapathoz kerülne, akkor ő lenne az első thai pilóta a MotoGP-ben.

Már több éve folyamatosan téma, hogy Nakagami Takaaki elveszítheti az ülését. Ez pedig mostanában újra felmerült, hiszen a szezon végén lejár a szerződése. Ráadásul 32 évesen ő az állandó mezőny egyik legidősebb tagja, a visszavonuló Aleix Espargarón kívül csak Johann Zarcónak volt eddig több születésnapja.

Az idei szezon első felében aztán úgy tűnt, hogy az LCR az utódját is megtalálta Ogura Aj személyében. Ogura nagyszerű teljesítményt nyújt az idei Moto2-es szezonban, két futamot is megnyert, és így pillanatnyilag második a tabellán. Ráadásul japánként szponzorációs szempontból is be tudná tölteni ugyanazt a szerepet, amely Nakagamit még értékesebbé tette a csapat szemében. Emellett a Honda utánpótlásprogramjának is a tagja, így minden szempontból tökéletes választás lenne.

Vagyis csak lehetett volna, hiszen az elmúlt időszakban megjelentek olyan értesülések, miszerint Ogura jövőre a Trackhouse versenyzőjeként mutatkozhat majd be a MotoGP-ben. Ez pedig őszinte elképedést váltott ki az LCR-nél. „Meglepett a hír – vallotta be a csapatfőnök, Lucio Cecchinello az olasz Sky Sportsnak. – Hiszen talán logikusabb lenne, ha egy japán pilóta a Honda kötelékében versenyezne, mint az amerikaiaknál. De valószínű, hogy [Ogura] a MotoGP-ben való bemutatkozásához inkább egy olyan motort választott, amely már most is versenyképes. Így [Somkiat] Chantra és Nakagami maradnak a jelöltjeink 2025-re.”

Hoppá, mégsem amerikai újoncot szerződtet a MotoGP amerikai csapata?

Chantra mindenképpen egy érdekes jelöltnek tekinthető, még annak ellenére is, hogy elég erős szponzori háttérrel rendelkezik. Utóbbinak az az egyik oka, hogy jelenleg ő a gyorsaságimotoros-világbajnokságon a legmagasabban jegyzett – az egyetlen Moto2-es – thai versenyző. Thaiföld pedig hagyományosan egy fontos piaca a MotoGP-nek, amit jól mutat, hogy 2018 óta már vb-fordulót is rendeznek az országban. Thaiföld királykategóriás pilótát azonban még nem adott a világnak, így amennyiben tényleg bemutatkozhat, Chantra lenne az első MotoGP-versenyzőjük.

A 25 éves pilóta egy Moto3-as  verseny teljesítése után 2019-ben debütált a középső géposztályban. Chantra azóta az állandó mezőny tagja, a Honda által támogatott Team Asiát képviselve. Az eredményeit tekintve folyamatosan tudott fejlődni, 2022-ben már learatta az első, tavaly pedig a második futamgyőzelmét. Az előző szezonban hatodik lett az összetettben, jelenleg pedig a tizenegyedik helyen áll a tabellán.

Egyébként Nakagami nem szeretne távozni, de lehet, hogy az LCR így is megválik majd tőle. Idén legjobb eredményként eddig a jerezi sprinten elért tizedik helyét tudja felmutatni, bár ő úgy látja, erről inkább a Honda gyenge motorja tehet. „Az A tervem az, hogy ennél a csapatnál [az LCR-nél] maradok, és MotoGP-ben folytatom [a pályafutásom]. Őszintén szólva ebben a szezonban nem lehet igazságosan megítélni a teljesítményem, mivel [a Honda] mind a négy versenyzője küszködik, nem csak én – nyilatkozta. – Jó lenne még egy komoly esélyt kapni arra, hogy egy versenyképes motorral megmutassam a sebességemet. Ráadásul a fejlesztési oldalon is tudok segíteni, hiszen nagyon sok tapasztalatot szereztem a Honda motorjával. Szóval majd meglátjuk.”

A Hondánál „nem alszanak”, a szezon második felében „nagyobb dolgokat” is fognak tesztelni