Hivatalosan is bejelentették, amit Davide Tardozzi már pénteken „kikotyogott”: Fabio Di Giannantonio két évvel meghosszabbította a szerződését, így a tervek szerint 2026-ig marad a VR46-nál. Ezzel együtt azt is nyilvánosságra hozták, hogy valóban az övé lesz a csapathoz kerülő egyetlen gyári Ducati.
A Ducati pénteken tette hivatalossá, hogy a Pramac távozása után a VR46 kap majd gyári támogatást. Valentino Rossi csapata azonban már csak egy aktuális specifikációjú motorral lesz ellátva, mivel a bolognai gyártónál szeretnék csökkenteni a költségeiket. Ekkor Davide Tardozzi, a Ducati gyári istállójának csapatmenedzsere azt is elárulta a sajtónak, hogy a 2025-ös gépet Fabio Di Giannantonio, míg a 2024-est Franco Morbidelli fogja vezetni.
Kikotyogták Rossi csapatának jövő évi versenyzőit, egyikük gyári motort kap a Ducatitól
A VR46 és a Ducati ezután már nem is várt sokáig, és szerdán formálisan is bejelentették, hogy két évvel meghosszabbítják Di Giannantonio szerződését. Egyben azt is nyilvánosságra hozták, hogy jövőre valóban ő fogja megkapni a csapat egyetlen GP25-ös motorját. Az olasz pilóta így a tervek szerint 2025-ben és 2026-ban is Rossi alakulatát fogja képviselni.
🐺@FabioDiggia49 x @VR46RacingTeam 🟡⚪️
Diggia will ride a GP25 next year 🏍️#PertaminaEnduroVR46RacingTeam #MotoGP #Diggia49 #VR46 pic.twitter.com/ZtQCmBfLtw
— Pertamina Enduro VR46 Racing Team (@VR46RacingTeam) August 7, 2024
Di Giannantonio hatalmas utat járt be az elmúlt egy évben. Amikor tavaly Marc Márquez érkezése miatt elveszítette a helyét a Gresininél, úgy tűnt, hogy távoznia kell a MotoGP-ből. Végül azonban a VR46-tól kapott egy esélyt, amellyel eddig élt is, hiszen a tabellán a nyolcadik helyet foglalja el, amíg csapattársa, Marco Bezzecchi, csak tizenegyedik az összetettben. Jövőre pedig már egy legújabb verziójú Ducatin ülve mutathatja meg a tudását.
„Kilenc hónappal ezelőtt olyan helyzetben találtam magam, hogy nem volt motor, amellyel folytatni tudtam volna az álmaim megvalósítását – kezdte Di Giannantonio. – Ma pedig szerződést írtam alá a MotoGP két legfontosabb entitásával, amit nehéz elhinni. Nagyon boldog vagyok, hogy a következő két szezonban a Pertamina Enduro VR46 Racing Teammel és a Ducati Corséval együtt folytathatom ezt a csodálatos utazást. Szinte véletlenül kerültem ide, de azonnal otthon éreztem magam, és a csapattal nagyon jól megy a közös munka.”
„Két évig egy gyári Ducatival leszek a pályán – egy ilyen motorral ambiciózus eredmények elérésére lehet és kell is törekednünk – tette hozzá. – Ez egy hatalmas projekt, amelynek száz százalékig a részének érzem magam, és így a dobogó legfelső fokát célozhatjuk meg.”
Di Giannantonio nem Marc Márqueznek akar bizonyítani, inkább a bajnoki cím motiválja