back to top
2024. szeptember 16. 21:07
KezdőlapMotoGPBagnaia szerint Marc Márquez leigazolása nagyon jól is elsülhet, de katasztrófa szintén...

Bagnaia szerint Marc Márquez leigazolása nagyon jól is elsülhet, de katasztrófa szintén lehet belőle

Francesco Bagnaia elmondta a véleményét arról, hogy a Ducati Marc Márquezt viszi fel a gyári csapatához. A címvédő emellett az idei szezonjáról is szót ejtett, és elárulta, melyik volt a kedvenc királykategóriás motorja.

Az idei szezonra igazolt a Hondától a Gresinihez, de jövőre már a Ducati gyári csapatát fogja erősíteni Marc Márquez. Amikor a bolognai gyártó bejelentette a nyolcszoros világbajnok érkezését, sok szurkoló és szakértő meglepődött. A piros motor másik esélyese ugyanis az a Jorge Martín volt, aki a Brit Nagydíj óta újra vezeti a tabellát, és tavaly meg tudta szorongatni Francesco Bagnaiát a bajnoki versenyfutás során.

Ráadásul a közelmúltban elért eredményein kívül Martín mellett szólt az is, hogy nagyjából öt évvel fiatalabb, mint Márquez. A Ducati igazolási politikáját korábban pont az jellemezte, hogy lecsaptak a fiatal tehetségekre, most viszont radikálisan eltértek ettől, legalábbis sokan élükön az Enea Bastianinit menedzselő Carlo Pernattal így látták. Ráadásul Francesco Bagnaia – aki máskor sem félt a munkaadója finom kritizálásától – is egyetért velük.

A Ducati kulcsembere megvédte a támadható döntésüket, amellyel Bagnaia sem ért egyet

„Azt hiszem, [a Ducatinál] úgy döntöttek, hogy változtatnak a stratégiájukon – mondta Bagnaia a MotoGP hivatalos honlapjának. – Ami eddig úgy nézett ki, hogy hisznek a fiatal pilótáikban, és lehetőséget adnak nekik, hogy [előbb-utóbb] a gyári csapathoz kerüljenek. Most viszont elvitték Marcot, akinek [nagyon sok] bajnoki címe van. Az biztos, hogy [Marc] hihetetlenül versenyképes lesz, hiszen már most is nagyon gyors, és jövőre a lehető legjobb dolgok állnak majd a rendelkezésére. Ahogy egyébként többé-kevésbé már most is. De az, hogy az egyik piros motoron fog ülni, biztosan nagyon motiválja majd arra, hogy felérjen a csúcsra.”

„Szerintem [Marc leigazolása] nagyon jól is elsülhet, de katasztrófa is lehet belőle! Szóval ahhoz, hogy ez kiderüljön, várnunk kell a következő szezon elindulásáig – tette hozzá. – Katasztrófa akkor lehet belőle, ha elkezdünk kiabálni vagy valamilyen »vitákat« lefolytatni. De szerintem mindketten elég okosak vagyunk, és ő tökéletesen alkalmazkodni fog [a csapaton belüli helyzethez].”

Bagnaia nem tart Marc Márquez mentális hadviselésétől, mivel az szerinte „haszontalan” vele szemben

Márquez leigazolása, vagyis pontosabban a gyári csapat kapujának bezáródása miatt Enea Bastianini, Jorge Martín és Marco Bezzecchi is elhagyja a Ducati kötelékét. „Három ilyen versenyzőt elveszíteni hatalmas veszteséget jelent, mert így három nagyon gyors versenyzőt »adsz oda« a többi gyártónak – magyarázta Bagnaia. – Hárommal több vetélytársunk lesz, de anélkül, hogy láthatnánk az adataikat.”

A címvédő ezután arra is kitért, hogyan alakult eddig az idénye. „A szezon első része nem volt túl jó, mármint az első három-négy forduló – tekintett vissza. – Katarban nyertem, de aztán Austinban és Portimãóban is küszködtünk egy kicsit, mert a teszteken kihagytunk valamit, amit ki kellett volna próbálnunk. Nem fejeztük be tökéletesen a munkát, mivel rengeteg dolgunk volt. De aztán Jerezben a pénteki nap során végeztünk vele. Szóval egészen addig egy kicsit küszködtünk. Nem voltam teljesen elégedett az új motorral, ami nem volt könnyű. De aztán sokat tudtunk fejlődni. Jerezben győztem, majd Le Mans-ban ismét a győzelemért harcoltam, és végül megnyertem [a nyári szünet előtti] utolsó futamokat, miközben egyre jobban éreztem magam a motoron. Rájöttünk, hogy mit kell csinálni ezzel a géppel. Sokat fejlődtünk, és ezt folytatni is fogjuk. Nagyon közel vagyunk ahhoz, hogy tökéletesen [érezzem magam] az új motoron, de apróbb részletek még hiányoznak.”

Hármas versenyfutássá válhat a bajnoki párharc? – Bagnaia nem vár segítséget Bastianinitől

Bagnaia első királykategóriás bajnoki címét 2022-ben szerezte. Valószínűleg tehát nem véletlen, hogy az akkori Ducatija nagyon a szívéhez nőtt. „A GP24 a keveréke a GP22-esnek és a GP23-asnak – jegyezte meg. – De úgy gondolom, hogy a 22-es volt a csúcs. Nekem az volt a legjobb [motorom], amelyet valaha használtam a MotoGP-ben.”