Piero Taramasso, a Michelin kétkerekű motorsportért felelős menedzsere szerint Enea Bastianini kimondottan okosan kezeli a gumikat a futamok elején, ami sokat segített neki a Brit Nagydíjon. Az olasz szakember arra is kitért, hogy a hétvégén a Red Bull Ring miként fogja igénybe venni az abroncsokat.
Nagyszerű teljesítménnyel rukkolt elő az előző fordulóban Enea Bastianini. A Ducati pilótája a Brit Nagydíjon mind a sprintet, mint a főfutamot megnyerte. Bastianini mindkét alkalommal fokozatosan építette fel a versenyét, és csak a hajrában – szombaton öt, vasárnap két körrel a leintés előtt – vette át a vezetést. A Michelin kétkerekű motorsportért felelős menedzsere, Piero Taramasso azt gondolja, hogy ez nem volt véletlen.
Marc Márquez: Bastianininek elég furcsa a vezetési stílusa, de az ő napján legyőzhetetlen
„Már az előző szezonokban is láthattuk, hogy Enea egy olyan pilóta, aki jól tudja kezelni a gumikat – mondta Taramasso az olasz Motorsportnak. – Szerintem az a titka, hogy az első három-négy körben, amikor még új a gumi, sikerül nem támadnia. Mondjuk úgy, hogy alkalmazkodik [az új gumihoz], aztán amikor már stabilizálódott és megfelelő hőmérsékletre került, akkor kezd el támadni, a gumi akkor pedig már sokkal ellenállóbb.”
„Amikor az abroncs még új, akkor sokkal érzékenyebb – magyarázta. – Tehát ha az első két-három körben túl sokat támadsz vele, akkor tönkreteszed a felületét, és onnantól nehezebb jó állapotban megtartani. De ezt már korábban is láthattuk [Bastianinitól], amikor a mi gumijainkat használta. Szóval én azt hiszem, hogy ez az a tényező, ami a kiemelkedő teljesítménye mögött áll. Persze vannak más olyan pilóták is, akik képesek erre: gondolok most például Bagnaiára. Viszont ő néha kénytelen [túl korán] támadni, hogy elöl maradjon. Ő ugyanis mindig a tabellát nézi, és ennek bizonyos esetekben megfizeti az árát”.
Taramasso arra is kitért, hogy a most hétvégén következő Osztrák Nagydíjra milyen abroncsokkal készülnek. „A Red Bull Ring egy nagyon különleges vonalvezetésű pálya, sok egyenessel, emiatt nagy kigyorsításokkal és elég kemény féktávokkal. Ezek pedig mind az első, mind a hátsó gumit kimondottan nagy terhelésnek teszik ki. Bár persze a leginkább a hátsó szenved, hiszen a kigyorsítások miatt nagyon nagy terhelésnek van kitéve. Ennek következtében a futófelület középső részén eléggé megemelkedhet a hőmérséklet, ezért Ausztriában egy speciális konstrukciót használunk.”
A KTM képes lesz újra győzelemmel megörvendeztetni a hazai szurkolókat? – hétvégi menetrend
„Ezt már több szezon óta használjuk itt [a Red Bull Ringen], és ezzel egy kicsit jobban kordában lehet tartani a hőmérsékletet: a megszokott [konstrukcióhoz] képest körülbelül 10 fokkal kevesebbet generál – jelentette ki. – Az pedig nyilvánvaló, hogy a hőmérséklet ellenőrzése jobb teljesítményt tesz lehetővé. Viszont az előrejelzések szerint szombaton és vasárnap is várható néhány zivatar. A Red Bull Ring nedvesen pedig egy elég »gonosz« pálya tud lenni, mert a sok emelkedő és lejtő miatt valódi patakok alakulnak ki rajta. Mindenesetre, ha tényleg megérkezik az eső, akkor a szokásos esőgumikat fogjuk javasolni, amelyek korábban mindig jól teljesítettek, amikor itt igénybe vették őket.”