back to top
2024. szeptember 16. 20:50
KezdőlapMotoGPHivatalos: végül tényleg japán pilótát igazolt a Trackhouse – amerikai helyett

Hivatalos: végül tényleg japán pilótát igazolt a Trackhouse – amerikai helyett

Bejelentették, hogy a jelenleg a Moto2-ben vitézkedő Ogura Aj két évre aláírt a Trackhouse Racinghez. A japán pilóta leigazolása abból a szempontból meglepetésnek tekinthető, hogy a középső kategória élmenői közül nem az amerikai Joe Roberts lett a kiválasztott. A csapat már korábban meghosszabbította Raúl Fernández szerződését, így Ogura Miguel Oliveira helyét fogja átvenni.

Az RNF kitiltása után idén megérkező Trackhouse Racinggel a Team Roberts 2007-es kiszállása óta első alkalommal lett újra amerikai csapat a MotoGP-ben. Ráadásul az istálló lépten-nyomon kihangsúlyozta a „nemzetiséget”, elég csak az idény első felében használt festésükre gondolni.

A Trackhouse hosszú idő után repítheti vissza Amerikát a motorversenyzés legmagasabb szintjére

Ezek után pedig egyértelműnek tűnt, hogy ha az egyik motorjuk gazdátlanná válik, akkor egy amerikai pilótát ültetnek fel rá (ez korábban kimondott céljuk is volt). Amikor Miguel Oliveira esetleges távozása felmerült – feltehetően a Pramachoz tart – már a megfelelő jelölt is megvolt. Méghozzá a Moto2-ben szereplő Joe Roberts, aki idén jól teljesít a középső kategóriában.

Végül azonban a Trackhouse mégsem őt választotta, hiszen csütörtökön bejelentették, hogy Ogura Aj két évre aláírt hozzájuk. Az idén még szintén a Moto2-ben vitézkedő japán pilóta a következő idényben csatlakozik az istállóhoz, amelynél így Raúl Fernández csapattársa lesz. A spanyol motorossal ugyanis már korábban szerződést hosszabbított az alakulat.

Ogura jelen állás szerint számszakilag jobb választás volt, mint Roberts, hiszen 142 ponttal a tabella második helyén áll, míg vetélytársa 123-mal a harmadik. Persze az összehasonlítást megnehezíti, hogy az amerikai pilóta Kalexszel, míg ellenfele Boscoscuróval versenyez, de tény, hogy a 23 éves motoros tíz forduló alatt két győzelmet, valamint további két dobogós helyezést szerzett, és egy kivétel nélkül minden futamon az első hétben zárt.

„Először is szeretnék köszönetet mondani mindazoknak, akik részt vesznek ebben a projektben, és mindenkinek, aki támogatott engem. Természetesen ez egy megvalósult álom! Ez volt az utolsó lépés, amelyet meg kell tennem – olvashatóak Ogura szavai a közleményben. – A MotoGP a legmagasabb szint, amit valaki elérhet, szóval nyilvánvalóan nagyon boldog vagyok, hogy eljutottam oda. Hihetetlenül boldog vagyok, hogy a királykategóriában versenyezhetek, és alig várom, hogy ezt a Trackhouse Racinggel tegyem meg.”

„Az egyértelmű számomra, hogy a csapat nagyon versenyképes, a motor pedig nagyon erős, szóval nekem versenyzőként az lesz a dolgom, hogy mindent megtegyek, amit csak tudok – tette hozzá. – Viszont most még a Moto2-es világbajnokságra kell koncentrálnom. Megpróbálom a lehető legjobban befejezni az idei évet, hogy elég felkészült legyek a 2025-ös MotoGP-idényre. Köszönöm mindenkinek, jövőre találkozunk.”

„Üdvözöljük Ogurát – izgatottak vagyunk, mivel véglegesítettük azt a lehetőséget, hogy egy új projektet kezdjünk el vele, a Moto2 egyik legtehetségesebb versenyzőjével – mondta Davide Brivio csapatfőnök. – Nagyra értékeljük a vezetési stílusát, a versenyeken tanúsított rugalmasságát, és úgy érezzük, hogy megvan benne a potenciál ahhoz, hogy egy nagyszerű MotoGP-pilótává váljon.”

Ogura 2016-ban villant meg először, amikor második lett az Asia Talent Cupban – egyébként ő lesz az első MotoGP-pilóta, aki ebből a nevelőszériából került ki. A következő kiemelkedő eredményét 2020-ban érte el, amikor harmadik lett a Moto3-as világbajnokságon. Ezután lépett fel a középső kategóriába, amelyben ma is versenyez.

2022-ben aztán második tudott lenni a Moto2-ben Augusto Fernández mögött. Idénre pedig elhagyta a Honda által támogatott Team Asia alakulatát, és az MT Helmetshez igazolt. Ezzel párhuzamosan visszautasította a japán gyártó által felkínált MotoGP-ülést: egyrészt bajnokként szeretett volna felkerülni a királykategóriába, másrészt nem győzte meg az aszakaiak meglehetősen gyenge szereplése. A számítása végül bejött: a spanyol csapattal is meg tudta mutatni magát, és jövőre már a MotoGP-ben láthatjuk. Mellesleg így elég valószínűnek tűnik, hogy Nakagami Takaaki legalább még egy évet marad az LCR-nél, de persze az ő helye sem biztos.

Meglepőt húzhat a japán ígéretről lemaradó LCR: náluk debütálhat az első thai pilóta a MotoGP-ben