back to top
2024. szeptember 19. 18:00
KezdőlapMotoGP„Nagyon unalmas volt” – a kieső Marini kritikusan nézte a spielbergi főfutamot,...

„Nagyon unalmas volt” – a kieső Marini kritikusan nézte a spielbergi főfutamot, de meg is magyarázta

Luca Marini a bokszból nézte a spielbergi főfutam második felét, amit nagyon unalmasnak talált. Az olasz versenyző ezért a Ducati dominanciája mellett leginkább a pályát tette felelőssé.

Nem tartott sokáig az Osztrák Nagydíj főfutama Luca Marini számára. A Honda pilótája az 5. körben egy technikai hiba miatt begurult a bokszba, ahol aztán feladta a versenyt. A maradék 23 kört – amelynek végén Francesco Bagnaiát intették le elsőként – így a garázsban kihelyezett televízión nézte meg. Az olasz pilóta pedig nem volt elragadtatva attól, amit látott.

Ezúttal Bagnaia volt érinthetetlen, a gladiátorként küzdő Martín csak tartani tudta magát

„Nagyon unalmas volt! – értékelte a viadalt Marini. – Ez azért volt így, mert [a Red Bull Ringen] minden versenyző nagyon nehezen tud közel maradni az előtte haladóhoz, a gumik és fékek [magas] hőmérséklete meg más ilyen dolgok miatt. És amikor [elég szorosan] követsz egy másik versenyzőt, akkor meg nehezebben tudod megállítani a motort. Szóval azt lehetett látni, hogy minden pilóta több mint egy másodperces lemaradásban ment valaki más mögött. Szóval ez egy nagyon különleges pálya, a rajt és az első kör nagyon fontos rajta.”

Ez azonban nem volt mindig így, korábban például Marc Márquez és Andrea Dovizioso folytattak emlékezetes csatákat Ausztriában. „Igen, mert ők Dovi és Marc voltak – mondta erre a felvetésre Marini. – Két gyártó [pilótája] küzdött a bajnoki címért, egyik a másik ellen. Most, mivel csak egy Ducati küzdhet egy másik Ducatival, nehéz ilyen [feszült] csatákat látni ezen a pályán.”

Így áll a MotoGP-tabella az Osztrák Nagydíj után

Ehhez hozzá kell tenni, hogy a tavalyi versenyhétvége sem volt kimondottan izgalmas, hiszen azt (is) Bagnaia dominanciája határozta meg. Persze nehéz lenne egyértelműen megállapítani, hogy mi okozta ezt a „laposodást”, de nem mehetünk el a nyomvonalat érintő történés mellett. Nemrég ugyanis elvégeztek a pályán egy fontos átalakítást, hiszen egy sikánt illesztettek be a hosszabb egyenes közepére. A 2022 márciusában befejezett munkálatokat az azt megelőző évek komoly balesetei és a folyamatosan növekvő sebesség tette szükségessé. A motorosok által jelenleg használt nyomvonal így 4348 méter hosszú, nyolc jobb- és három balkanyart tartalmaz, amelyeket az óramutató járásának megfelelően teljesítenek.

Egyébként a pálya történelmére kitekintve meg kell említeni, hogy nem a mostani az eredeti neve. A létesítmény 1969-ben még Österreichringként és a mostanihoz képest sokkal hosszabb nyomvonallal nyitotta meg a kapuit. Az aszfaltcsík 1995-ben jelentős átszabáson esett át, és ekkortól az A1-Ring nevet viselte. 2004-ben aztán megvette a Red Bull alapítója, Dietrich Mateschitz, aki nem akart nagyobb összegeket ráfordítani, így átmenetileg bezárt. Viszont az idő előrehaladtával egyre fontosabbak lettek a technikai sportok az osztrák energiaital-gyártónak, a pályát így 2011-ben újranyitották már Red Bull Ringként.