back to top
2024. szeptember 16. 20:50
KezdőlapNégykerékIsmét balul sült el Rossiék hétvégéje, az Amerikai Nagydíj helyszínén is pontok...

Ismét balul sült el Rossiék hétvégéje, az Amerikai Nagydíj helyszínén is pontok nélkül maradtak

Nemrég a MotoGP-ből jól ismert COTA-n vendégeskedett az Endurance Világbajnokság mezőnye. Valentino Rossi egységével egy technikai hiba miatt nem ért célba. Drámai módon alig 15 perccel a leintés előtt állt meg az autójuk, amikor a negyedik helyen haladtak vele.

A hétvégén rendezték meg az Endurance Világbajnokság austini fordulóját. Ezt a WRT 46-os rajtszámú LMGT3-as kategóriájú autójával induló Valentino Rossi nagyon várta. A COTA ugyanis az idei naptár kettő olyan helyszínének egyike, amelyet a MotoGP-ből jól ismerhet, hiszen ez a pálya ad otthont az Amerikai Nagydíjnak. A másik ilyen egyébként a katari aszfaltcsík, mivel Le Mans-ban egy szinte teljesen eltérő nyomvonalat használnak a legendás 24 órás versenyen. „Austin autóból is gyönyörű, a 38 fok már kicsit kevésbé az, de szerencsére van klímánk” – írta Rossi az X-oldalán.

„Mindig gyorsabb és jobb vagyok az olyan pályákon, amelyeket motorral megismertem – nyilatkozta a Doktor már a Sportscar365-nek. – Hiszen sok mindent át lehet emelni. Ilyenkor ismered a pályát, ismered az íveket, tudod, hogy hol vannak a bukkanók, merre találod a tapadást, meg minden más dolgot. De persze az tuti, hogy a GT-vel bizonyos szempontból nagyon más körözni egy pályán, mivel egy ilyen autóval sok [kanyart] levághatsz és más íveket tudsz használni. De ettől eltekintve a pálya akkor is ugyanaz. Szóval az előny, hogy ismerem a pályát a motorversenyekről.”

Rossi szerint a MotoGP sokkal egyszerűbb, mint az autós hosszútávú-világbajnokság

Viszont a COTA nem hozott szerencsét Rossinak és váltótársainak, a belga Maxime Martinnek és az ománi Ahmad al-Hartinak. A 46-os BMW alig 15 perccel a 6 órás futam leintése előtt megállt, így az egység megint nem szerzett pontot. Az eddig lefutott hat versenyből ez volt a harmadik ilyen alkalom, Spában önhibájukon kívül balesetbe kerültek, Le Mans-ban pedig al-Harti csúszott ki az autóval. Viszont annak köszönhetően, hogy a másik három viadalon jól szerepeltek – a leginkább kiugró eredményüket Imolában érték el, ahol másodikak lettek –, még így is az előkelő hatodik helyen állnak az összetettben 46 bajnoki egységgel. Persze ehhez hozzá kell tenni, hogy a WRT másik LMGT3-as gépe 84 ponttal a harmadik a tabellán.

A patinás csapat feje, Vincent Vosse később elárulta, hogy már tudják mi okozta a BMW megállását, bár az elmondása szerint nem elégszenek meg ennyivel. „Volt egy műszaki hiba a 46-os számú autónkban, amelyről tudjuk, hogy szervokormány-probléma volt, azonban még tovább vizsgáljuk a hiba okát” – olvashatóak Vosse szavai az alakulat közleményében.

Főnöke szerint Rossi egy szinten van a világ legjobb autóversenyzőivel a kategóriájából

Azért lehet kifejezetten dühítő ez a probléma Rossiéknak, mert épp a negyedik pozíciót foglalták el, amikor felütötte a fejét. Ráadásul úgy voltak ennyire jó pozícióban, hogy a tizenötödik helyről rajtoltak, de már az első körben fel tudtak ugrani az ötödikre. „Az austini futamot így foglalnám össze: a tizenötödik helyről rajtolva a negyedikre jöttünk fel 15 perccel a vége előttig – nyilatkozta al-Harti. – Mindenki elképesztően jó munkát végzett a csapatban, hogy végig egyre feljebb kapaszkodtunk. Kipróbáltunk valami mást, és úgy tűnt, hogy működik, megőriztük az autót, amennyire csak tudtuk, távol tartottuk magunkat a büntetésektől, és a bokszkiállásaink is jók voltak. De ilyen az autósport. Megtörténhet, hogy technikai probléma adódik. És ez sajnos nagyon fájdalmas, amikor 15 perc van hátra. Viszont rövidesen jön Fuji, és remélhetőleg ott jó eredményt tudunk majd elérni.”