back to top
2024. november 21. 18:44
KezdőlapMotoGPMartín ismét össze tudja hozni a tökéletes hétvégét az Adriai-tenger partján? –...

Martín ismét össze tudja hozni a tökéletes hétvégét az Adriai-tenger partján? – hétvégi menetrend

A hétvégén a MotoGP idén először Misanóba látogat, ahol tavaly a San Marinó-i Nagydíj Jorge Martín dominanciáját hozta. A Superbike-világbajnokság pilótái pedig Magny-Cours-ban mérik össze a tudásukat a következő napokban. Az előző szezonban Toprak Razgatlıoğlu volt ennek a fordulónak a legjobbja.

A Kazah Nagydíj ismételt törlésével egyszerre jelentette be a MotoGP, hogy Misanóban fogják pótolni a kieső fordulót. Az Adriai-tenger partján található pálya így kétszer is vendégül látja idén a mezőnyt. Először ezen a hétvégén, vagyis szeptember 6-8. között az eredetileg is betervezett San Marinó-i Nagydíjra, majd két hétre rá – a szeptember 20-22-i hétvégén – az Emilia-romagnai Nagydíjra fog sor kerülni rajta.

Érdekes, hogy eredetileg nem Misano volt a következő napokban is esedékes San Marinó-i Nagydíj helyszíne. A nevét egy törpeállamról kapó fordulót először 1981-ben tartották meg – Imolában. Ide még 1983-ban tért vissza a mezőny, a kettő közt pedig Mugello adott otthont ennek a versenyhétvégének, ahogy 1984-ben, 1991-ben és 1993-ban.

Misano először 1985 került be a körforgásba, majd 1987-ig benne is maradt. Ezután hosszú szünet következett, majd 2007-ben tért vissza a San Marinó-i Nagydíj, és azóta mindig a naptár része volt. A képet azonban kissé bonyolítja, hogy jó néhány alkalommal a nevezett pályán rendezték az Olasz Nagydíjat, illetve 2020-ban és 2021-ben a koronavírus miatt az Emilia-romagnai Nagydíjra is sor került az aszfaltcsíkon. Az viszont így is egyértelmű, hogy a királykategóriát tekintve Marc Márquez volt itt eddig a legeredményesebb. A nyolcszoros világbajnok négyszer nyerte meg a San Marinó-i és egyszer az Emilia-romagnai Nagydíjat, sőt még két Moto2-es és egy 125 köbcentis győzelmet is fel tud mutatni.

A ma már Marco Simoncelliről elnevezett misanói pálya 1972-ben nyitotta meg a kapuit, azóta pedig számtalan módosításon esett át. A motorosok 2008 óta használhatják a jelenlegi nyomvonalat, amely 10 jobb- és 6 balkanyart tartalmaz. A versenyzők az óramutató járásával megegyező irányban teljesítik az egyenként 4226 méter hosszú köröket. Az aszfaltcsíkon a körrekordot Jorge Martín tartja, aki tavaly a 1:30.390 másodperccel szerezte meg a pole pozíciót. A versenyben futott legjobb idő Francesco Bagnaia nevéhez fűződik, a Ducati motorosa 1:31.791 alatt ért körbe a sprinten. A legnagyobb végsebességet Marco Bezzecchi esetén jegyezték fel, aki az előző évben 305,9 km/h-val száguldott a mérési pontnál.

Tavaly nemcsak az időmérőn, hanem a sprinten és a főfutamon is Martín volt a leggyorsabb. A 26 éves pilótának idén is lesz esélye a „tökéletes hétvége” összehozására, ha azt nézzük, hogy milyen kiegyensúlyozottan teljesített Aragóniában, ahonnan két második hellyel távozott (és így visszavette a vezetést a tabella élén). Azonban ezt az a Márquez próbálja majd megakadályozni, aki az előző fordulóban lényegében gond nélkül le tudta győzni. Granollers születte egyébként hivatalosan a vasárnapi győzelmével vetett véget az 1043 naposra nyúlt nyeretlenségi sorozatának.

Így áll a MotoGP-tabella az Aragóniai Nagydíj után

Az időjárás pedig akár megint kedvezhet a nehéz körülményekhez az átlagnál jobban alkalmazkodó Márqueznek. Bár péntekre és szombatra egyaránt felhős, de elég meleg, 30 fok körüli időt jósolnak, az előrejelzések szerint vasárnap nagyjából 50 százalékos eséllyel megérkezhet az eső. Amennyiben ez tényleg így lesz, annak az Aragóniában főleg a tapadással küszködő Apriliánál nem fognak örülni…

Viñales úgy érezte, hogy minden kanyarban bukni fog, Espargaró szerint „kínos” volt a teljesítményük

Jó kérdés, hogyan fog szerepelni a hétvégén Bagnaia, aki 2021-ben és 2022-ben is megnyerte a San Marinó-i Nagydíjat. A címvédő az aragóniai főfutamon összeütközött Álex Márquezzel, a baleset pedig nagyon sok indulatot kiváltott benne (is), amit nem könnyű csak úgy félredobni. Ráadásul elég csúnyán esett el, szerencsére nem sérült meg, de a hátát és a vállát is fájlalta az eset után.

Frissítés: Bagnaia nemrég nyilatkozott az esése következményeiről: „fizikailag még nem vagyok százszázalékos, de keményen dolgozom, hogy problémamentesen tudjak versenyezni Misanóban”.

Súlyos szavak Bagnaiától, azzal vádolta meg Álex Márquezt, hogy „kereste a kontaktot”

Azt egyelőre szintén csak találgatni lehet, hogy azok a pilóták meg tudnak-e majd villanni, akik pont nemrég teszteltek Misanóban. A Honda és a Yamaha gyári versenyzőiről van szó, akik több tesztpilóta és mások társaságában köröztek. A pontosság kedvéért ehhez hozzá kell tennünk, hogy Pedro Acosta, Bagnaia, Marco Bezzecchi és Franco Morbidelli szintén motorra ült ekkor, de nem MotoGP-gépre. Az újonc egy Moto2-es motort, az olasz trió tagjai pedig egy-egy Ducati Panigale V4S-t hajtottak meg.

A királykategóriás pilóták mellett Rossi is motorra ült Misanóban (videó)

A tesztpilótákra visszatérve, egyiküket (aki nem volt ott a gyakorláson), Pol Espargarót ezen a hétvégén éles körülmények között figyelhetjük, hiszen a KTM elindítja a San Marinó-i Nagydíjon. A fiatalabb Espargaró fivérnek ez lesz idén a harmadik szabadkártyás indulása. Először az Olasz Nagydíjon vett részt, Mugellóban a sprintet tizennegyedikként, a főfutamot tizenhetedikként zárta. Majd az osztrák gyártó hazai versenyhétvégéje következett neki, a spielbergi sprinten kilencedik, a főfutamon pedig tizenegyedik lett.

A Superbike-vb Magny-Cours-i fordulója

Ezen a hétvégén a Superbike-világbajnokság mezőnye visszatér a „nyári álmából”, a versenyzők Magny-Cours-ban fognak összecsapni. Ez az aszfaltcsík először 1991-ben szerepelt a Superbike-vb naptárában majd egy hosszú kihagyás után 2003-ban tért vissza ide a sorozat (és 2027-ig biztosan így fog tenni). Azóta viszont a mezőny minden évben ellátogatott ide, még a koronavírus által sújtott szezonokban is. A Franciaország közepén, Burgundia régióban fekvő termőföldekkel „körbevett” pálya 4411 méter hosszú, 9 jobb- és 8 balkanyar alkotja. A nyomvonal kimondottan technikás, kevés egyenes szakasz található benne. Viszont a sok kanyar miatt a féktávoknak kiemelt jelentőségük van, talán pont ezért is ez Toprak Razgatlıoğlu egyik kedvenc helyszíne.

A török pilóta 2019-ben itt aratta az első győzelmét a szériában. Tavaly az első futamot és a Superpole versenyt is ő nyerte meg, a második viadalon pedig Álvaro Bautista tudott diadalmaskodni. Ráadásul ezen a hétvégén a franciaországi pályán az alanyai motoros átveheti a legeredményesebb címet. Ezt a titulust jelenleg természetesen Jonathan Rea tudhatja a magáénak, Razgatlıoğlu pedig eddig nyolcszor diadalmaskodott.

Valójában az lenne a meglepő, ha ez nem sikerülne neki. Razgatlıoğlu ugyanis az előző, vagyis a második portimãói futamon sorozatban a tizenharmadik győzelmét aratta, és Portugáliában a misanói, a doningtoni és a mosti után újabb tökéletes hétvégét írhatott fel magának. Ezzel pedig 92-re növelte az előnyét a tabellán Nicolò Bulega előtt.

Magny-Cours-ban pont az említett Bulega lehet az egyik legfőbb ellenfele, aki szintén életben tart egy hihetetlen sorozatot: eddig az újonc szezonja összes versenyén dobogóra állhatott. Ellentétben csapattársával, Bautistával, aki több viadalt sem tudott az élmezőnyben befejezni. A spanyol pilóta viszont ezen a héten hosszabbított a Ducatival, ami jó hatással lehet az önbizalmára. A bolognaiak ráadásul nemrég Aragóniában teszteltek, ahonnan elégedetten távoztak. Elmondásuk szerint Franciaországban új elemeket kerülhetnek fel a címvédő motorjára, tehát könnyen lehet, hogy ezúttal ő lesz Razgatlıoğlu első számú kihívója.

Hivatalos: eldőlt, hogy Bautista jövőre is tagja lesz-e a Superbike-vb mezőnyének

Dominique Aegerter viszont most nem tudja megmutatni magát. A svájci pilóta megsérült egy gyakorlás során, így ki kell hagynia a franciaországi fordulót. A motorjára Alessandro Delbiancót ülteti fel a GYTR GRT Yamaha. Delbianco neve egyeseknek ismerős lehet, hiszen 2019-ben az állandó mezőny tagja volt, valamint 2021-ben és 2022-ben is részt vett egy-egy versenyhétvégén. Viszont kiemelkedő eredményt ezalatt nem tudott elérni, egy kilencedik hely volt a legjobbja.

Edzésen sérült meg a Yamaha többszörös világbajnoka, ki kell hagynia a következő fordulót

A Superbike-vb menetrendjével kapcsolatban ki kell emelni, hogy a MotoGP miatt a vasárnapi programban nem a szokványos sorrendben következnek majd a versenyek. Előbb a Supersport-vb futama jön, Razgatlıoğluék csak azt követően fognak pályára gurulni, a rajtjuk a tervek szerint 15:30-kor lesz.

A MotoGP San Marinó-i Nagydíjának menetrendje

PÉNTEK
9:00 – 9:35 Moto3 Szabadedzés
9:50 – 10:30 Moto2 Szabadedzés
10:45 – 11:30 MotoGP Első szabadedzés
13:15 – 13:50 Moto3 Első edzés
14:05 – 14:45 Moto2 Első edzés
15:00 – 16:00 MotoGP Edzés
SZOMBAT
8:40 – 9:10 Moto3 Második edzés
9:25 – 9:55 Moto2 Második edzés
10:10 – 10:40 MotoGP Második szabadedzés
10:50 – 11:05 MotoGP Időmérő (Q1)
11:15 – 11:30 MotoGP Időmérő (Q2)
12:50 – 13:05 Moto3 Időmérő (Q1)
13:15 – 13:30 Moto3 Időmérő (Q2)
13:45 – 14:00 Moto2 Időmérő (Q1)
14:10 – 14:25 Moto2 Időmérő (Q2)
15:00 MotoGP Sprintverseny
VASÁRNAP
9:40 – 9:50 MotoGP Bemelegítés
11:00 Moto3 Verseny
12:15 Moto2 Verseny
14:00 MotoGP Verseny

A Superbike-vb Magny-Cours-i versenyhétvégéjének menetrendje

Péntek
9:40 – 10:05 Supersport 300 Első szabadedzés
10:20 – 11:05 Superbike Első szabadedzés
11:20 – 12:00 Supersport Első szabadedzés
14:10 – 14:35 Supersport 300 Superpole
15:00 – 15:45 Superbike Második szabadedzés
16:00 – 16:40 Supersport Superpole
Szombat
9:00 – 9:20 Superbike Harmadik szabadedzés
9:30 – 9:40 Supersport 300 Bemelegítés (első)
9:50 – 10:00 Supersport Bemelegítés (első)
11:00 – 11:15 Superbike Superpole
12:45 – Supersport 300 Első verseny
14:00 – Superbike Első verseny
15:15 – Supersport Első verseny
Vasárnap
9:00 – 9:10 Superbike Bemelegítés
9:20 – 9:30 Supersport 300 Bemelegítés (második)
9:40 – 9:50 Supersport Bemelegítés (második)
11:00 – Superbike Superpole futam
12:45 – Supersport 300 Második verseny
14:00 – Supersport Második verseny
15:30 – Superbike Második verseny