Marc Márquez elárulta, túl gyorsan ment be a 15-ös kanyarba a San Marinó-i Nagydíj időmérőjén, ezért esett el kritikus pillanatban. Ennek fényében elégedett a sprintfutamával, amelyen nem volt könnyű előzni, de ő így is négy pozíciót javított rajthelyéhez képest.
Marc Márquez múlt héten szinte tökéletes hétvégét produkált Alcañizban, és a misanói fordulót is jól kezdte, hiszen pénteken mindkét tréningen második lett. Az időmérő viszont nem sikerült jól, mivel a hajrában bukott, így nem volt esélye a javításra, aminek következtében csupán a kilencedik pozíciót szerezte meg a rajtrácson.
A domináns Bagnaia mellett meglepetésemberek értek oda az első rajtsorba a misanói időmérőn
A sprintfutamon viszont négy helyet javított, és végül a négy idei Ducati mögött, az ötödik helyen ért célba. Vasárnap pedig kétszer annyi ideje lesz előrejönni, de ilyen rossz rajthelyről még soha nem nyerték meg a MotoGP San Marinó-i Nagydíját. A rekordot Dani Pedrosa tartja, aki 2016-ban a nyolcadik pozícióból győzött, míg maga Márquez három éve a hetedik helyről diadalmaskodott.
„A rajtpozíciót figyelembe véve elégedettek vagyunk, de az időmérős bukással tönkretettük a hétvégénket – nyilatkozta a Gresini motorosa. – Ez a hiba azt jelentette, hogy nem tudtuk befejezni a kört, amellyel a második sorban lettünk volna. Sajnos azonban a kilencedik helyről indulva nagyon nehéz itt előzni. Még így is végrehajtottam néhány szép manővert, és a maximumot értük el, különösen úgy, hogy a GP24-esek nagyon elléptek. Meglátjuk, hogy a hosszú versenyen tudunk-e egy jó rajtot venni, és harcolni velük.”
Ami a bukást illeti, Márquez a 15-ös kanyarban esett el, miután túlvállalta magát. Már ekkor sem állt túlságosan jól, de javíthatott volna, sőt, még újabb kísérletre is lett volna lehetősége. A hibája következtében viszont nem maradt sansza, ráadásul a végjátékban többen is megelőzték. A nyolcszoros világbajnok részletesen beszámolt a sokba kerülő rontásáról.
A costly one 💥😱@marcmarquez93 has gone down at T15 and he's now down in 9th ⚠️#SanMarinoGP 🇸🇲 pic.twitter.com/0nMSZJtUDG
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) September 7, 2024
„A második edzésen sok kört mentem ugyanazokon a gumikon, ezért volt referenciám – magyarázta. – Abban a körben viszont nagyon gyors voltam a tizennégyes kanyarban, úgyhogy a tizenötösbe úgy érkeztem meg, hogy a sebességmérő nyolc kilométer per órával többet mutatott. A jó ívet választottam, és ugyanott gyorsítottam ki, ahol mindig, de ennél a sebességnél elvesztettem a [motor] elejét. Ez sajnálatos, mert igazából ez az egyik legjobb kanyarom. Sajnos azonban az ember keményebben gyorsít ki, ha jól érzi magát a motoron, egyszerűen rosszkor történt.”
Pedig Márquez minimum a dobogóért harcolhatott volna, hiszen üres pályán hasonló körökre volt képes, mint az élen haladó Jorge Martín és Francesco Bagnaia. Csakhogy eközben át kellett rágnia magát Marco Bezzecchin és három KTM-en. Végül ez sikerült, de Pedro Acostát például egy kifejezetten bátor manőverrel utasította maga mögé. A 31 éves pilóta elmondta, önmagában az nem elég, ha valaki gyorsabb az előtte haladónál. „Öt tizedmásodperccel voltam gyorsabb, mint az előttem lévő srác, így el tudtam menni mellette – fogalmazott. – Ha viszont az ember csak egy tizeddel gyorsabb, akkor ez nem fog sikerülni. Ezért nem tudta Bagnaia megelőzni Martínt. Sokkal gyorsabbnak kell lenni, mint az elöl lévő srác.”
Going ALL IN for a last lap pass on @37_pedroacosta 🔥@marcmarquez93 even had the leg out mid-overtake 🦵 #SanMarinoGP 🇸🇲 pic.twitter.com/ftUPxmEfLY
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) September 7, 2024
Márquez azt is elmondta, mi okozza ezt a helyzetet. „Ebben a hőségben nagyon felforrósodnak a gumik, és megnő a nyomás – jelentette ki. – A kerekek blokkolnak, és ha az ember egy ellenfél mögött motorozik, hamarabb kell fékeznie. Ekkor viszont a motor megáll az utolsó szakaszon, ami azt jelenti, hogy az abroncsok nagyobb terhelésnek vannak kitéve.”