Lezárult annak a 200 hektáros területnek az eladási folyamata, ahova a Balatonringet építették volna, és a beruházásra létrehozott céget is felszámolták. A hosszú ideje tartó huzavona miatt a területet benőtték a gyomok és a nyárfák.
Véget ért egy hosszú, már-már évtizedes huzavona, és eladták azt a 200 hektáros területet, ahova a Balatonringet építették volna, írja a 24.hu. Ezzel párhuzamosan a beruházásra létrehozott céget hivatalosan is felszámolták. A Sávolytól mintegy 1 kilométerre fekvő terület spanyol kézbe került, de ebből a szempontból nincs változás, hiszen korábban is ott volt.
Az eddigi tulajdonos a spanyol Worldwide Circuit Management SL érdekeltségi köréhez tartozó Sávoly Motorcentrum Fejlesztő Kft. volt, amelyet a tervezett beruházások céljából hoztak létre. Az ingatlant nettó 664,3 millió forintos ajánlattal vitte el a legnagyobb hitelező, a Sávolyi Termálcentrum Kft. Ez a cég a szintén spanyol, egészen pontosan madridi székhelyű Inmobiliaria Cuarenta De Granada S.L. tulajdonában áll.
A Balatonring megépítéséről bő másfél évtizede született meg a döntés, nem sokkal azután, hogy Talmácsi Gábor gyorsaságimotoros-világbajnok lett a 125 köbcentiméteres kategóriában. A 4232 méteres nyomvonal kialakításában többek között ő és a MotoGP világbajnoki címét akkoriban visszaszerző Valentino Rossi is részt vett volna.
Hope the new Hungarian MotoGP venue gets further than the last one. The Balatonring secured the rights to host a Hungarian MotoGP round in 2009. GFC helped kill the development, which ended with $16m of debt and got no further than this pic.twitter.com/z64cY1nPIy
— Mat Oxley (@matoxley) March 20, 2021
Az alapkőletétel 2008 szeptemberében történt meg, és a következő év szeptemberére tervezték a gyorsaságimotoros-vb harmadik Magyar Nagydíját. A mintegy 80 millió eurós beruházást a spanyol Sedesa-csoport hajtotta volna végre, ám az engedélyek csúsztak, így az első futamot 2010 májusára ígérték. Ebben az évben viszont visszavonták a 15,3 milliárd forint értékű hitelt, miután a Sedesa Spanyolországban korrupciós botrányba keveredett, ráadásul a gazdasági világválság is éreztette hatását.
A projekt ezen a ponton lényegében befuccsolt, és a terület azóta csak tengődik. A bíróság időközben megszűntnek nyilvánította a Sávolyi Motorcentrum Fejlesztő Kft.-t, majd felszámolást kezdeményezett a cég ellen, ami most ért véget. Amikor először felmerült, hogy Hajdúnánásra építenek MotoGP-pályát, akkor többen is hangoztatták, hogy a sávolyi projektet egyszerűbb lenne befejezni, de ebből sem lett semmi, más kérdés, hogy aztán a hajdú-bihari pálya építése sem valósult meg.
Az évtizedes huzavona közben a területet elhanyagolták, aminek a természet által meglettek a következményei. Az egyik helyi lakos arról számolt be a portálnak, hogy „az ingatlant benőtték a nyárfák az évtizedes huzakodás alatt, most gyom és 10–20 centiméter törzsátmérőjű fák borítják a területet”.
A meg sem épült Balatonring tehát igencsak szomorú sorsra jutott, ennek ellenére a magyar motorsportrajongók mostanában ismét reménykedhetnek, hogy a közeljövőben hazánkba látogat a MotoGP. Sajtóértesülések szerint ugyanis a Balaton Park Circuit bekerülhet a sorozat versenynaptárába, miután idén a gyorsaságimotoros-vb és a Superbike-világbajnokság mezőnyét sem tudta fogadni.