back to top
2024. október 14. 13:11
KezdőlapMotoGPA KTM türelmetlensége vezéráldozattal járhat, de ez vélhetően mégsem jelenti majd Pedrosa...

A KTM türelmetlensége vezéráldozattal járhat, de ez vélhetően mégsem jelenti majd Pedrosa fellépését

Sajtóértesülések szerint Francesco Guidotti, a KTM gyári istállójának csapatfőnöke akár már a szezon vége előtt távozhat a gyártó kötelékéből. A helyét pedig a korábbi hírekkel ellentétben valószínűleg mégsem Dani Pedrosa, hanem Aki Ajo fogja átvenni

A KTM 2017 óta képviselteti magát teljes mellszélességgel a MotoGP-ben. Pit Beirer, a gyártó motorsport-igazgatója pedig már akkor kitűzte a célt: az egyéni világbajnoki cím megszerzését. Viszont ebből a szempontból nagyon rosszul jött nekik a Ducati felemelkedése. Emiatt egyelőre még a trófeáért való harcig sem nagyon jutottak el a pilótáik, a legjobb eredményüket eddig Brad Binder hozta, aki tavaly a tabella negyedik helyén zárta az idényt. A hírek szerint ez lehetett az egyik oka – a Honda által csábított – Fabiano Sterlacchini nyári távozásának.

Váratlan szakítás, fontos ember távozik a KTM-től

Most pedig nagyon úgy néz ki, hogy egy másik fontos olasz szakembert is elveszíthet a KTM. Egyre erősödnek ugyanis azok a pletykák, amelyek szerint Francesco Guidotti, a gyári istálló csapatfőnöke akár már a szezon vége előtt körön kívülre kerülhet, de jövőre szinte biztosan nem lesz a kötelékben. Guidotti 2022-ben érkezett a Pramactól, a vezérletével pedig nem sikerült utolérniük a Ducatit. Viszont a gyártónál vannak, akik úgy látják, hogy nem egy ilyen lépés lenne a jó megoldás.

„Itt nincs türelem, és ez a legrosszabb dolog, ami egy MotoGP-gyártóval történhet – mondta az Autosportnak a KTM egyik vezető szerepet betöltő csapattagja. –Stabilitást kellene biztosítani, és hagyni, hogy az emberek, akiket felvesznek, hagy dolgozzanak. De sajnos ez nem történik meg. A csúcson lévő emberek nagyon makacsok. Még mindig nem jöttek rá, hogy ez így nem jó, és hogy ez kevés pozitívumot, ellenben sok bizonytalanságot okoz a dolgozók körében.”

Egy ideig azt rebesgették, hogy Guidotti helyét a jelenleg tesztpilótaként alkalmazott Dani Pedrosa veheti át, akit Beirer „a KTM igazi főnökének” nevezett a motor fejlesztésével kapcsolatban. Azonban Pedrosa korábban kijelentette, hogy a visszavonulása után több időt szeretne tölteni a családjával, ennek pedig nem kedvezne a folyamatos utazgatás. A gyártó részéről nemrég a Crash.net-nek cáfolták, hogy a háromszoros világbajnok ülne le a csapatfőnöki székbe, de valószínűleg így is kap majd valamiféle „kiegészítő” vezetői pozíciót

Az eddiginél komolyabb szerepet szánna az „újra lelkes” Pedrosának a KTM

Innentől tehát ismét az a kérdés, hogy kit bíznak meg a gyári csapatuk vezetésével az osztrákok. Az AS értesülései szerint pedig már meg is találták az emberüket: Aki Ajót. A finn expilóta csapatvezetőként 2001-ben jelent meg a gyorsaságimotoros-világbajnokság paddockjában. 2002-től 2014-ig csak a legkisebb géposztályban, azóta pedig a középsőben is ott van a saját nevét viselő alakulatával.

A jó munkáját pedig eredményekkel  tudja igazolni: 2015-ben és 2016-ban Johann Zarcóval, 2021-ben Remy Gardnerrel, 2022-ben Augusto Fernándezzel, tavaly pedig Pedro Acostával gyűjtötte be a Moto3-as világbajnoki címet. A 125 köbcentis kategória trófeáját 2008-ban Mike Di Meglióval, 2010-ben pedig Marc Márquezzel szerezte meg, ami utóbbinak az első volt a nyolc címe közül. Persze a Moto3 sem maradhatott ki: 2012-ben Sandro Cortesével, 2016-ban Brad Binderrel, 2021-ben pedig Acostával ért fel a csúcsra ebben a géposztályban.

A mindkettőjükkel vb-címet nyerő csapatfőnök elmondta, miben hasonlít Acosta Marc Márquezre

Amellett, hogy Bindert és Acostát is, tehát a gyári csapat jövő évi duóját jól ismeri, Ajo a háttere miatt szintén megfelelő választás lehet. A KTM-mel 2012, a legfontosabb szponzorukkal, a Red Bullal pedig 2010 óta működik együtt. Mára ez a közös munka olyan szinte jutott el, hogy mind a Moto3-ban, mind a Moto2-ben Red Bull KTM Ajóként fut a mattighofeniek „gyári” istállója. Egyébként amennyiben valóban ő lesz a kiválasztott, jó eséllyel Niklas nevű fia, aki jelenleg mérnök az Ajo Motorsport kötelékében, veheti át a kisebb kategóriákban futó istállók irányítását.