back to top
2024. szeptember 27. 09:15
KezdőlapMotoGPMorbidelli kezdte az élen az indonéziai hétvégét, nagyon komoly életjeleket mutatott a...

Morbidelli kezdte az élen az indonéziai hétvégét, nagyon komoly életjeleket mutatott a Honda

Franco Morbidelli volt a leggyorsabb az Indonéz Nagydíj első szabadedzésén, Maverick Viñalest és Jorge Martínt megelőzve, míg a mezőny első felében három Honda is ott volt. A gyakorlás egyetlen bukását Miguel Oliveira mutatta be, ám elképzelhető, hogy az esés súlyos következményekkel jár.

A Moto3 és a Moto2 után a MotoGP-ben is megkezdődött az Indonéz Nagydíj hétvégéje az első szabadedzéssel, magyar idő szerint hajnalban. A versenyzők dolgát az Egyenlítőhöz közeli Mandalikán megszokott hőséget és páratartalmat leszámítva semmi nem nehezítette, hiszen verőfényes napsütés fogadta őket.

Bagnaia győzelemmel tud felállni a bukásából a VR46 „hazai hétvégéjén”? – menetrend

A gumiválasztás meglehetősen változatos volt a gyakorlás elején, már ami az első abroncsot illeti, hiszen mindhárom keverék előkerült, hátul viszont mindenki a közepesen kezdett. Az első mért kört Joan Mir futotta meg, a gyári Honda versenyzője 1:36.666 másodperccel kezdett. Néhányan azonban gyorsabbak voltak nála: az első helyet Fabio Quartararo foglalta el 1:35.889-cel.

Persze, ahogyan az ilyenkor lenni szokott, a köridők rohamosan javultak, és a második próbálkozások után már Marc Márquez vezetett 1:34.021-gyel, 191 ezreddel megelőzve Pedro Acostát, és további 33-mal Quartararót. Ezt követően Jorge Martín már 1:32.713-mal állt az élre, 215 ezreddel felülmúlva a Gresini motorosát, és 34 századdal a GasGas újoncát.

A Pramac pilótája további 745 ezreddel faragta a legjobb időt, amivel 399 ezreddel bizonyult jobbnak a nyolcszoros világbajnoknál. Utóbbi aztán 44 ezreddel gyorsult, de időközben Marco Bezzecchi 127 ezredes lemaradással bejött közéjük. Sőt, nem sokkal később Fabio Di Giannantonio 1 századdal felülmúlta csapattársát, így átvette a második helyet.

A szabadedzés harmadához közeledve az Aprilia is megérkezett Maverick Viñales révén, aki 72 ezreddel megelőzte Martínt, így az eredményjelző tetejére ugrott. Azonban nem sokáig volt ott, hiszen a Pramac másik motorosa, Franco Morbidelli 58 ezreddel nála is gyorsabb volt. Egykori csapattársa, Quartararo a második helyre jött fel 19 ezredes hátránnyal.

Néhány percig aztán nem változott az élmezőny sorrendje, majd szűk 20 perccel a leintés előtt némi meglepetésre Nakagami Takaaki állt az élre 1:31.767-tel, 38 ezreddel megelőzve csapattársát, Zarcót, ám Martín 42 ezreddel őt is túlszárnyalta, igaz, az előnye sokkal nagyobb is lehetett volna. A minimális különbségek ellenére Bezzecchi befért közéjük, egészen pontosan 16 ezredes hátrányban.

A tréning első bukását Miguel Oliveira szolgáltatta: a portugál pilóta a 4-es kanyarban mutatott be egy highside-ot, és sajnos a hordágyat is be kellett vetni, majd az orvosi központba szállították. Mindeközben Zarco 269 ezredes előnnyel élre állt, míg Di Giannantonio 18 ezreddel motorozott rosszabb időt csapattársánál. A következő körükben mind az LCR pilótája, mind Martín piros szektorokat motorozott, de ilyen-olyan okokból egyikük sem fejezte be. Di Giannantonio viszont tovább javított, és 27 százados hátrányban feljött a harmadik pozícióba. Hátrébb Francesco Bagnaia a hatodik, míg Marc Márquez a hetedik helyre zárkózott fel.

Az utolsó 10 perc kezdetén Morbidelli mindössze 19 ezreddel maradt el Zarcótól, majd 1:31.221-gyel átvette a vezetést. Sőt, itt még nem állt meg, és 1:30.902-es körének köszönhetően 554 ezredre növelte előnyét. Néhány perccel később Bezzecchi szintén javított, és 616 ezredes lemaradással felugrott a harmadik pozícióba.

A véghajrában Viñales 484 ezreddel maradt el Morbidellitől, így a második helyen találta magát, Marc Márquez pedig további 116 ezredes hátránnyal a negyedik volt. A Pramac versenyzője aztán még tovább gyorsult, és 1:30.689-cel fejezte be a tréninget, 221 ezreddel megelőzve a gyári Aprilia motorosát. Martín a legvégén feljött a harmadik helyre, míg Acosta a negyedik lett. Mögötte Zarco, Marc Márquez, Bezzecchi és Enea Bastianini lett a sorrend, miközben Luca Marini váratlanul feljött a kilencedik pozícióba, megelőzve Di Giannantoniót. A Honda teljesítményét mindenképpen érdemes kiemelni, hiszen ketten is ott vannak az első tízben, és Nakagami is tizenegyedik lett. A Yamaha versenyzői viszont csak a tizenötödik, illetve tizenhatodik helyen zártak, míg Bagnaia közvetlenül előttük végzett, de a címvédő nem az egykörös tempót erőltette.

A MotoGP első mandalikai szabadedzésének végeredménye