Fabio Quartararo elárulta, csak kockázatos módon volt egyáltalán esélye az előzésre, ennek volt betudható a Franco Morbidelli elleni manővere, amelynek következtében kihullott a pontszerzők közül. Miután a korábban eleső Jorge Martín is maga mögé utasította, a francia pilóta rájött, hogy még mindig nagyon messze vannak a Ducatitól.
Az elmúlt időszakban határozottan javult a Yamaha, de úgy tűnik, hogy ez egyelőre csak bizonyos helyzetekben mutatkozik meg. Fabio Quartararo a pénteki edzés után az időmérőn is a hatodik helyet szerezte meg, vagyis ígéretes pozícióból várhatta a sprintet. A szombati futamon azonban végül nem jött össze a pontszerzés.
Martín másik ligában játszott, Marc Márquez kétszer is bukott a szokatlan végeredményt hozó időmérőn
Bár Marc Márquez őt is lerajtolta, Jorge Martín bukása miatt a hatodik helyen haladt, miután Fabio Di Giannantoniót maga mögött tartotta. Ezt követően egykori csapattársa, Franco Morbidelli elment mellette, a 8. körben viszont vissza akarta venni a pozíciót. A manőver viszont olyannyira sikertelennek bizonyult, hogy a két motor összeért, és Quartararo négy pozíciót vesztett. A 25 éves versenyzőnek ugyanakkor esélye sem volt „normális” támadási kísérletet végrehajtania.
„Csak így tudtunk előzni, ami teljesen rossz volt – nyilatkozta. – A maximumon nyomtam, de alapvetően kisebb a tapadásunk, mint nekik, rosszabb a kigyorsításunk, többször egykerekezünk, nagyobb problémát okoz a motor megállítása. Semmilyen téren nem vagyunk erősebbek náluk. Védekező üzemmódban motorozunk a futam során, hogy ne menjenek el mellettünk, de mi nem tudunk előzni.”
Quartararo a közelmúltbeli futamokon is panaszkodott hasonlóra, a San Marinó-i Nagydíjon például a KTM-ekkel gyűlt meg a baja, pedig nyers tempóban gyorsabbnak érezte magát náluk. Sőt, ez a probléma valójában már évek óta fennáll, csak éve még így is a világbajnoki címért tudott küzdeni. A 11-szeres MotoGP-futamgyőztes tudja, hogy mi okozza a különbséget.
„A Yamaha évek óta rosszul szerepel a [test test elleni] csatákban, most pedig ez különösen [kiütközik] – fogalmazott. – Kezdem felvenni a tempót, de egyetlen előzésre sem voltam képes. Ezen a területen hamar meg kell erősödnünk. Bosszantó, mert mindig ugyanaz a probléma, nem lehet előzni. 2022-ben hasonló volt a helyzet, de akkor a többi márka nem volt ennyire erős, ezért jobban tudtam harcolni az élmezőnyben. Most viszont, ha hátul vagyunk, nem tudunk mit tenni.”
Quartararónak a félresikerült kísérlet után nem volt esélye visszakerülni az első kilencbe, sőt, a hajrában még a visszazárkózó Martín is maga mögé utasította. Az elmúlt időszakban a francia versenyző optimistán nyilatkozott a Yamaha fejlődéséről, amire meg is volt az oka, de most láthatta, hogy a Ducatival szemben továbbra is óriási a lemaradásuk.
„Az utolsó körökben Martín megelőzött, és egyértelműen látszott, hogy még mindig fényévekre vagyunk a motorjától – jelentette ki. – Nem hiszem, hogy ebben az évben van esélyünk [megoldást találni], A szezon végére elvileg új motorblokkunk lesz, de ennek az erőforrásnak sem lesz sokkal nagyobb a teljesítménye. Fontos lenne nagyobb tapadással rendelkezni, hogy megtaláljuk azt a kis pluszt.”