Francesco Bagnaia elmondásából kiderült, hogy a Ducati nem fejleszti tovább a Desmosedici GP24-et, és Bolognában már a jövő évi motorra koncentrálnak. Ennek a hátterében az áll, nincs elegendő alkatrészük, hogy minden GP24-gyen ülő pilótát kiszolgáljanak az új fejlesztésekkel, erre pedig egy megállapodás kötelezi őket.
Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is elég jó szezonja van a Ducatinak. A bolognaiak már most bebiztosították maguknak a gyártói világbajnoki címet, és abban sem kell kételkedniük, hogy az egyik pilótájuk viszi majd haza az egyéni pontvadászat trófeáját. Bár matematikailag nem csak nekik, valójában Jorge Martínnak és Francesco Bagnaiának van esélye a cím megszerzésére.
Jelenleg a Ducati első számú ügyfelénél, a Pramacnál versenyző Martín a tabellán 10 pontos előnyben van vetélytársával szemben, aki viszont a márka gyári csapatát erősíti. Egy ilyen helyzetben könnyen azt lehetne gondolni, hogy a gyártó belenyúl a versengésbe a „saját” pilótája oldalán, azonban ebben az esetben nincs erről szó.
A gyári Ducati főnöke szerint „paradoxon, egy nyílt seb”, hogy most Martín vezeti a bajnokságot
Mind Martín, mind Bagnaia a Ducati idei motorját, a Desmosedici GP24-et vezeti. Erre a gépre pedig már nem fog több fejlesztés érkezni (egyébként az utolsó jelentősebbet, amely a burkolat alsó részét érintette, a Brit Nagydíjon vetették be). A háttérben ugyanis született egy megállapodás, amely garantálja, hogy mindketten megkapják az összes újítást, ahogy csapattársaik, Enea Bastianini és Franco Morbidelli is. A költségekre eléggé odafigyelő bolognaiak pedig valószínűleg már nem érzik annak a szükségét, hogy még jobbá tegyék a GP24-et, hiszen az a legtöbbször úgyis messze kimagaslik a mezőnyből – az eddigi tizenhat főfutamból csupán hármat nem ezzel nyertek. Borgo Panigaléban a figyelmet így már a jövő évi motorra, a GP25-re összpontosítják.
„Még Misanóban [a kollektív teszten] kipróbáltam egy új vázat, amelyet viszont sem én, sem Jorge nem fogunk tudni használni idén – árulta el Bagnaia az Autosportnak. – Alapvetően azért [nem tudjuk idén használni], mert ez egy olyan fejlesztés, amelyet a szerződés alapján a Ducatinak fel kell tudnia ajánlani minden olyan pilótának, aki GP24-gyel versenyez. De sajnos ehhez nincs elég alkatrész.”
„Lényegében mindkettőnk motorja [az enyém és Martíné] a szezon végéig ugyanolyan marad, amilyen most – emelte ki a címvédő. – Ez persze kár, mivel [a váz] fontos előrelépést jelentene, amely valószínűleg segítene abban, hogy jobb eredményeket érjek el. De a Ducati mindig is egyértelmű volt ezzel kapcsolatban, szóval a két motor a szezon végéig ugyanolyan lesz. A váz pedig a jövő évi motornak lesz a kiindulópontja.”
Újra befagyasztják a motorblokkfejlesztést a MotoGP-ben, de nem minden jóslat vált valóra
Martín jövőre már az Apriliát fogja erősíteni, tehát ő természetesen nem tesztelhette a Bagnaia által említett vázat. Viszont elmondása szerint minden más fontos dolgot tényleg mindig megkap. „A Ducati százszázalékosan támogat engem – jelentette ki a spanyol pilóta. – A motorom tökéletes, és meg vagyok arról győződve, hogy ez így is marad a szezon végéig.”