back to top
2024. november 29. 06:52
KezdőlapSuperbikeBalhéval, Bautista bukásával és Bulega elsőségével indult a „2025-ös idény” a Superbike-vb-n

Balhéval, Bautista bukásával és Bulega elsőségével indult a „2025-ös idény” a Superbike-vb-n

Kedden lezajlott a Superbike-világbajnokság jerezi tesztjének első napja. Scott Reddingnek a BMW nem tette lehetővé, hogy felüljön a Ducatira, Álvaro Bautista miatt meg kellett szakítani a körözést, míg Nicolò Bulega toronymagasan zárt az élen.

Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, a mezőny egy része tesztelés céljából ott maradt Jerezben a Superbike-világbajnokság szezonzárója után, hogy már a 2025-ös szezonra készüljenek. A helyszínen ugyanis két napig körözhetnek a versenyzők, ennek első fele pedig kedden zajlott le, és a Yamaha kivételével minden márka képviseltette magát. A legnagyobb érdekességet azonban egy olyan versenyző esete jelentette, aki egyetlen métert sem tett meg.

Vasárnap vált hivatalossá, hogy Scott Redding marad jelenlegi csapatánál, amely jövőre már MGM Bonovo néven fog indulni. Ez utóbbinál azonban jóval fontosabb, hogy a német istálló Ducatira váltott, ami meglehetősen nagy gondot okozott. A csapat hivatalosan csak januárban kaphatja meg felszerelését, így a bolognaiak a tesztcsapat egyik motorját akarta odaadni a brit motorosnak. Csakhogy ő hiába bontotta fel a 2025-ig szóló szerződését a BMW-vel, mivel ennek feltételeiről nem sikerült megegyezniük, a bajorok nem hagyták jóvá, hogy részt vegyen a teszten. Redding így hétköznapi viseletben nézte a pályán köröző motorokat, amelyekhez várhatóan szerdásn sem fog tudni csatlakozni.

Ami a többi Ducatit illeti, a többi Ducatit illeti, Nicolò Bulega a saját ligájában játszott, és mindkét motorjával gyorsabb volt, mint bárki más a mezőnyben. Az olasz versenyző összesen 86 kört tett meg, és 1:38.142 másodperccel végzett az élen, 1,425 másodperccel megelőzve Álvaro Bautistát. Az immáron címvédőnek nem mondható spanyol pilóta az első óra végén nagyot bukott a 2-es kanyarban, aminek következtében meg kellett szakítani a körözést, de később vissza tudott térni a pályára, és végül 85 körrel fejezte be a napot. Rajtuk kívül a Motocorsánál állandó versenyzőként debütáló Ryan Vickers hajtott Panigale V4 R-t, ő 68 kört motorozott, és az ötödik helyen végzett.

A teszt egyik leginkább várt eseménye volt, hogy a pályán is bemutatkozhatott az új Bimota KB998-as. A motort azonban nem az állandó versenyzők egyike, Alex Lowes vagy Axel Bassani vezette, hanem a tesztpilótai szerepet betöltő, 72 körig jutó Florian Marino, aki kilencedikként zárt. A vázat tekintve a mezőny egyetlen megmaradt Kawasakiját működtető Puccetti Racing új igazolása, Garrett Gerloff harmadikként zárt, és 77 kört teljesített.

A Honda kénytelen volt nélkülözni a záróforduló Superpole versenyén lábközépcsonttörést szenvedett Iker Lecuonát, akit azóta sikeresen megműtöttek. Csapattársa, Xavi Vierge (80 kör) negyedikként zárt, rajta kívül Tarran Mackenzie (70 kör), Nagasima Tecuta (46 kör) és Tommy Bridewell (69 kör) kaptak lehetőséget, akik sorrendben a hatodik, a nyolcadik, illetve a kilencedik pozíciót szerezték meg.

A BMW-t csak a tesztpilóták, Markus Reiterberger (48 kör) és Sylvain Guintoli (64 kör) képviselték, utóbbi először vezetett versenymotort azóta, hogy bejelentette, legkisebb fia rákban szenved. A bajorok csupán délután 2-ig tesztelték motorblokkjukat, ekkor ugyanis befejezték programjukat, és már csak jövő héten gördülnek pályára Aragóniában. A német versenyző a hetedik, a francia a tizenegyedik pozícióban zárt.