Fabio Quartararo nem érti, miért vett ilyen merész féktávot Franco Morbidelli ennyire a futam elején. A francia versenyző szerint a Thai Nagydíjon történt bukás jó eredménytől fosztotta meg.
Fabio Quartararo idén nemhogy a dobogóra nem állhatott fel főfutam után, de legjobb eredménye a négy hetedik helye volt. A Thai Nagydíj elején azonban úgy tűnt, hogy megjavíthatja ezt, hiszen a rajt után másodikként fordult el, és bár Francesco Bagnaia és Marc Márquez hamar visszaelőzték, így is kecsegtető pozícióban haladt.
Marc Márquez bukásig erőltette a vezetés megszerzését, Bagnaia nyert a vizes pályán Martín előtt
Sőt, még azután sem nagyon volt oka szomorkodni, hogy Brad Binder elment mellette, ám a 4. körben véget ért számára a reménykedés. Franco Morbidelli ugyanis a 8-as kanyarban bevetődött mellé, a két motor összeütközött, és a Yamaha pilótája nem tudott két keréken maradni. Érthető módon finoman szólva sem volt elragadtatva a manővertől.
„Nevetséges az első körökben ilyen kései [féktávval] előzéssel próbálkozni, különösen azért, mert csak meg kellett volna várnia a két egyenest, és le tudott volna hagyni – nyilatkozta. – Úgy vélem, kicsit őrült dolog ilyen manőverekbe belemenni, de ez van, semmit nem tehetek. Nem igazán voltam hatással rá. Szerintem nevetséges az első körökben így előzni.”
A sportfelügyelők természetesen vizsgálták az esetet, és hamar meghozták döntésüket, miszerint Morbidellit hosszú körös büntetéssel sújtják. A Pramac motorosa azonban csak néhány pozíciót veszített a szankcióval, néhány kör múlva viszont őt is utolérte a végzet a vizes pályán, és kiesett. Quartararón persze ez a legkevésbé sem segített.
That one's going to be under investigation! @FrankyMorbido12 takes out @FabioQ20! 💥#ThaiGP 🇹🇭 pic.twitter.com/ZZ6hYlh8pg
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) October 27, 2024
„Nem is láttam [az ütközés pillanatát], de a sebesség alapján, amellyel nekem jött, szerintem elég messze volt, és egyszerűen felengedte a féket – magyarázta a 2021-es MotoGP-világbajnok. – Szerintem túlságosan optimista húzás volt. Délelőtt rendkívül gyors volt, csak ki kellett volna várnia egy egyenest, és a hármas kanyarban megelőzött volna. Még húsz kör volt hátra, úgyhogy nem hiszem, hogy az a három kanyar akadályozta volna meg a dobogóban vagy a győzelemben. Nincs több mondanivalóm vele kapcsolatban.”
Quartararónak ezen a hétvégén egyáltalán nem hozott szerencsét a 8-as kanyar, hiszen a sprinten Binder ottani manővere fosztotta őt meg a pontszerzés esélyétől. „Nem tudom, mit tettem abban a kanyarban, de ez zsinórban a második alkalom volt, hogy kitettek a versenyből – panaszkodott. – A tegnapi egy nagyon agresszív megmozdulás volt, a mai pedig inkább egy öngyilkos támadás. Ilyen a versenyzés, az ember sajnos nem tudja irányítani mások manővereit.”
Morbidelli a leintés után elnézést kért Quartararótól, és a nyilvánosságra került képek alapján normális hangnemű beszélgetést folytattak, de ez persze nem hozza vissza a jó eredmény esélyét. Hogy a francia motoros mire lehetett volna képes, azt nehéz megmondani, pláne a körülmények miatt, mindenesetre kifejezetten biztatóan kezdett, ráadásul a Yamaha általában a futamok második felében működik jobban.
They’re still being civil to each other pic.twitter.com/F48fha4ptR
— Simon Patterson (@denkmit) October 27, 2024
„Nem tudom, hogy a dobogó [összejött volna-e], azt viszont igen, hogy nagyon jó volt a tempóm – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Ezután csak a sajnálkozás marad. Nem voltam hatással [a manőverre] Amikor valaki ennyire keményen nekimegy az embernek, aki nem is hallja a másik közeledését, azt nem lehet irányítani. Sajnos a megbánással nem sok mindent tudok kezdeni. Úgy vélem, fontos volt visszaülnöm a motorra, hogy adatokat gyűjtsek. Nehéz megsaccolni a lehetséges eredményt, mert a kivetítőn mindig figyeltem Bagnaiát, és láttam, hogy növeli az előnyét, de nem őrületes mértékben. Nem a dobogóról beszélek. Lehet, hogy nagyot tévedek, de szerintem a harmadik és a hetedik helyezés közötti pozíció reális lehetett volna. Csak a kivetítőt néztem, úgyhogy nehéz pontosan megmondani.”
Ahogyan arra ő maga is utalt, a tizenegyszeres királykategóriás futamgyőztes visszaült a motorra, ám a pontszerzésre nem volt esélye, hiszen közel 20 másodperccel a tizenötödik Joan Mir mögött ért célba. Ettől függetlenül nem tartja értelmetlennek a próbálkozást, hiszen ilyen körülmények között ritkán tudnak körözni.
„[A kipörgésgátlót és a kigyorsítást] nem tudtuk jól menedzselni, úgyhogy az első körökben a fékezéssel hoztam sokat vissza, de a kanyarokban küszködtünk. A tempó viszont megvolt ahhoz, hogy remek eredményt érjünk el. Nem tudom pontosan, hogy az elöl lévők milyen tempót diktáltak, de a baleset után nem volt első szárnyam, a kormányom elhajlott, nem volt hátsó fékem, a lábtartóm pedig félig [eltört]. Úgy gondolom, elég jó volt a sebességem. Egy bukás után ráadásul nincs meg az az energia, mint amikor az ember elöl van a többiekkel. Esőben sincs mindig lehetőség motorozni. Most volt rá alkalmunk, ezért szerintem fontos volt, hogy több kört tegyünk meg, és megnézzük, milyen időkre vagyunk képesek, és lássuk az elektronikát, amellyel egész hétvégén szenvedtünk.”